AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 467 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2011 18:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Ellers har jeg fått meg litt kvalitetstid med Dodgen i dag, fikk fabrikert et bryterpanel til alle de løse bryterne som hang løst ut av ledningsnettet...
Bilde

Synes selv det ble veldig bra... 8) Nå har jeg først ny bryter til vifta, lo/off/hi, så kommer ekstralysbryter, indikator for ekstralys og til sist hornet...

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2011 20:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 11. Sep 2010 16:18
Innlegg: 259
Bosted: Porsgrunn, Telemark
AW-100 skrev:

Og med litt ledig tid til overs fikk jeg montert CB på plass.
Bilde


Er det en Danita 640 ? =P~ Hvor kjøpte du den :?: Er det vanskelig og montere? Må ha en sånn en i Van'n min snart =P~

_________________
1986 GMC VANDURA G20
1990 Chevrolet Beauville G20 (Delebil)
2000 TH!NK CITY (Bruksbil)
1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2011 21:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Danita 640 AM, den skal kunne sende på både AM og FM selv om det bare er FM du trenger i Norge. Har testet den såvidt, og den har rekkevidde mellom de to bilene mine på parkeringen min i allefall... :D Kjøpte komplett pakke, http://www.dittvalg.no/walkie-talkie-27 ... lkie-pakke

Montering var kjempelett... Du trenger et hull i karosseriet på ca.15mm til antennefestet, og et hull på 12mm inn til "kabinen". Så er det bare pluss og gods. Ideell plassering av antenne er midt på taket, en slik antenne MÅ monteres i metall. Og jo mer metall den har foran seg jo bedre sender den. Jeg hadde et passelig antennehull i høyre forskjerm jeg "trengte" å tette, derfor vil jeg ha god rekkevidde bakover mot venstre...

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2011 21:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 11. Sep 2010 16:18
Innlegg: 259
Bosted: Porsgrunn, Telemark
Takker ;)

_________________
1986 GMC VANDURA G20
1990 Chevrolet Beauville G20 (Delebil)
2000 TH!NK CITY (Bruksbil)
1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2011 21:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
hmm, har du kjøpt en tunet antenne?
ellers kan du få et problem med krystalleren i radioen
og et lite tip, til de som vil montere en sådan.

IKKE test den, uten tilkoblet antenne. krystalleren ryker, og CB`en er kass.

hvis du er intresseret i CB, så sjekk ut disse linkene, er mye og viktig info der.

http://pirate4x4.no/forum/forumdisplay.php?f=79
http://www.offroad.no/forum/Samband-f13 ... bfa4b7af0e

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2011 22:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
et helt forum, dedikert til privatradio

http://privatradio.createforumhosting.com/

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2011 22:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
I følge monteringsanvisningene skulle det bare være å montere og bruke... Må til med SWR hvis jeg ønsket å kutte antenna eller antennekabelen, men jeg har bare kveilet den opp inne i dashen. Skal på treff i juni, skal få SWR'et den for sikkerhets skyld da om noen har med SWRometer... :)

Fordelen med denne radioen også er at du kan kjøpe ekstern høyttaler og montere hvis du synes lyden ut er for dårlig... :)

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 31. Mai 2011 17:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Den laaange sagaen om radiatoren min har nå kommet til en ende... for denne gang...

Bestilte meg ny radiator fra US for snart 3mnd siden. Men når den ankom Norge så var den stygt skadet, bulker i begge sider av rammen og dype riper i kjøleribbene på motorsiden.

Jeg dok da kontakt med nettbutikken igjen, og lurte på hva jeg skulle gjøre, og det tok ikke lange tiden før radiator nr.2 var på vei over!! Men ved ankomst så hadde den de samme bulkene i ramma, men ingen dype riper. Tok denne med meg til et lokalt radiatorverksted, og fikk konstatert at denne var det hull i, i de skadede partiene. Tok på nytt kontakt med nettbutikken, og de beklaget så mye men nå tok de ikke sjansen på å sende over flere, derfor fikk jeg refundert hele beløpet inn på konto igjen neste dag.

Men der sto jeg da, med 2 stk deffekte radiatorer, pluss den som sto i bilen og lakk som en sil... Så da tok jeg med meg begge de nye radiatorene tilbake til radiatorverkstedet, og ba dem fikse opp den radiatoren som var best av de to. Og da viste det seg faktisk at radiator nr.1, selv om den var ripete og stygg, holdt tett!

I dag fikk jeg endelig montert denne inn i bilen, og så langt ser alt tett ut!! :D
Bilde
Gammel radiator, helt grønn av eiringer etter gammelt kjølevann

Bilde
Her ser man klart en av ripene i kjernen.

Bilde
Den nye er uansett mye bedre enn den gamle.

I tillegg så har en eller annen IDIOT (dvs jeg) bestilt ny termostat til bilen, som åpnet på 91 grader... :?: Dette resulterte i at bilen fortsatte å koke... #-o Nå når jeg hadde tappet ned kjølesystemet nappet jeg ut hele termostaten, i påvente av den jeg har bestilt på 71 grader skal komme... Og nå uten termostat klarte jeg knapt å få motoren opp over 70 grader!!! Og når jeg i tillegg har fått ny vannpumpe og en radiator på 3 rekkes kjerne mot originalt 2 regner jeg med at problemene bør være borte... [-o<

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 31. Mai 2011 18:24 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
flott. \:D/ \:D/

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 12. Jul 2011 15:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Går sakte fremover i garasjen, har fått gjort masse småfix, og ødelagt litt... :D

Var ute på kjøring for en tid tilbake, endel asfalt men også endel grusvei så bilen fikk ristet seg litt... Kom frem til der vi skulle overnatte, og ble stående leeenge ute med bilene og prate. Så som seg hør og bør måtte vi opp med motorrommet. Plutselig var det en som kommenterte at jeg manglet isolasjon i ledningsnettet i svingen over motoren på torpedoveggen. Og når jeg så nøyere etter så manglet en stripe med isolasjon hele veien fra frempå motoren og langs hele torpedoveggen over til ballasten på førersiden. Det var ledninga til bimetallfjæra som hadde gnisset mot gods, og ledninga var blitt så varm at den hadde smeltet seg ut av ledningspølsa, og var HELT uten isolasjon. Heldigvis var alle de andre ledningene intakt når jeg kuttet opp ledningspølsa. Måtte bare kutte den svidde ledninga i manuelt åpne chokespjeldet så kom jeg meg hjem...

Siden choken ikke har funket skikkelig siden jeg kjøpte bilen, så bestilte jeg like godt ny bimetallfjær og choke pull-off fra RockAuto, er på vei nå...

I mellomtiden har jeg som sagt fått gjort noen småting, belte til jr. i baksetet, ordnet nye belter fremme, fikset baklyset og blinkelyset bak på venstre, byttet viftebryter og maaasse pærer i dashbordet (plutselig lyste det "transfer lock" når jeg dro transferkassa i lock) bremsevarsellampe, ny klokke fra ebay (som jeg heller ikke får å virke), fjerne NOK en strømtyv uten sikring pluss pluss. Holder på å mote meg opp for å begynne med rustsveis, men det er jo så j**lig mye som skal skje hele tiden på sommeren!!!!

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 26. Jul 2011 13:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
DA har jeg fått deler fra Rock, og monterte inn ny bimetallfjær og Vacuum pull-off. Reagerte litt på at den nye fjæra ikke var utstyrt med strøm, slik som den gamle som tok fyr. Og etter montering så gikk bilen like j**lig dårlig.

La også merke til at ved choke på full on så klarte fortsatt ikke staget fra pull-off'en å påvirke spjeldet mot åpen posisjon. Så da var det bare å hive seg til å begynne å justere:
Bilde
Før
Bilde
og etter. Bøyde begge stag, både til bimetallfjæra og pull-off'en. Og første prøvetur gikk svært bra... Blir spennende å se når vinteren kommer om det funker like bra, evt får jeg komme i gang med fine-tuning... Genialt når finjusteringene består i å fysisk bøye et metallstag... :D

Så var det til å fjerne alt av krom fra bilen, for å få oversikt over rust. Ikke så mye som jeg fryktet, men ikke så lite som jeg håpet... :D
Bilde
Bilen fikk jo et helt annet "bad-ass" look uten krom og stigbrett, og ble jo sinssyk høy under... Skikkelig terrengbil nå... :D Men bilen var så PEN med krom, at det skal nok på plass igjen før NN-treffet i august...

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Tir 23. Aug 2011 15:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Brukte siste uka frem mot NN-treffet til vasking og klargjøring og fikk lakket opp etpar "problemområder" hvor tidligere seier har brukt feil fargetone. Bilen er faktisk såpass fin i lakken at siden jeg har funnet rette fargekoden så ser man ikke forskjell på gammel lakk og "lett touch-up" med unntak av grunnarbeidet selvsagt... Ble fort og gæli, ville ha bilen i penest mulig stand på treff.

Eneste som gjensto før jeg skulle rulle bort på treff var et kjapt oljeskift, og DER!!! Peanøttsmør under påfyllinga... #-o Og jeg er oppvokst med at det er ensbetydende med deffekt toppakning... #-o Så da ble det treff uten bil... :^o

Men etter å ha diskutert med noen lokale krefter og søkt litt på nett innser jeg at det faktisk er som forventet... Så lenge jeg kjørte med lekk og halvveis tett radiator plagdes jeg med at den gikk varm. Derfor nappet jeg ut termostaten for å ha kontroll på temperaturen. Med det resultat at bilen ikke når å bli skikkeli driftsvarm på den småkjøringa jeg bedriver. Med det resultat at kondens i blokka ikke når å fordampe. Med det resultatet at fukten kondenserer til peanøttsmør. Jeg stusset jo på at olja var fin, ikke antydning til gråaktig.

For å være helt sinker har jeg kjørt en komptest på motoren i dag, noe avvik mellom sylindrene, så den hadde nok hatt godt av en overhaling, men resultatene ligger GODT innenfor begrensningene i FSM'en. Alle sylindre kom godt over 100bar under turtall, og differansen mellom beste og dårligste sylindre lå på 15bar, grensen lå på 40.

Litt synd å gå glipp av treff, men likevel, HADDE det vært mygel med toppen er jeg uansett glad jeg lot være.

Hadde det ikke vært for jobb i morgen tidligtidlig hadde jeg måttet bevilge meg et STORT glass cognac i kveld ja.... [-o<

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Ons 24. Aug 2011 13:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Fikk ryddet plass til bilen i garasjen i dag!!!!
Bilde
Rett nok må jeg demontere lyktebøyla for å få lukket igjen døra, men det ER plass til den i garasjen!! :D

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Ons 24. Aug 2011 14:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
hehe, bra at du ikke kjører med større dekk, end det som sitter på.
Ellers måtte du og tappe luft av, for at få bilen inn.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1978 Dodge Ramcharger
InnleggSkrevet: Fre 26. Aug 2011 20:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Hehe, god plass i garasjen... Må bare klatre ut på passasjersida pga "lagringsplass" innenfor garasjeporten... :D

Fikk byttet spennvidde i dag. Leverte inn de knuste delene på en glassmester i byen og fikk tilbake et speilglass med så god passform at når jeg fikk det inn i pakninga så trengte je ikke lim eller noe for å montere, det satt HELT perfekt... =D> Nytt speil for 150kr... =D>

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 467 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 36 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support