AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 12. Nov 2010 23:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 19:09
Innlegg: 645
Bosted: Kirkenes, Finnmark
Nova-Freak skrev:
Trur nok de bildene fra Neiden må være tatt rundt 90-tallet ja. I alle fall er Pickupen til Knut Mikkola avbildet. Mener det var en tidlig 90-modell? Han hadde den i alle fall ikke i 89, og han importerte direkte fra USA. Kjørte bilen litt i 90. Kjekk sak. Extended, så den var litt lang, for å si det pent...

Forøvrig står den blå Pontiac Venturaen på samme verksted som min Nova befinner seg for tida. Verkstedet drives av en av de gamle heltene fra Kirkenes, som dog har flytta til baretbyen og gjort trønder av seg: Pål Dagenborg. (L'il red express truck m.fl).


Er det liv i den Ventura'en enda? Hvordan ser den ut i dag?

_________________
Jeg heter Åge. Har ingen Amcar for øyeblikket. Sukk!!!
http://public.fotki.com/AageHallonen/
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Nov 2010 23:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Ah...
Se der ja.... Den bilen tilhørte en periode (meget tidlig 80-tall) en kamerat av min bror. Da gikk den skikkelig på raggen. Plass til mye pils der baki.. Ble stående utenfor huset vårt i lang tid, grunnet sliten motor som skulle overhales i full fart... Demonteringa gikk greit.... Og deretter ble bilen solgt med motor i deler. Og datidige eieren har aldri siden forsøkt seg på gammelbil... Sånn kan det også gå.



57belair skrev:
Vadsøværing skrev:
Tror di her bildan e tatt i Heimdal 84-85
Bilde


Gøy å se bilde av denne!
Hadde den i '98, da hadde den blitt rød og hvit.. utenom fender skirtsen, som fortsatt hadde den fargen som på bildet. Har de liggenede enda.. :lol:
Den var vel rød og hvit, før den fikk den rosa-aktige metallic fargen. Var avbildet på et Amcar en gang oxo, på baksiden.
Bilde
Bilde fra når jeg hentet den.. Mener den ble solgt til Sverige, noen år senere.

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Nov 2010 23:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
chevellen skrev:
Nova-Freak skrev:
Trur nok de bildene fra Neiden må være tatt rundt 90-tallet ja. I alle fall er Pickupen til Knut Mikkola avbildet. Mener det var en tidlig 90-modell? Han hadde den i alle fall ikke i 89, og han importerte direkte fra USA. Kjørte bilen litt i 90. Kjekk sak. Extended, så den var litt lang, for å si det pent...

Forøvrig står den blå Pontiac Venturaen på samme verksted som min Nova befinner seg for tida. Verkstedet drives av en av de gamle heltene fra Kirkenes, som dog har flytta til baretbyen og gjort trønder av seg: Pål Dagenborg. (L'il red express truck m.fl).


Er det liv i den Ventura'en enda? Hvordan ser den ut i dag?


Liv og liv.... Den står inne til OMFATTENDE rustreparasjoner. Min Nova var bare barnematen i forhold. Rust over alt, til og med i takprofilen.... Husker den bilen veldig godt fra årene 1989 og 90. Samme fargen enda, men som sagt sliten.... trur Pål har bilder av den på Facebooksida si?

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Nov 2010 23:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Bilde 8. Den røde 72 Pontiac Grand Prixen er også min gamle. Den fikk en større skade i 1991/92. Sist sett på ett bilopphuggeri i Troms. Regnr BL-57210


Jeg tror faktisk den bilen er "berget". Den står i så fall fremdeles her oppe. VAr borti en som var til salgs for et par år siden. Skaden har aldri blitt reparert, så den har fremdeles behov for endel..... Trur jeg har nr til eieren fremdeles, om noen skulle være interessert. trur det var snakk om 12-15 lapper?

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 13. Nov 2010 01:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 08. Nov 2009 22:57
Innlegg: 537
Nova-Freak skrev:
Bilde 8. Den røde 72 Pontiac Grand Prixen er også min gamle. Den fikk en større skade i 1991/92. Sist sett på ett bilopphuggeri i Troms. Regnr BL-57210


Jeg tror faktisk den bilen er "berget". Den står i så fall fremdeles her oppe. VAr borti en som var til salgs for et par år siden. Skaden har aldri blitt reparert, så den har fremdeles behov for endel..... Trur jeg har nr til eieren fremdeles, om noen skulle være interessert. trur det var snakk om 12-15 lapper?



Har også hørt rykter om att den står ett eller annet sted......Stemmer att Kjetil Andreassen har eid den. Har forøvrig navn på eiere før dette også ;-9

Men navnet ditt vet jeg ikke. Har på følelsen av att jeg vet hvem du er, men .......

Hils Pål "Trønder" Dagenborg fra meg!

Mvh

JohnB


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 13. Nov 2010 09:47 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Ketil A. var en tid sammen med min søster, og er således far til min niese. Og så er jeg den plagsomme og pratsomme lillebroren til "Siri på tolla" i Neiden, som var litt assossiert med amcarklubben i Kirkenes ei stund. (Var sammen med Mikkola en periode, blant annet). Ja, og så har jeg no enda ei søster som har lengre fartstid i Kirkenes. Hu var gift med Alf Tore Amundsen, som i si tid kjøpte og hadde 73 Olds stasjonsvogna til ACCN oppe i Kirkenes. Var nok selv en smule plagsom hangaround med mer entusiasme og interesse enn vett og forstand. Har bedret seg litt... :lol:



JohnB skrev:
Nova-Freak skrev:
Bilde 8. Den røde 72 Pontiac Grand Prixen er også min gamle. Den fikk en større skade i 1991/92. Sist sett på ett bilopphuggeri i Troms. Regnr BL-57210


Jeg tror faktisk den bilen er "berget". Den står i så fall fremdeles her oppe. VAr borti en som var til salgs for et par år siden. Skaden har aldri blitt reparert, så den har fremdeles behov for endel..... Trur jeg har nr til eieren fremdeles, om noen skulle være interessert. trur det var snakk om 12-15 lapper?



Har også hørt rykter om att den står ett eller annet sted......Stemmer att Kjetil Andreassen har eid den. Har forøvrig navn på eiere før dette også ;-9

Men navnet ditt vet jeg ikke. Har på følelsen av att jeg vet hvem du er, men .......

Hils Pål "Trønder" Dagenborg fra meg!

Mvh

JohnB

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 13. Nov 2010 17:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 08. Nov 2009 22:57
Innlegg: 537
Nova-Freak skrev:
Ketil A. var en tid sammen med min søster, og er således far til min niese. Og så er jeg den plagsomme og pratsomme lillebroren til "Siri på tolla" i Neiden, som var litt assossiert med amcarklubben i Kirkenes ei stund. (Var sammen med Mikkola en periode, blant annet). Ja, og så har jeg no enda ei søster som har lengre fartstid i Kirkenes. Hu var gift med Alf Tore Amundsen, som i si tid kjøpte og hadde 73 Olds stasjonsvogna til ACCN oppe i Kirkenes. Var nok selv en smule plagsom hangaround med mer entusiasme og interesse enn vett og forstand. Har bedret seg litt... :lol:



Aaaah. Tror ikke jeg ville kjent deg igjen om jeg datt på deg :roll: :idea: #-o Din niese ja...Det er vel Linn Karin det da?

Siri på tolla ja..... :lol:

Alf Tore (ATA) har jeg vel ikke sett på 15 år minst.

Mvh

JohnB


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 13. Nov 2010 19:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Like greit at du ikke falt på meg også.
Linn Carin er niesa mi ja.
<jeg har no vel egentlig ikke sett ATA så mye jeg heller da, bortsett fra en konfirmasjon og litt sånt. <har liksom ikke så mye med min familie å gjøre lenger han...

Men av og til lurer jeg på hva som skjedde med den stasjonsvogna. Det var en rimelig perverst stor flåte!

Søster på tolla har jeg derimot endel med å gjøre. Kjekt med noen kontakter i autosys.... Men hu har no slutta no, dessverre..



JohnB skrev:
Nova-Freak skrev:
Ketil A. var en tid sammen med min søster, og er således far til min niese. Og så er jeg den plagsomme og pratsomme lillebroren til "Siri på tolla" i Neiden, som var litt assossiert med amcarklubben i Kirkenes ei stund. (Var sammen med Mikkola en periode, blant annet). Ja, og så har jeg no enda ei søster som har lengre fartstid i Kirkenes. Hu var gift med Alf Tore Amundsen, som i si tid kjøpte og hadde 73 Olds stasjonsvogna til ACCN oppe i Kirkenes. Var nok selv en smule plagsom hangaround med mer entusiasme og interesse enn vett og forstand. Har bedret seg litt... :lol:



Aaaah. Tror ikke jeg ville kjent deg igjen om jeg datt på deg :roll: :idea: #-o Din niese ja...Det er vel Linn Karin det da?

Siri på tolla ja..... :lol:

Alf Tore (ATA) har jeg vel ikke sett på 15 år minst.

Mvh

JohnB

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 26. Nov 2010 21:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
57belair skrev:
Vadsøværing skrev:
Tror di her bildan e tatt i Heimdal 84-85
Bilde


Gøy å se bilde av denne!
Hadde den i '98, da hadde den blitt rød og hvit.. utenom fender skirtsen, som fortsatt hadde den fargen som på bildet. Har de liggenede enda.. :lol:
Den var vel rød og hvit, før den fikk den rosa-aktige metallic fargen. Var avbildet på et Amcar en gang oxo, på baksiden.
Bilde
Bilde fra når jeg hentet den.. Mener den ble solgt til Sverige, noen år senere.


Det bildet der må da være tatt på Siemens i Trheim.
Man ser hoverbygget til Siemens i Trheim i bakgrunnen, og til venstre skimter man "biligloen". Det var en salgshall forma som en iglo. Om du kjører E6, og IKKE gjennom sentrum, der E6 deler seg mot omkjøringsveien. Der ligger det i dag en Statoilstasjon og en Burger King. Der er det bildet tatt. Husker det var råspennende å gå inni "igloen" å titte på biler..

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jun 2016 20:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 13. Apr 2009 00:03
Innlegg: 24
Bosted: Vadsø
57belair skrev:
Vadsøværing skrev:
Tror di her bildan e tatt i Heimdal 84-85
Bilde


Gøy å se bilde av denne!
Hadde den i '98, da hadde den blitt rød og hvit.. utenom fender skirtsen, som fortsatt hadde den fargen som på bildet. Har de liggenede enda.. :lol:
Den var vel rød og hvit, før den fikk den rosa-aktige metallic fargen. Var avbildet på et Amcar en gang oxo, på baksiden.
Bilde
Bilde fra når jeg hentet den.. Mener den ble solgt til Sverige, noen år senere.


Ett bilde til av den :D
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support