AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 17:17

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 17. Mai 2018 13:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 17. Mai 2018 13:12
Innlegg: 2
Hallo! Har enn 1979model Monte carlo med 350motor og th350 girkasse. Syntes den er veldig høyt gira. tenker derfor å gire ned bakakselen, som er enn 10bolt 7,5 aksel. Hvordan giring er å anbefale? Ligger skjeldent over 90-100. Men syntes det er greit at den kan ligge på ok turtall ved ca 80-90kmh. Ligger vel på rundt 1700-1800rpm i 90 med den giringa som er nå..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Mai 2018 14:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 822
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Vet du hvilken utveksling du har fra før da? Et alternativ er jo og bytte til en girkasse med lockup\overdrive også? Ettermontering av gear vendor har også blitt populært men koster fort noen kroner...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Mai 2018 14:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 17. Mai 2018 13:12
Innlegg: 2
doey skrev:
Vet du hvilken utveksling du har fra før da? Et alternativ er jo og bytte til en girkasse med lockup\overdrive også? Ettermontering av gear vendor har også blitt populært men koster fort noen kroner...
Ikkje 100% sikker. men ifølge det eg har funnet på nettet set det ut til å være 2.29 eller 2.73. Har ikkje hørt om gear vendor før. Hva innebærer det?

Sent fra min SM-G390F via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2018 23:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Hvis du skal gire ned bakakslingen så får du høyere turtall, høyt giret = lavt numerisk tall på utvekslingen, lavt giret = høyt numerisk tall på utvekslingen.

Gearvendor er en overdrive del som monteres bak på gearkassen, slik at den blir 4 trinns, om du vil ha 4 trinns kasse, så bør du bytte til en lavere utveksling i bakakslingen, da 2.29- 2.73:1 kan bli noe høyt giret for utvekslingen på en overdrive kasse

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support