AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 16. Des 2017 04:32

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Girkasse spørsmål
InnleggSkrevet: Søn 18. Jun 2017 19:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 16. Jan 2010 15:20
Innlegg: 197
Har en olds 350 med 350 automat, kassen skal være forsterket, motoren går på 7-800 omd på tomgang, men nårjeg setter den i drive,
går den så langt ned på turtall at motoren nesten stopper..
Hva kan være problemet ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Girkasse spørsmål
InnleggSkrevet: Søn 18. Jun 2017 19:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 12:23
Innlegg: 758
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Jeg var borti dette en gang for mange år siden, men på denne visste det seg at etter ei tenningsjustering og etc på motor så løste det seg... Ellers ville jeg kanskje trodd at converteren har låst seg...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
06 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Girkasse spørsmål
InnleggSkrevet: Søn 18. Jun 2017 20:20 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 14:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Jeg har en preppa th400 som også nesten stoppet når jeg satt den i drive. Prøvde og justere tenning og gasser men ble liksom ikke helt fornøyd. Byttet fra portet vacum til full manifoil vacum og ny justering av tenning. Da ble det suverent.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Girkasse spørsmål
InnleggSkrevet: Søn 18. Jun 2017 20:49 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 14:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Må også legge til at responsen i motoren ble bedre også:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Girkasse spørsmål
InnleggSkrevet: Søn 18. Jun 2017 21:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 12. Okt 2016 20:29
Innlegg: 1
Kjenner ikke til akkurat den bilen du har, men jeg ville sjekket vakuumet som styrer tomgangen når den står i Drive. På Ford så kan det være bryteren som sitter bak girveksleren, og regulerer vakuum for tomgang i N D 1 2 R, slipper brekket, gir ryggelys og er knotete å komme til. Sjekk at vakuumslangene sitter som dem skal på forgasseren og nevnte bryter, hvis din bil også har en slik. Med forbehold om at jeg roter, litt tid siden jeg knota med den bryteren. Lykke til.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support