AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 03:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Min konverter...
InnleggSkrevet: Man 06. Feb 2017 20:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
I min pontiac trans am, så sitter det ei 4 trins girkasse (litt usikker på om det er ei 700 kasse, men selgeren sa den har 4 gir med overdrive...!?), men jeg har ingen "overdrive-knapp" inni bilen. Så da går jeg utfra at det er elektrisk overdrive...!? :oops: Her lyser jo min mangel på kunnskap igjennom, men jeg har ikke vært såpass mye under bilen enda, så jeg har fått sjekka HVA slags kasse som sitter der... Noen som kan tipse meg hvordan jeg enkelt kan finne dette ut?

Spørsmål 2: Var hos en forleden dag (som har en nydelig 31 a-Ford hotroad), og han nevnte noe som fikk meg til å tenke: Når jeg kjører med min trans am, så må jeg opp i et forrykende høyt turtall (ca 2500 - 2800 omdr), for at den skal gire.

Så kommer spørsmålet: Hvilken konverter skal jeg skaffe for å få bilen til å gire mer "normalt"?

Dette blir jo veldig ubehagelig med barnebarn i baksete, og så må jeg skremme livskiten av dem, for å få gira...!
Og med en blåser under panseret, så spinner faktisk bilen når den girer, selv nå, med bra piggdekk på!

Jeg blir fortsatt kjempeglad for råd og tips til en fersking...!

Terje :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Min konverter...
InnleggSkrevet: Tir 07. Feb 2017 00:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Bare og ta en titt på bunnpanna så ser du hvilken kasse du har, men om det er som du sier så er det nok en th700, og om den girer så seint som du beskriver er det nok på tide med justering av tv wire... prøv et google søk så finner du oppskrifta på det ganske enkelt!

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Min konverter...
InnleggSkrevet: Tir 07. Feb 2017 20:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
doey skrev:
Bare og ta en titt på bunnpanna så ser du hvilken kasse du har, men om det er som du sier så er det nok en th700, og om den girer så seint som du beskriver er det nok på tide med justering av tv wire... prøv et google søk så finner du oppskrifta på det ganske enkelt!

Tusen takk!
Jeg sjekka det du sa, og fant ut hvordan dette fungerer. Til min store fortvilelse så er det noe "grøftemekkanikk" som er gjort på min bil. I og med at det sitter en blåser på min bil, så er brakketen til tv-kabelen av en litt "billig" modell. Ser at hele brakketen gir seg litt, og kabelen har ingen fornuftig plassering. Det virker som den er veldig løs (uten gasspådrag),og så ser det ut som jeg ikke får gitt full gass pga tv-kabelen.
Jeg må få noen som kan dette til å se på det, og kanskje komme med en bedre løsning.

Noen I nærheten av Skarnes/Kongsvinger som kan dette?

(Jeg veit det kan være et skudd I blinde, men hittil har jeg fått mye god hjelp her på forumet!)
Så hvorfor ikke!?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support