AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 25. Apr 2018 09:28

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: th350 vil ikke gå i revers
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2015 20:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 28. Feb 2015 18:37
Innlegg: 3
Hei
er helt fersk med amcar. kjøpte meg en 77 chevrolet caprice igår å der vil ikke alltid girkassen gå i revers.
når den ikke vil gå revers må jeg sette den i park stoppe og starte bilen og prøve revers igjen. dette må jeg gjenta til den går i revers.
når den ikke går i revers og jeg gir gass kjenner jeg at den vil gå bakover men det akkurat som den ikke orker. men det er ikke det rykket det pleier og være når man setter den i revers.
det er også lockup på kassa og ifølge selger er det ikke alltid den vil gå i det heller.
girolje og filter ble byttet sommer 2014 men kassa ble ikke flushet da.
tror dere det holder med og flushe kassa?
eller må jeg evt overhale kasse.
bare og synge ut om dere har noen formening om hva som er galt og hva som må gjøres.

på forhånd takk

_________________
1977 Chevrolet Caprice
1959 Edsel Villager


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2015 23:13 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 13:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Har du sjekka at det er nok olje på den? Midt mellom strekene på peilepinnen når kassa er driftsvarm og med motorn på tomgang (kassa i PARK!)

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Mar 2015 00:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 12:23
Innlegg: 769
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
tror du må se på giroverføringa di og sjekke at kassen virkelig står i revers?Sier Ikke alltid, men som oftest når en 350 kasse svikter i revers er det opplagringa i huset til revers clutch pakken som ryker og da er det bare og bruke kassen som båtanker...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
06 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Mar 2015 17:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 28. Feb 2015 18:37
Innlegg: 3
takker for svar. jeg har sjekket at det er nok olje på kassa og det er det.
Skal sjekke giroverføringen i morgen. hvis jeg ser att den virker så er da kassa ødelagt. men er det da bare og kaste kassa eller kan jeg overhale den? evt hva koster det og overhale den kontra kjøpe ny brukt?

_________________
1977 Chevrolet Caprice
1959 Edsel Villager


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Mar 2015 20:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 13:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
kaste en 350 kasse? er du gal? overhal eller skaff en som er i orden. har forresten en 350 kasse stående med converter som er iorden

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Mar 2015 21:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6996
Bosted: Åsa
Koster ca 2000,- for et masterkit til overhaling av kassen. og 1500,- for en standard converter.

Overhale kassen tar vel et par dager om du er vant med å skru.
Bare husk at du må holde rent der hvor du jobber, og orden på delene.
Lurt å se et par videoer av overhaling av kasser innen du begynner, så du ikke stepper rett inn i ukjent område.

Et par tips med på veien skal du da få.

Vask kassen grundig innen du demonterer, og fjern støpeskjegg på alle flater. (surt å skjære sig mens du jobber!)
Kjøp en eske med nitrilhansker, da ikke alle reagerer like bra på ATF. (Slike hansker har de på staples)
En gammel kakeboks av de runde er glimrende til å legge dine clutcher i DEXIII i, bare legg en strek silikon i samlingen rundt i bunnen, så den ikke lekker ut på bordet ditt.
Ta masser av bilder underveis, så du kan skru den sammen ved å reversere demonterings rekkefølgen, (og i tilfelle du ikke husker hvordan noe evt skal sitte.

Kjøpe en brukt kasse kan være litt av et sjangsespill, da du ikke vet hvordan den andre kassen har blitt behandlet.

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support