AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 22:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 01:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Slettet innlegg.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Sist endret av OldisEinart den Tir 13. Jan 2015 11:38, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 11:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Hvis du skal bruke motoren på samme måten som du pleier, er det liten vits i å bytte converter.
det hadde vært noe annet, om du hadde renovert/skiftet girkasse
Converteren er en slitedel, som blir utslitt på sikt, men hvis girkassen fungerer er det ingen grunn til å bytte.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 16:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ok, prøver med det en stund til da, begynder noe å slure vist converter er utslitt? dårlig aks,drag i oppoverbakker f.eks?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 08. Jan 2015 01:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Nei, da er det som regel clutchene som begynner å bli slitte.
Prøv å søke på converter animasjon på youtube, så kan den nok forklare funksjon bedre end det jeg kan! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 08. Jan 2015 13:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Jepp, skal ta å gurgle litt om det ;)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Jan 2015 01:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Kjekt med litt slappere converter med trimma motorer. Opp til 3500 kan være veldig gatevennlig.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Jan 2015 13:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
orginale converteren min skal vist være på 1800 (rpm? )

gatevennlig er , jo mindre tall? f.eks 1800? før trodde eg convertere slo inn på ett vist antall rpm ,, fks 2500, at motoren måtte ruses opp til 2500rpm før converter slo inn. og møtte kjøres på 2500 rpm ved fks krusings og det brukte mye drivstoff, men las en plass de ikkje hadde noe med det å gjøre..hmm, så jeg kan f.eks bruke en converter med 2200-2500 stallspeed eller hva det heter? hva hadde forskjellen blitt vs min orginale på 1800? kjappere akslerasjon?

og lest meg fram til at cam,utveksling har noe å si osv for å velge riktig converter.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Jan 2015 17:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 11. Okt 2010 00:01
Innlegg: 110
Bosted: Bamble
Bilen begynner og dra tidligere men converteren "låser" ikke føre det oppgitte rpm. Jeg hadde stallspeed på 3500 rpm i capricen og den kunne jeg ligge fint og cruise langs motorveien med. Litt høyere turtall selvfølgelig ved igangtaing og slikt med ble mye morsommere bil og kjøre. Eneste negative er at det kan slite mye på bakdekka;)

_________________
1979 Chevrolet Caprice coupe
2006 Formula Offroad

Jens Erik Klausen
Tlf: 40013703


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Jan 2015 17:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
aha, jammen bakdekk gjer ingenting å slite litt på :P

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 00:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
De to kuleste oppgraderingene jeg har gjort på Chevan er å bytte fra 3.08utv til 3.73utv og bytte fra original converter til en med 2600rpm stallspeed. Bytt converter!

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 01:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Hvilket stallspeed du får i praksis kommer helt an på pulveret i motoren.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 01:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Sist endret av OldisEinart den Tir 13. Jan 2015 11:40, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 13:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 20. Apr 2008 19:47
Innlegg: 20
Bosted: Denmark
Hej, kjøp en converter som staler ca 500 omdrejninger før max drejningsmoment.
det er en god tommelfinger regel. med en god kvalitet converter kan du stadigvek cruise med denne.
har selv en JW converter staler 5500rpm og den går fint å både cruise med og kjøre langtur med.
starter trekke bilen fra tomgang 800rpm. kom på at en converter øger stalspeed med drejningmoment, så på lav belastning har du lav stålspeed.

TR


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 18:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Enig med TR over her når det gjelder å få kjerra til å flytte på seg.

La ut en video på YouTube for å illustrere hvordan min converter oppførte seg. Dette er en 5200-5500 converter på min bbc. Det er ingen nedgiring bare tredje gir med 3.08 utveksling.
Som du ser cruiser den i 80 på rundt 2500 og flyr opp til høyt turtall ved maks belastning.

Min motor har vel peak torque rundt 4600 så denne blei litt heftig, skulle stalle på 4400 men de bomma. Høykvalitets converter fra Coan til 13000kr.
Bestiller en ny en fra Lenny på Ultimate converter som skal stalle på 4200. Og den skal være mye tightere til vanlig kjøring også.

Ville anbefalt b&m sin holeshot på 3500. Den vil sikkert funke fint. Hadde 2400rpm utgaven før. Og prisen er veldig fin.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 18:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
http://youtu.be/ziUS7UHM-dY

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support