Sitat:
Grimm skrev: Btw, noen i Oslo -området som har justeringsverktøyet til sidejusteringene til difflagerene til utlåns/leie?
Da man ikke har tilgang til verktøy, lager man
Slik ser justeringsskivene til diffen ut:
De sitter i et gjenget parti ved lagerholdet og justeres via akselhylsene der stikkakslene normalt sitter.
Pappa hjalp til med verktøymakerutdannelsen sin:
Dreide også til et verktøy for å presse på lagrene til differensialen:
Ved rengjøring av diffhuset fant jeg resten av fjærene til diffbremsen:
Syns det var noe som manglet her
Dette fant jeg i kammeret mellom pinionlagrene her:
Teorien er at det har blitt kastet via kronhjulet gjennom "ventilasjonshullet" til kammeret til pinionen, og har da blitt liggende i oljegropa:
Oppjustering av backlash:
Truetrac ferdig montert og prefylt med olje , før deksel monteres, olje fylles og bil testkjøres:
Legg merke til de parallelle sporene i snøen, helt umulig med den andre diffen med defekt brems
Etter en 10 minutters tur hjem konkluderes det med at den lave "woamwoawoam"-lyden bakfra er borte, slakken i drivverket er betydelig mindre og veigrepet ved pådrag har fått en ny standard
Tilbake i hjemlige trakter med sovebrillene på:
Takker selvfølgelig fattern for kjempemessig hjelp og lokasjon å skru på
Godt nytt år folkens