AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 21:09

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 07. Aug 2014 21:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 07. Aug 2014 20:37
Innlegg: 3
Hei. Har ein g30 6.2d 1992 mod. med 4L80 girkasse med OD.

Girkassen girer ikke opp, og speedometeret funker ikkje. Revers er ok.

Har bytta speedsensorene på girkassen, turtallsmåleren på motoren, styreenhet for girkasse under sete, speedometer, nye batterier (har koblet vekk batteriet under bilen og trekt ny kabel til nytt batteri inni. Bytta olje og oljefilter på girkassen. Prøvd å nullstille girkassen ved å ta av batteripolene i 30 min uten hell.

Aner ikke ka eg skal gjøre nå... Trenger hjelp!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2014 07:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Prøv å få tatt en diagnose på bilen, dyrt å bytte på mistanke. Sjekk at du har spenning på sensorene, kan jo være brudd i ledning, eller dårlig kontakt.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2014 07:50 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 11. Mar 2014 10:23
Innlegg: 81
Bosted: Karmøy
Sjekk at du ikke har noe brudd i kablingen til hjernen.
Vedlegg:
57425297.gif
57425297.gif [ 37.91 KiB | Vist 7153 ganger ]


Hvor bor du? Kanskje noen i nærheten av deg har mulighet til å gjøre en rask diagnose.
Har du lest ut feilkodene? Dette kan du gjøre selv med en binders og diagnosekontakten som skal vare under dashbordet, på høyre side (rett forran høyre kne, ligger gjerne bøyd litt opp under)

Sitat:
THE CONNECTOR
Kode:
| 1  2  3  4  5  6 |
| 7  8  9  10 11 12 |

Also sometimes called:
Kode:
| F E D C B A |
| G H J K L M |

Vedlegg:
ALDL.jpg
ALDL.jpg [ 29.07 KiB | Vist 7151 ganger ]

DISPLAYING THE TROUBLE CODES
Run a wire/hairpin from Pin 6 to Pin 12 (A to M) with the ignition off, then turning the ignition to the on position without starting the engine will flash the "Service Engine Soon" light in the following sequence: flash, pause, flash-flash, long pause flash, pause, flash-flash, long pause flash, pause, flash-flash, long pause Following this "12" code repeating three times will come any trouble codes stored, flashing each of them three times. If you do not see the "12" flash three times, your diagnostic circuit is defective. Some vehicles will display stored trouble codes, then "12" again, followed by energizing "most system controlled relays." The fuel pump relay will not energize. The idle air control valve will fully extend to enable checking minimum idle speed.
CLEARING THE TROUBLE CODES
Turn the keyswitch to the off position. To clear any trouble codes, disconnect the power feed for 30 seconds. If this is done at the battery, and your car stereo is equipped and programmed with a four digit pin code, you may have to re-enter that as well to use your stereo again. A better place to remove power is at the fuse.

For 1995-previous model year EFI-equipped GM vehicles. NOTE: Some codes not supported on all models, consult your specific vehicle's service manual for the correct trouble code list and description for your application.
DTC - 12 No distributor reference pulse (diagnostic test active)
DTC - 13 Oxygen sensor circuit open or no activity
DTC - 13 Left bank O2 sensor circuit open or no activity
DTC - 14 Engine coolant temp sensor error (high temp indicated)
DTC - 15 Engine coolant temp sensor error (low temp indicated)
DTC - 16 System voltage too low
DTC - 17 Camshaft position sensor error
DTC - 21 Throttle Position sensor error (signal high)
DTC - 22 Throttle position sensor error (signal low)
DTC - 23 Intake air temp sensor error (low temp indicated)
DTC - 24 Vehicle speed sensor error (open circuit or no activity)
DTC - 25 Intake air temp sensor error (high temp indicated)
DTC - 26 Quad Driver Module (QDM A) error
DTC - 28 Auto transmission range pressure switch error
DTC - 31 Wastegate solenoid circuit error
DTC - 31 Gear Position Switch (PRNDL) error
DTC - 32 EGR system failure
DTC - 33 MAP sensor circuit error (signal high indicating low vacuum)
DTC - 34 MAP sensor circuit error (signal low indicating high vacuum)
DTC - 35 IAC problem or idle error
DTC - 36 MAF sensor error
DTC - 36 24x Crankshaft position sensor circuit error
DTC - 36 4T60-E Shifting Error
DTC - 37 TCC brake switch circuit error
DTC - 38 TCC brake switch circuit error
DTC - 39 Clutch switch circuit error
DTC - 39 TCC error
DTC - 41 Ignition control error
DTC - 41 MEM-CAL error
DTC - 41 C³I Cam Sensor Signal error
DTC - 42 Ignition bypass circuit error
DTC - 43 Knock sensor error
DTC - 44 Oxygen sensor error (lean condition indicated)
DTC - 44 Left bank O2 sensor error (lean condition indicated)
DTC - 45 Oxygen sensor error (rich condition indicated)
DTC - 45 Left bank O2 sensor error (rich condition indicated)
DTC - 46 Pass-Key II (VATS) system error - circuit out of freq range
DTC - 47 UART (serial data) circuit error
DTC - 51 PROM error
DTC - 51 Incorrect MEM-CAL
DTC - 52 Fuel cal-pak incorrect or missing
DTC - 53 System voltage too high
DTC - 53 Digital EGR Valve solenoid 1 error
DTC - 54 Fuel pump circuit low voltage
DTC - 54 Digital EGR Valve solenoid 2 error
DTC - 55 ECM error
DTC - 55 Digital EGR Valve solenoid 3 error
DTC - 56 Quad Driver Module (QDM B) error
DTC - 57 Boost Control error
DTC - 58 Trans fluid temp sensor circuit error (low voltage)
DTC - 58 VATS system error
DTC - 59 Trans fluid temp sensor circuit error (high voltage)
DTC - 61 A/C system performance
DTC - 63 Right bank O2 sensor circuit error
DTC - 63 MAP sensor circuit signal voltage high (low vacuum indicated)
DTC - 64 Right bank O2 sensor lean exhaust indicated
DTC - 64 MAP sensor circuit signal voltage low (high vacuum indicated)
DTC - 65 Right bank O2 sensor rich exhaust indicated
DTC - 66 A/C pressure sensor circuit error (low pressure indicated)
DTC - 67 A/C pressure sensor circuit error
DTC - 68 A/C clutch relay circuit error (shorted to ground)
DTC - 69 A/C clutch relay circuit error (open circuit indicated)
DTC - 69 A/C high pressure switch error
DTC - 70 A/C pressure sensor circuit error (high pressure indicated)
DTC - 71 A/C evaporator temp sensor circuit error (low temp indicated)
DTC - 72 VSS signal circuit error
DTC - 73 A/C evaporator temp sensor circuit error (high temp indicated)
DTC - 75 Digital EGR solenoid #1 circuit error
DTC - 76 Digital EGR solenoid #2 circuit error
DTC - 77 Digital EGR solenoid #3 circuit error
DTC - 79 Transmission fluid overtemp
DTC - 80 Transmission component slipping
DTC - 82 3x Crankshaft position sensor circuit error
DTC - 85 PROM error
DTC - 86 A/D error
DTC - 87 EEPROM error (flash memory error)
DTC - 90 TCC error
DTC - 93 Transmission pressure control solenoid circuit error
DTC - 96 Transmission system voltage low
DTC - 98 Invalid PCM program
DTC - 99 Invalid PCM program


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2014 22:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Det er nok DRAC modulen din som har tatt kvelden. Vehicle speed buffer modul.
Sitter bak kick panelet på førersiden.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2014 17:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 07. Aug 2014 20:37
Innlegg: 3
Heisann. Har nylig byttet DRAC modulen og tatt av batteripolene for å slette feilkoder, uten at dette fungerte. Har også prøvd å lese ut feilkoder... men skjer ingen ting når eg sitter inn ein binders... Noen som har noen flere forslag??? girkassen defekt?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2014 19:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Ta bilen på en diagnose, ikke noe poeng å bytte halve bilen bare for å finne en ødelagt ledning under dashbordet etterpå.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2014 21:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Sturmtiger skrev:
Ta bilen på en diagnose, ikke noe poeng å bytte halve bilen bare for å finne en ødelagt ledning under dashbordet etterpå.

Om det ikke er liv i diagnosekontakten blir det dårlig med resultat ved en diagnosetest også...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2014 21:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Gearkassen er nok i orden. Hvis både speed sensor og DRAC modul er nytt vil jeg tippe ledningsbrudd et sted.PCM kan være defekt men da skulle speedoen likevel virket så neppe der problemet er.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Aug 2014 09:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Da er det bare fram med prøvelampe, og/eller voltmeter, og måle om sensorene får 12V.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Aug 2014 13:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 07. Aug 2014 20:37
Innlegg: 3
Målt 5v på ene ledningen på den fremste speedsensoren. Målt 0v på begge ledningene på den bakerste speedsensoren. Bilen var så klart i gang når eg målte. Prøvde å linkse en kabel fra batteri + med 12 volt på en og en kabel på den bakerste speedsensoren. uten noe hell.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Apr 2015 21:23 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 15. Mai 2008 00:54
Innlegg: 134
Bosted: Harstad, Troms
Har du fikset feilen? Regner med det, siden tråden er kjempegammel, men kommer med tips uansett, samt et lite rop om hjelp.. :P

Sjekk sikringen merket BRK under dashbordet.. Den er gåen på min bil, og da fikk jeg samme feil..
Evt mål den rosa/hvite ledningen inn på Drac-modulen. Den skal ha 12V med tenning på..

Jeg hadde samme feil, og jeg klipte ledningen til drac-modulen, og laska over en ledning med 12V på. Da fikk jeg speedo tilbake, samt at girkassen gikk ut av nødmodus..

Men jeg har fremdeles problem med den BRK-sikringen. Den ryker så snart jeg skrur på tenninga..
Og i den forbindelse har jeg ikke ABS..
Noen som evt har koblingsskjema, eller vet hvor denne ledningen går? Den ledningen på sikringen, er den samme rosa/hvite som på drac-modulen.

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support