AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 23. Jun 2018 01:11

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 11. Okt 2014 21:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 23. Jan 2010 18:29
Innlegg: 299
Bosted: Bamble
Hvis det er samme som på 01 Tahoe så trengs ikke noe spesialverktøy.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 11. Okt 2014 22:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Jan 2013 23:28
Innlegg: 865
Bosted: Bergen
esbandos skrev:
Hvilket spesialverktøy da? Er ikke hjullagrene festet med 3-4bolter bare?

Må regne med noe rust som har fått grodd seg til der hjulageret møter hub'en. Min satt bom fast i alle fall. :D

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 11. Okt 2014 22:27 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Mai 2008 23:54
Innlegg: 133
Bosted: Harstad, Troms
Så spesialverktøyet bør være en hammer? :P

Har isåfall både hammer, tersj osv.. :)

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 11. Okt 2014 22:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 23. Jan 2010 18:29
Innlegg: 299
Bosted: Bamble
Ei god lita slegge og rustløser er vel det som trengs ja.
Var sånn jeg fant ut at mitt hjullager var gåent, når jeg banka det løst. Hørte jo en intens lyd, men kunne ikke kjenne noen slark. Og hos meg så forplanta lyden seg til andre sida, så jeg var så heldig å få bytta begge to :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Okt 2014 04:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Jan 2013 23:28
Innlegg: 865
Bosted: Bergen
esbandos skrev:
Så spesialverktøyet bør være en hammer? :P

Har isåfall både hammer, tersj osv.. :)

Lykke til med mange timer med hamring og banning! :D

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Okt 2014 08:12 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Mai 2008 23:54
Innlegg: 133
Bosted: Harstad, Troms
Hva er trikset for at dem skal løsne lett da? :)

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Okt 2014 08:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 19:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Det tar sjelden mer enn et minutt eller to å slå de løs.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Okt 2014 08:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Jan 2013 23:28
Innlegg: 865
Bosted: Bergen
Hvis du har de riktige verktøy for jobben, ja.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Okt 2014 09:19 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Mai 2008 23:54
Innlegg: 133
Bosted: Harstad, Troms
Igjen, hva er riktig verktøy? :p

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Apr 2015 20:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Mai 2008 23:54
Innlegg: 133
Bosted: Harstad, Troms
Har enda ikke funnet ut av problemet. Har som nevnt skrudd ned framdiffen, og bytta begge hjullagerene foran. Enda er lyden der, og før jeg skrudde ned framdiffen, bråker det mye når 4x4 er innkoblet, samt at det vriker som om bilen bare kan gå "rett frem". Er tungt å styre etc. Derfor skrudde jeg ned diffen da jeg trodde den var gåen, men lyden er der fremdeles. Smeller endel når jeg bremser i kryss helt til stopp for så å ta løs igjen. Mulig bakakslingen er gåen?

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Apr 2015 22:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 19:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Hvis du kjører i 4h og ikke i autotrac har du låst senterdifferential og bilen vil vær stiv og ha en del lyer vedkjøring. Spesielt hvis ikke rulleomkretsen på dekkene er lik. Har du autotrac er det vanlig med et lite dunk i bilen når du har kjørt en meter.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 28. Apr 2015 05:54 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Mai 2008 23:54
Innlegg: 133
Bosted: Harstad, Troms
Nå vet ikke jeg hva autotrac er, men når jeg kjøpte bilen, var det ingen problem å kjøre hele dagen i byen med 4h innkoblet.
Nå derimot, går det ikke an å kjøre i en svak sving engang, uten å måtte holde ekstra hardt i rattet, da bilen vil gå rett frem.

Den ulyden jeg har hele tiden nå uten 4x4, blir veldig forsterket når jeg kobler inn 4x4.

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support