AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
Bakaksel utveksling og Towing https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=21758 |
Side 1 av 1 |
Forfatter: | grogei [ Tor 17. Jan 2013 10:53 ] |
Innleggets emne: | Bakaksel utveksling og Towing |
I Usa/Norge bruke dem mange rare ord og det e ikke alt æ klare å henge med på Leser jo titt og ofte at bakakslingen er beregnet for Towing, I mine øyner lønner det seg å ha en bakaksling med Lav utveksling vist bilen brukes masse for sleping, der man ikke kommer opp i stor fart.? Men så var det dette med lav og Høy giring I mine øyner er en bakaksel på 2,0-1 langbeint/høy giring/Høy uveksling. dårlig aks/høy fart 7,0-1 lav giring/lav utveksling, bra aks/mindre toppfart. Her brukes det så mange ord, at jeg blir litt blind Noen som kan hjelpe |
Forfatter: | streetracer [ Tor 17. Jan 2013 11:28 ] |
Innleggets emne: | Re: Bakaksel utveksling og Towing |
Høy giring er lav numerisk utveksling, eks 2:56. lav giring er høy numerisk utveksling, eks 4:56. |
Forfatter: | grogei [ Tor 17. Jan 2013 11:37 ] |
Innleggets emne: | Re: Bakaksel utveksling og Towing |
Ja det var bedre ord å bruke selv bruker jeg denne kalkulatoren for å finne ut ca utveksling http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm |
Forfatter: | v8power [ Tor 17. Jan 2013 11:40 ] |
Innleggets emne: | Re: Bakaksel utveksling og Towing |
Nja, det praktiseres litt forskjellige måter å betegne dette på. Så ikke så rart det er forvirring. I USA gjør de som du sier mens på yrkeskolen her hjemme lærte vi det motsatte, at 7:1 er høy utveksling. Samtidig så sier vi jo høygear om 1:1 og lavgear om 4:1 så litt forvirrende ja. |
Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |