AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Bakaksel utveksling og Towing
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=21758
Side 1 av 1

Forfatter:  grogei [ Tor 17. Jan 2013 10:53 ]
Innleggets emne:  Bakaksel utveksling og Towing

I Usa/Norge bruke dem mange rare ord og det e ikke alt æ klare å henge med på :D

Leser jo titt og ofte at bakakslingen er beregnet for Towing,
I mine øyner lønner det seg å ha en bakaksling med Lav utveksling vist bilen brukes masse for sleping, der man ikke kommer opp i stor fart.?

Men så var det dette med lav og Høy giring #-o

I mine øyner er en bakaksel på 2,0-1 langbeint/høy giring/Høy uveksling. dårlig aks/høy fart
7,0-1 lav giring/lav utveksling, bra aks/mindre toppfart.

Her brukes det så mange ord, at jeg blir litt blind :D

Noen som kan hjelpe :D

Forfatter:  streetracer [ Tor 17. Jan 2013 11:28 ]
Innleggets emne:  Re: Bakaksel utveksling og Towing

Høy giring er lav numerisk utveksling, eks 2:56. lav giring er høy numerisk utveksling, eks 4:56.

Forfatter:  grogei [ Tor 17. Jan 2013 11:37 ]
Innleggets emne:  Re: Bakaksel utveksling og Towing

Ja det var bedre ord å bruke =D>

selv bruker jeg denne kalkulatoren for å finne ut ca utveksling

http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm

Forfatter:  v8power [ Tor 17. Jan 2013 11:40 ]
Innleggets emne:  Re: Bakaksel utveksling og Towing

Nja, det praktiseres litt forskjellige måter å betegne dette på. Så ikke så rart det er forvirring. I USA gjør de som du sier mens på yrkeskolen her hjemme lærte vi det motsatte, at 7:1 er høy utveksling. Samtidig så sier vi jo høygear om 1:1 og lavgear om 4:1 så litt forvirrende ja.

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/