AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 10:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: tappeplugg i automatkasse
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 13:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Noen som har erfaring med å montere tappeplugg i bunnpanna på automatkasse? Synes det blir endel gris å løsne hele bunnpanna med kassa full... Kom over følgende som jeg synes virket interessant:
Bilde
Detailed Description
ATEC Drain Plug Kit. (Installs With One simple Drill Hole. Eliminates Oil Spills When Changing Fluid Or Rebuilding)
Er det nok gods i ei bunnpanne til å holde på gjengene? (stålpanne) Gearkassen det er snakk om er en -78 TF-727, og kanskje en A904 på sikt...

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 13:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
Jeg kan ikke tro noe annet enn at det følger med mutter med denne pluggen, eller lignende.

gjenger rett i en stanset stål bunnpanne vil ikke leve lenge..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 18:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 23. Jan 2008 17:34
Innlegg: 490
Bosted: Sandnessjøen
Det skall følge med en hunn og en hann som skrues fast i panna og som drain pluggen står fast i
.

_________________
Mustan 70 HT.
347 stroker, Holley 600, 4R70W 98 -2002 spec, Baumann (OptiShift) electronics girkontrol, 9" 3.82:1 Detroit Truetrac.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 18:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Jeg vil også ha en sånn!
Hvor finner man sånne?
I Norge selvsagt :-)

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 22:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Steinar stolen har på lager!
Men sådan som opplegget er, vil du ha 1 cm med olje i bunnpannen, selv når du tapper det hele.
vil hellere lage en sump i bunnpanna, og sveise en fingjenget mutter inn!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 23:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Særpsborr Motor har! :) Men de hadde ikke bilder og beskrivelse, så jeg googlet art.nr.
http://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx? ... &artno=DP1

Om jeg får tappet ut alt utenom 1cm er det fortsatt bedre enn å få 8l med olje i fanget når pakninga slipper... :D

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 23:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Far innom en elekto industri butikk og si du skal ha tappeplugg til et ex skap. dem har perforert mutter og skrue. da får man drenert ut alt. krever ingen sveising. tåler varme og funker som bare F

samme plugg brukes i hydraulikk skap

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 28. Feb 2012 09:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 14:19
Innlegg: 542
Bosted: Sola
Bor hull på laveste punkt, slip et spor tvers over på en mutter på en side, punkt mutteren på innsiden av panna skru i bolt med kobber pakkning fra utsiden.
Slipesporet i mutteren gjør at oljen draines helt ned til gulvet i bunnpanna. Bilde reportasje i siste Usacars.

_________________
AK
Cadillac 1958 convertible, Camaro 1968, C-10 1964 stepside
http://www.58cadillac.net
Keep cruising!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 17:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Sarpsborg sin plugg er av typen med muter inni og utenpå bunnpanna ja...
grogei hvordan ser en slik perforert mutter ut?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 17:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
AW-100 skrev:
Sarpsborg sin plugg er av typen med muter inni og utenpå bunnpanna ja...
grogei hvordan ser en slik perforert mutter ut?


Skal ut på jobb i morgen. kan ta bilde av en slik plugg. ikke så ulik det cadyarild forklarer. men kreves ingen sveising

Tenk deg at den muttra som er inni bunnpanna er ca 1 cm tykk. så sager du mange spor 0,5 cm i ene siden av muttra, den siden med sporene monteres ned mot bunnpanna. da får oljen drenere ut mellom sporene.

Bilde kommer :D

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 19:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Ahh, slik å forstå... En kronmutter altså...
Bilde
I kombinasjon med SM's pluggsett?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 19:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
snur du den muttra på hode. så er du kjempe nært, men for å kunne bruke den i lag med sm sin plugg, må du sveise muttra i bunnpanna.

Du har skjønt prinsippe. bilde kommer. det er en komplett sak. der man kun treng å bore hull i bunn panna. inga sveising

bilde kommer :wink:

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 22:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 11. Okt 2008 19:49
Innlegg: 40
Bosted: Vestvågøy
Har tappeplugg. Glimrende greier ! Mye mindre søl ! (men det lekker fra pakninga. så det er søl likevel....)

_________________
64 1/2 Mustang
2000 Jeep WJ 4,7
95 Dodge Ram 2500
MB O303


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mar 2012 00:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Noen som har montert krommet bunnpanne? SM har denne
http://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=R7598X
Denne har ferdig bunnplugg. Men i dag sitter det en stål bunnpanne på kassa, vil en slik holde like bra?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Sist endret av AW-100 den Fre 09. Mar 2012 14:47, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mar 2012 07:53 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Des 2011 21:34
Innlegg: 74
Jeg var på TESS å kjøpte en unbrakobolt som var ganske flat. Sveisa så en mutter fast på innsiden av bunnpanna. Jeg slipa to hakk i mutteren som ligger mot bunnpanna (før jeg sveisa den fast) slik at all oljen dreneres ut.
Problemet med de setta du får kjøpt er att de bygger 1-2 cm ned slik att de er veldig utsatt hvis en skulle være uheldig å subbe borti en fartsdump eller lignende.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support