AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 18:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2012 14:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 06. Jan 2011 22:09
Innlegg: 15
Jeg vet at min er sliten, men jeg ønsker flere tegn på dette.

Girkassa, th700 i en G20 1991 modell har i ca 50% av kjøreturene perioder hvor den ikke klarer å finne riktig gir, men hopper frem og tilbake mellom 3 og 4, eller 2 og 3 gir en gang annenhvert sekund over en periode på inntil 1-2 minutter. For så plutselig å være stabil igjen en stund.
Den nøkker å går som om den skulle ha fått den såkalte "kenguru" bensinen i perioder. Men tror ikke dette har noe med drivstofftilførselen å gjøre.

Disse symptomene kom da selvsagt aldri når verkstedet har prøvekjørt bilen, noe de har gjort et par ganger.
Men kassen girer av og til for tidlig, og slipper for sent opp ved nedbrems og stans.
Og dette var et tegne på sliten converter - -men kan converteren være årsaken til de andre feilene jeg opplever?

mvh Steinar


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2012 15:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 17. Mar 2009 14:40
Innlegg: 487
har du sjekket oljenivået på kassa?sjekk det.om det er bra så ville jeg ha skiftet filterkit og ny aut.olje.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2012 20:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 05. Mar 2012 20:06
Innlegg: 8
Har nylig hatt samme problem med en 700 kasse.virket som
oljetrykket i kassa var lavt. åpnet kassa, skiftet lameller
og tetteringer. la spesielt merke til at tetteringer på inngående
aksling var slitte(disse tetter for olje inn til stemplene som trykker
lamellene sammen).ble bra etter dette, men er viktig å sjekke at
TV vaier er riktig justert (justerer trykk i kasse etter gasspådrag)
uten TV wire brenner lamellene på no time


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Mar 2012 10:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 06. Jan 2011 22:09
Innlegg: 15
Med mindre det er selve justerings-delen som svikter eller gir etter og kan forårsake at den blir feiljustert, skal denne være i orden.
Har kjørt med dette noen få hundre mil uten at noe har blitt forværret. Og forrige eier har sikker kjørt tilsvarende.

Noen snakket om en skrue under/oppunder bremsepedalen som hadde en tendens til å løsne, og skulle strammes til men denne finner jeg ikke ut hvor sitter.

Og mekke på en girkasse er ikke noe jeg klarer selv, og siden bilen har gått snart 300.000, er det sikkert like greit å sette inn en nyoverhalt kasse når den alikevel må ut for å skifte converter om en stund.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 11. Mar 2012 11:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
hvis du kjenner noen eller har noen kompiser som kan girkase, så skal det da ikke være noe problem å overhale kasse selv.

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support