AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Apr 2024 17:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 72 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 10. Aug 2016 21:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Grattis, bare test en forsiktig tur å hør etter om diffen er stille, så kan du sikkert fylle på den tilsettinga etterpå vist det var det du mente, men vilken olje har du fyllt på nå? Lsd olje vell? :p

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 11. Aug 2016 11:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Mai 2016 11:34
Innlegg: 39
Bosted: Trondheim
Takk! :D er rimelig fornøyd nå ja. Det var et stort prosjekt, men det har vært moro, lærerikt og overkommelig. Det er bare å ta seg nok tid så går det meste.

Ble slik at jeg fylte på 4oz LSD-tilsetning til 2qts med 80w90 diffolje(ikke LSD). Trenger man LSD-tillegg hvis man hiver på LSD-olje?
Tok en kort prøvetur og det var ikke en lyd fra bakakslingen, så det lover bra. Var oppe i max 60kmh da. Tar noen korte, rolige turer nå til å begynne med, også skal jeg kjøre noen hundre km før det blir hammer down :)

Sykt digg å ha bilen på vegen igjen, så er det bare å håpe at værgudene kan være LITT snille under hot august nights nå... [-o<

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 11. Aug 2016 12:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Gratulerer, høres bra ut.. :) nei lsd oljen har allerede tilsetningen i seg. (Limited slip) står det som regel utpå de oljekannene.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 11. Aug 2016 19:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Gratulerer! var rimelig nervøs selv da jeg tok min første prøvetur med ny montert diff.
Når det gjelder LS additive så kan det hende det er nok i olja, men ikke alltids, i min bil hørtest det greit ut i starten, men etter 1 måneds tid begynte jeg å høre metallskrapelyder i krappe svinger ved lav hastighet (alt etter difftype kan dette oppleves som klikke lyder, skrapelyder og poppelyder), trodde det var hjullager, og bytta hjullager, men lyden var der fortsatt. men den kom ikke før jeg hadde kjørt i rundt 20 minutter og diff olja var god og varm, måtte bruke 1x 4 oz flaske med additive. og dra ned til en parkeringsplass og kjøre 8-tall i noen minutter for å jobbe inn additiven.
første olja jeg brukte i innkjøingen var Kendall 80w90 med ferdigblandet LS additive. Etter innkjøring brukte jeg valvoline 80w90 med ferdigbalndet LS additive + 1x 4oz LSD additive.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Aug 2016 13:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Mai 2016 11:34
Innlegg: 39
Bosted: Trondheim
Takk takk! :D

Nå kjører jeg på 80w90 uten LS tilsetning, for det fulgte med ei flaske additive som jeg hadde på. Får man kjøpt rent additive i Norge?
Skal holde ørene åpne etter de lydene du beskriver, needtorque.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Aug 2016 13:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Mai 2016 11:34
Innlegg: 39
Bosted: Trondheim
Det eneste jeg opplever som problematisk etter overhalinga av bakakselen er at det er kommet vibrasjoner i bilen rundt 80kmh. Kan dette skje om jeg har montert mellomakselen 180 grader på bakakselen i forhold til slik den sto før? Tenkte ikke over å merke dette da jeg demonterte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 20. Aug 2016 21:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Litt usikker ka du meiner ang mellomakslingen. Har du ett bilde? Tenker du på kryssposisjonen står feil innpå yoken til bakakslingen?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 20. Aug 2016 23:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
sstordahl skrev:
Takk takk! :D

Nå kjører jeg på 80w90 uten LS tilsetning, for det fulgte med ei flaske additive som jeg hadde på. Får man kjøpt rent additive i Norge?
Skal holde ørene åpne etter de lydene du beskriver, needtorque.


jeg har original GM additive liggende om du trenger...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 21. Aug 2016 00:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Gratulerer med å ha fått bilen på veien igjen ! Du fulgte planen og blei aldri "sidetrack`a" og fikk derfor prosjektet ferdig, well done :)

Ang lageret, så er det som jeg har skjønt ganske vanlig å hone ut det gamle pinjonglageret og bruke det får å finne rette mønster. Men jeg syns det virker litt rart for er jo ikke mange tusendelene med slitasje som skal til for at det blir gærnt..

Ang ut og innmontering så er det litt av en jobb. Jeg hadde vel min inn og ut minst 8ganger hvis jeg ikke husker feil.. og viste bilder til profesjonelle i statene som uttalte seg. Hos meg var det også problemer med å stille backlash da det varierte 0.003" utifra hvor på drevene jeg målte. endte på 0.006-0,009".

For seinere referanse om noen skulle lese dette så brukte jeg den store to-arms avdrageren fra biltema, slipte den til så den fikk en bue og blei tynn nok til å komme helt inn mellom pinjongen og lageret. Brukte så en stor slangeklemme for å holde det sammen mens jeg dro lageret av og på. Gjorde jobben kaldt hver gang og det funka veldig greit. Litt styr såklart men hater å ikke bli ferdig når jeg holder på oppi garasjen så da blir det noen kreative og billige løsninger underveis ;) Avdrageren kosta ikke stort.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Aug 2016 13:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Mai 2016 11:34
Innlegg: 39
Bosted: Trondheim
OldisEinart skrev:
Litt usikker ka du meiner ang mellomakslingen. Har du ett bilde? Tenker du på kryssposisjonen står feil innpå yoken til bakakslingen?


Det stemmer! Aner ikke om det kan ha innvirkning, men noe er hvert fall annerledes enn før. Hadde ikke vibrasjon før jeg overhalte bakakselen.

doey: det høres bra ut! :D tipper det blir et oljeskift til neste sesong!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Aug 2016 13:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Mai 2016 11:34
Innlegg: 39
Bosted: Trondheim
rokkern skrev:
Gratulerer med å ha fått bilen på veien igjen ! Du fulgte planen og blei aldri "sidetrack`a" og fikk derfor prosjektet ferdig, well done :)

Ang lageret, så er det som jeg har skjønt ganske vanlig å hone ut det gamle pinjonglageret og bruke det får å finne rette mønster. Men jeg syns det virker litt rart for er jo ikke mange tusendelene med slitasje som skal til for at det blir gærnt..

Ang ut og innmontering så er det litt av en jobb. Jeg hadde vel min inn og ut minst 8ganger hvis jeg ikke husker feil.. og viste bilder til profesjonelle i statene som uttalte seg. Hos meg var det også problemer med å stille backlash da det varierte 0.003" utifra hvor på drevene jeg målte. endte på 0.006-0,009".

For seinere referanse om noen skulle lese dette så brukte jeg den store to-arms avdrageren fra biltema, slipte den til så den fikk en bue og blei tynn nok til å komme helt inn mellom pinjongen og lageret. Brukte så en stor slangeklemme for å holde det sammen mens jeg dro lageret av og på. Gjorde jobben kaldt hver gang og det funka veldig greit. Litt styr såklart men hater å ikke bli ferdig når jeg holder på oppi garasjen så da blir det noen kreative og billige løsninger underveis ;) Avdrageren kosta ikke stort.


Takk for det! Var herlig å få bilen på veien igjen.

Har også hørt flere som sier at de honer ut det gamle lageret, men som du sier, det skal ikke være mye slitasje før det ikke stemmer overens med et nytt lager!

Jeg dreiv å vurderte to-arms avdrager for å få av lageret, men forkasta ideen. Tenkte at den får aldri plass mellom lager og pinjong, og at den ble for spinkel om jeg slipte den ned. Men det må altså være kurant stål i de der fra biltema da! Hadde aldri trodd den skulle tåle presset. Liker kreativiteten, det er ofte det som får ferdig ting :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 25. Aug 2016 09:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
sstordahl skrev:
OldisEinart skrev:
Litt usikker ka du meiner ang mellomakslingen. Har du ett bilde? Tenker du på kryssposisjonen står feil innpå yoken til bakakslingen?


Det stemmer! Aner ikke om det kan ha innvirkning, men noe er hvert fall annerledes enn før. Hadde ikke vibrasjon før jeg overhalte bakakselen.


Oki, ingen slark i kryssene heller? står de ulikt med hverandre på mellomakslingen,har akslingen vert kappa og sveise før? har du skjekket for slark ved yoken som går inni kassa? kan hende foringen i halepartiet på kassa er slitt..men rart du ikkje har merket vibrasjon før liksom :P

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 72 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support