Egentlig ikke. 1/2" på forgasseren og løsne bensinrør og linkage.
Løft av forgasseren og ta den med innomhus. lukk panseret.
Finn en balje og en halv liter med bensin. en pensel med semistiv bust. Gummihansker (bensin er ikke godt for huden)
Begynn å vaske fra toppen av for gasseren og ned, og kun utvendig.
Pass på ikke å få dritt inn i forgasseren.
Etterhvert som forgasseren blir ren utvendig kan du begynne å lete etter slitasje.
Alle 4 spjeld i bunnen av forgasseren sitter på en aksling. 2 på hver. Slark i disse vil gi dårlig bensin økonomi, og dårlige akselerasjons egenskaper.
Akslene er laget av stål, og bunnplata på forgasseren av aluminium. det vil oppstå slitasje over tid.
Sjekk om akselerasjonspumpen fungerer. Dette er enklest å få til mens forgasseren sitter på bilen.
ta av luftfiltret, slik at du kan se ned i forgasseren. ta tak i gassen på siden av forgasseren, og se ned i den mens du gir gass. du skal kunne se bensin sprute ned i venturiene, og det skal komme jevnt i begge.
Kommer det ingenting, eller det kommer ujevnt, og du bare hører en fise-lyd fra forgasseren, da kan du nok forvente at akselerasjonspumpen må byttes.
Det meste om overhaling av din forgasser er forklart her.
https://www.youtube.com/watch?v=Cs8G0AJ ... OWERNATION