AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 17:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 19. Sep 2018 13:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 05. Sep 2016 19:09
Innlegg: 8
Nylig byttet kamaksel i min 351C 4V.

Specs: Original motor med 63cc «quench chamber» topper (fått nye ventiler, guider og «three angle» ventilseter). Kammen er en Lunati 10321001, med Duration @ .050 (Int/Exh): 219/229, Gross Valve Lift (Int/Exh): .505/.505, LSA/ICL: 114. Montert med tilhørende hydrauliske løftere og ventilfjærer. Forgasser er en Holley Street Avenger 670 vacuum secondary. Eksos Hooker Competition Headers. Tenning er original med Accel Points Eliminator, 10* initial og 36* total ved ca 3200 rpm, + 10* vacuum advance koblet på full manifold vakuum. 4 girs wide range toploader og 3.50 bakaksel.

Sånn, da var det unnagjort.. :roll:

Den går veldig jevnt og fint på tomgang, muligens en ørliten miss (så liten at en skal høre veldig godt etter og mulig jeg bare innbiller meg det), kan ruses uten et feilslag hele veien opp til 6000. Har dratt ut en og en pluggledning og det gir ca 50 rpm fall hele veien rundt. 17.5 tommer dønn stabilt vakuum på 850 rpm tomgang med vacuum advance tilkoblet. Kompresjonstest varier mellom 168-182 psi rund baut.

Går veldig fint fra start, og cruiser problemfritt. Men åpner jeg gassen, uansett gir, mellom ca 2300 og 3500 rpm så ettertenner den stygt og fyrer også noe opp gjennom forgasseren. Dette skjer kun under last, ikke i ro eller i fri. Det holder å gi kvart -> halv gass så kommer det. Men når jeg passerer ca 3500 så slutter den å ettertenne og drar jevnt, kraftigere og kraftigere oppover registeret. Har ikke vært forbi 5000 ennå, men den er absolutt villig til det. Forgasseren oppførte seg fint før jeg byttet kam, så vet ikke om den kan mistenkes.

Noen som har opplevd noe lignende eller har noen ideer?

_________________
If it has tracks tires or tits, it's gonna cause a problem


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 19. Sep 2018 13:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Høres ut for at en innsugsventil står åpen? Eller for mager blanding i mellomregisteret, kan bli sånn da også...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 19. Sep 2018 14:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 05. Sep 2016 19:09
Innlegg: 8
Det enkle først.. [-o< Lean ja. Har prøvd å jette opp fra 65 til 69 på hovedjettene, det hadde ingen effekt, men kan prøve sekundærene også. Eller er det fjæra i vakuumaktuatoren som i såfall er for myk? Gul fjær i der nå, kan prøve en stivere en (hvis jeg finner dem).

Innsugsventil som ikke lukker. Det er jo skrekken. For lang støtstang? Har målt støtstengene og slakke til jeg har blitt blå, men er jo første gang jeg bygger motor så..

_________________
If it has tracks tires or tits, it's gonna cause a problem


Sist endret av Supersan den Ons 19. Sep 2018 22:22, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 19. Sep 2018 22:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 05. Sep 2016 19:09
Innlegg: 8
"Eller for mager blanding i mellomregisteret, kan bli sånn da også...

Du fikk rett. Dysene i sekundærskåla var 68ere :shock: . Ifølge Holley leveres forgasseren med 72, så jeg bumpa rett opp til 74. Etter litt kjøring var ettertenningen så godt som eliminert. Litt mer tuning nå så blir dette bra.

Lettelsen er til å ta og føle på. Hadde slått fra meg at det kunne være forgasseren siden den gikk fint før kambytte, og ettertenningen var såpass brutal.. Nærmet meg konklusjonen at kammen var ødelagt, men neida! \:D/

Takk for hjelpa!

_________________
If it has tracks tires or tits, it's gonna cause a problem


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support