AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 14. Des 2017 11:02

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 10. Nov 2017 23:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 10. Nov 2017 23:12
Innlegg: 1
Jeg har bygget om en Caprice 1991-modell med 305-motor, fra GM/TBI til Edelbrock forgasser/manifold/luftfilter, og vakumstyrt HEI-fordeler. Resultatet er ikke bra, og jeg håper på en del gode råd.
Problem 1: Motoren går fint og rolig på tomgang, men trekker svært dårlig (mye brumming og slurpelyd fra forgasseren, men lite effekt). Ved fullt pådrag virker det som motoren bremser seg selv.
Problem 2: Det kommer ikke korrekte girskift, heller ikke ved kickdown.
Noen konkrete spørsmål:
Er det tilstrekkelig med kun wiretrekk fra forgasserspjeld til girkassen (HydraMatic 4L60)?
Må man fjerne evt. tidligere brukte signalkabler til girkassen ifm daværende ECU?
Jeg har montert elektrisk bensinpumpe på bensinrøret, og deaktivert original høytrykkspumpe i tanken. Er det fare for at den ikke leverer nok bensin til fullt pådrag?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Nov 2017 23:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 10. Okt 2010 23:01
Innlegg: 110
Bosted: Bamble
Hvor høyt bensintrykk har du? Åpen retur?

_________________
1979 Chevrolet Caprice coupe
2006 Formula Offroad

Jens Erik Klausen
Tlf: 40013703


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support