AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 15. Des 2017 18:57

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 28. Aug 2017 14:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 31. Mar 2013 20:18
Innlegg: 9
Hei, jeg hadde i utgangspunket planer om å LS1+manuell convertere bilen
For at jeg ønsket en sterkere/kraftigere motor
En som bruker mindre drivstoff(å slipper blytilsetning)
Å m elektronikk så det er bare å starte å kjøre...en data som ligg å overvåk ting.

prisene på LS1 å manuel har steget ganske kraftig så hvorfor ikke ta en motor fra ford? Gm?
Europeisk? Fordeler/ulemper?

Jeg prøver også å gjøre dette innenfor et så lite budsjett som mulig.

Synspunkter?tanker?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Aug 2017 09:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 17:07
Innlegg: 387
Bosted: Noreg
Enkleste er nok å kjøre LS med girkasse. Hiv ut det gamle, hiv in den nye pakka og koble opp strøm. Husk at med LS så må du sikkert jobbe litt med drivstoffsystemet ala pumper, tank, fløde osv. Du må sikkert også ha en ny kardang aksel.Og motorfester. Det er da minimalt med "motorjobb" osv kontra hva det ville vært hvis du skulle bygge sjøl. Pris blir omtrent det samma, men du "sparer" ikke så mye på å gå LS veien hvis ikke du får en bra deal.

Verdien på bilen har en tendens til å stige hvis den har LS montert. Kan være en tanke.

Ellers så kan du vel hive inn akkurat hvilken motor du vil. Det kommer an på hvor mye jobb du ønsker å legge i det. Europeisk er kult. Jeg har lobba mye med tanken å sette i en litt vass euro eller japsemotor sjøl.

Hvilket budsjett har du da? Regn med minst 50.000 og oppover.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Aug 2017 23:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 12:58
Innlegg: 569
Bosted: Ved siden av naboen
Vel i 1972 kom amerikanerene med blyfri bensin, så om din motor er original til bilen, så skal jo den tåle blyfri bensin, ellers går det jo an å bytte toppene, alle topper som blir laget nå tåler jo blyfri bensin.

Så litt freshere topper, og cam som matcher, og evt forandringer i bla. utvekslinger og andre ting, slik at alt matcher hverandre fra forgasser og hele veien ut til bakhjula, så er det jo overkommeligt å få en motor med kraft og bedre forbruk

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support