AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Chevrolet 350 sb spørsmål...
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=27469
Side 1 av 1

Forfatter:  Terje H [ Søn 13. Aug 2017 19:58 ]
Innleggets emne:  Chevrolet 350 sb spørsmål...

Jeg driver å går over min nyinnkjøpte 350 motor. Har tatt av begge toppene for å kunne skifte tetninger etc, og når jeg så tar ut ventilløfterene så så jeg noe jeg ikke veit noe om.

Den ene ventilløfteren har blitt "skålformet" (får ikke lagt inn bilder), mens veiva ser okei ut (foreløpig ).
1. Noen som veit hvorfor dette har skjedd?
2. Må jeg bytte alle løfterene og pushere etc, eller holder det med å bytte bare de løfterene som ser ut til å ha slitasje?
3. Samtidig så lurer jeg på om jeg må bruke moment og grader på tildraging av toppene? Eller holder det med bare moment?
4. Må jeg kjøpe nye topplokkbolter eller kan de brukes om igjen?
5. Hva slags tetningsmasse skal jeg bruke rundt topplokksboltene, for å ungå lekkasje?
Blir glad for alle tips og råd.

Forfatter:  bad luck [ Søn 13. Aug 2017 22:00 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

ventilløfteren er slitt bør byttes(bytte alle),så mulig kammen og er slitt...veiva har ikke noe med dette å gjøre,boltene bør byttes,tettningsmasse er ikke nødvendig,trekkes til med moment...

Forfatter:  Hotrodder [ Man 14. Aug 2017 09:16 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

Anbefaler denne boken:

https://www.amazon.de/Rebuild-Your-Smal ... build+book

Forfatter:  Terje H [ Man 14. Aug 2017 17:29 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

Tusen takk ...igjen!
Nå har det dukket opp flere spørsmål (Beklager det!), men jeg ser ingen mulighet til å få like gode råd på "bygda", som det jeg gjør her inne!
Jeg har tittet litt på:summitracing.com etter camshaft kits.
Men så kommer spørsmålet mitt (siden jeg ikke er noen reser på kam - oppsett etc):
Hvis jeg ønsker litt bedre respons og effekt I hele turtalsbildet, hvilken kam bør jeg gå for?
Noen råd om hvor jeg får kjøpt et slikt kits, uten altfor gode kunnskaper og dyp lommebok?

Forfatter:  T-7 [ Tir 15. Aug 2017 21:36 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

Hvilken cam, tja det var et enkelt spørsmål å svare på ;)

Om du går in på sidene til dei som lager cammer, så er der noen skjema å fylle ut, der dei vil vite bl.a hvilken forgasser, topper, manuell eller automat, om automat så hvilken stall på converter, utveksling i kasse og bakaksling, hjul, hva skal bilen brukes til etc.

Du kan godt fylle ut et slikt skjema og få svar fra cam produsenter, så kan du sjekke summit, paw, o'reillys, jegs etc på den type/typer cam du får anbefalt fra produsenten

Forfatter:  kimosabi [ Ons 16. Aug 2017 10:49 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

Det du bør sjekke aller først er hvor mye rester som ligger rundt i motoren din etter en rasa løfter. Steg 2 er å sjekke hvorfor løftern slutta å spinne. De skal snurre rundt i høla men ikke slarke, hvis hølet er feil klaring når du hiver i en ny løfter så går det like kort tid til du dreper løfter og evt. kam igjen.

Det er her man ser forskjell på folk som kan motor og de som bare skrur. Folk tror det er bare å hive i ny løfter uten å tenke på at her er klaringa veldig viktig.

Forfatter:  Terje H [ Lør 19. Aug 2017 20:32 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

Har vært å kjøpt meg en litt friskere kam hos Sarpsborg Motor, pluss litt annet "stæsj".
Men, jeg har et lite spørsmål til alle dere som har mye bedre kunnskaper om amcar enn det jeg har:
Jeg har begynt med "dyprens" av min motor. Og når jeg har fått renset toppen av stemplene, så finner jeg et nummer øverst på stemplene (photobucket ' n min virker ikke), som jeg har forsøkt å finne litt mere info om. Er min motor bordet opp?
Stemplene ser ikke som de orginale, da de ser mye nyere ut....

Dette er nummeret som står på stemplene: 2348PA 030
Noen som veit om de stemplene er orginale på en 350 fra slutten av 70' tallet?

Forfatter:  T-7 [ Søn 20. Aug 2017 01:18 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

Dette er nummeret som står på stemplene: 2348PA 030

Er vel borra 030 den der, er det standard borring på den vil det stå STD på slutten i stedet for 030

Forfatter:  Terje H [ Søn 20. Aug 2017 08:13 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

T-7 skrev:
Dette er nummeret som står på stemplene: 2348PA 030

Er vel borra 030 den der, er det standard borring på den vil det stå STD på slutten i stedet for 030


Takk for hjelpen.
Hadde en liten mistanke om det selv.. :)

Forfatter:  Terje H [ Lør 02. Sep 2017 10:09 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

Har flere spørsmål om min motor:
Jeg har funnet et "GM-nummer" innstøpt bak på blokka, hvor det står: GM 3951511.
Og foran på blokka så har ikke min motor noe innslått nummer.
Jeg har funnet litt info på nettet, om at min motor er en 4 boltet 400 cid motor.
Hva betyr "4 boltet"?
Hva er forskjellen på en 350 motor og en 400 motor?
Hva hk kontra en 350?
Min er borra 0,30 og ved å montere en litt vassere kam, hva kan jeg forvente av effekt (med utgangspunkt I en std 400 motor)?

Noen som kan hjelpe meg?

Forfatter:  doey [ Lør 02. Sep 2017 10:58 ]
Innleggets emne:  Re: Chevrolet 350 sb spørsmål...

Utifra de spørsmålene du stiller tror jeg dette er noe du absolutt ikke bør holde på med selv! Dette støpenummeret sier ikke at du har ei 4 bolta blokk men det sier at du KAN ha ei 2 eller 4 bolta blokk...
Det er antallet bolter på veivoverfallene, om du har tatt av registerdekselet så ser du fremste veivoverfallet der!

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/