AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 16. Apr 2024 06:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Power valve
InnleggSkrevet: Man 24. Jul 2017 20:34 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Heisann. Kan noen fortelle meg nr. På denne power valven. 0 står øverst og 5 under. Er dette en 0.5 vakum? Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Man 24. Jul 2017 21:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Det er også et 1 tall under L
Kan det være 10.5 tro..
Da er den iallefall alt forstor til min motor. Jeg har bare 6-7 hg målt på gasseren. Jeg har tatt ifrahverandre gasseren min en holley 850 dp. Jet størrelsen var 85/90 som satt i.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Ons 26. Jul 2017 20:09 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Responsen var grom:)
Ser min gasser er satt isamman av fler årganger her. Jeg har to forskjellige aks. Pumper. En liten med plastikk paraply tilbakeslags ventil og en litt større med en stål kule som tilbakeslags ventil. Har dette noe og si? Også har jeg to power ventiler, er det og anbefale og fjerne en og dyse opp eller er det best med to stykk?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Tor 27. Jul 2017 00:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Det er ferietid, så det er ikke så mange på forumet.
Men som et kjapt svar til spørsmålet ditt.

Hvis din forgasser er skrudd sammen av ymse deler, eller deler fra forskjellige forgassere, så bør du vurdere å handle deg en ny.
Årsaken til dette, kan være at de som tidligere har hatt fingrene i den, ikke har hatt de korrekte deler, eller ikke viten nok til å montere de rette delene.
Da står du med en forgasser, som fungerer, men ikke optimalt.
Alternativt, kan du handle et komplett overhalingskitt, og gjøre jobben selv.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Tor 27. Jul 2017 00:37 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Heisann. Deiligt med ferie tid vettu, skjønner at trøkket er labert på forumet da.
Jeg har et overhalings kitt så gasseren blir fullstendig overhalt.
Spekulerte endel på div. tegninger fra holley og fant ut at de ble levert med en liten og en stor aks. pumpe så det er løst iallefall.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Tor 27. Jul 2017 15:41 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Det er flott at du fant en løsning.

Du er mer enn velkommen til å lage en tråd på hvordan du overhaler gasseren din.
Gjerne med masser av bilder

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Tor 27. Jul 2017 20:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Jeg har vært litt ivrig idag så gasseren en snart ferdig overhalt. Det var dumt av meg og ikke tenke på og lage en tråd om det. Skal skrive det bak øret til neste gang.

Iforhold til power valve så skal man måle vacumen (hg) i innsuget, tallet man får skal deles på 2. Da får man riktig (hg) som power valven skal ha.

Man kan sløyfe/blokkere power valven på sekundær siden og øke jet str på den siden. Håper det er noen meninger her inne iforhold til det da jeg er usikker på hva som er best.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Tir 01. Aug 2017 00:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Ingen vits med powervalve på sekundær sida etter min mening. Sekundærene er i bruk over halv gass og powervalve er til for å fete opp i området mellom cruising og mye gass. Så mao vil du ikke være i en situasjon der du bruker sekundærene men ikke er i sterk akselerasjon. Da trengs det riktige dyser, og powervalve kompliserer bare sekundær kretsen. Gjør det enkelt og gå opp ca. 8 dysestørrelser, tilsvarende det powervalven gir på sekundærsida.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Tir 01. Aug 2017 12:47 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Jeg satt inn 3.5 hg power valves på begge sider. Må sikkert ha opp gasseren igjen en dag så da får jeg prøve og blokkere en.
Får se hvordan det ble med oppsettet jeg har nå.
2 x 35 nozzle
Jet pri 2x79
Jet sek 2x85
Hadde 85/90 før men syntes det røk litt mye svart eksos. Neste nå etterhvert blir vel og kjøpe en a/f måler. Får lese plugger så lenge


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Power valve
InnleggSkrevet: Tir 01. Aug 2017 20:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Grunnen til at det er større dyser på sekundærene er at det ikke er powervalve. Prøv å gå ned på sekundærene så du får samme dysestørrelse foran og bak. Tar du vekk powervalven kan du gå opp igjen siden.
Støtter det på afr måler ! Supert verktøy, ender opp med EFI om man blir revet med.. men allikevel et glimrende verktøy som gir en solid pekepinn :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support