AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 19. Mar 2024 07:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 28. Mai 2017 17:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Noen som har råd og tips om hvordan bytte ventiltetninger på en 350, uten å ta av topplokket?
Fins det noe spesielle ventil-tenger å få tak, eller fins det noen som har laget selv?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Mai 2017 20:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Heisann, har du fått handlet deg motor? Du må sette luft trykk i sylinderen https://m.summitracing.com/parts/wmr-w84003 og bruke en slik ventil tang https://m.summitracing.com/parts/lsm-sc-800
Ta deg en runde på youtube og se hvordan det gjøres.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Mai 2017 20:11 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Jeg hadde vel tatt av toppene og byttet tetninger og slipet opp ventil setene. Veldig behagelig og gjøre hvis motoren ikke sitter i bilen.
Fort gjort og miste en ventil lås ned i motoren med den andre metoden.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Mai 2017 21:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
jseter skrev:
Heisann, har du fått handlet deg motor? Du må sette luft trykk i sylinderen https://m.summitracing.com/parts/wmr-w84003 og bruke en slik ventil tang https://m.summitracing.com/parts/lsm-sc-800
Ta deg en runde på youtube og se hvordan det gjøres.

Hei.
Ja, jeg har fått kjøpt en 350, som jeg fikk muligheter til å prøve først, så jeg føler meg rimelig trygg på at den blir bra.... Skal gå over hele motoren med å bytte ut litt pakninger, montere litt vassere innsug og headers osv... :D
Så jeg tror det blir å ta av toppene, for det er vel det tryggeste.... får jo sjekket litt slitekanter etc også da.
Hovedtanken min er å gjøre motoren mest mulig "overhalt " og reparert, før jeg setter den inn....
Jeg kommer til å gå over kassa også...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Mai 2017 07:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Da er det faktisk en god ide, at fremskaffe alt verktøyet som trengs, før du begynner.
En motor plukkes i deler og sjekkes på en dag, om man har litt peil fra begynnelsen.
Å blåse den ren, sjekke slitasje, skifte rådelagre, camlagre, bærelagre, stempelringer, oljepumpe. pakninger mm. tar ca 2 dager.
skal den også lakkeres (hvilket er likegreit å gjøre når den nu likevel står på motorbukken!) legger du en dag til.
Er du som jeg, og fjerner støpeskjegg og andre urenheter i blokken, legger man to dager til.
Så ca en ukes jobb, og du har en nyrenovert motor.
Du kan laste ned ark til Blueprinting av motoren her.

https://www.powernationtv.com/assets/po ... -sheet.pdf

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Mai 2017 09:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Pappa Wolf skrev:
Da er det faktisk en god ide, at fremskaffe alt verktøyet som trengs, før du begynner.
En motor plukkes i deler og sjekkes på en dag, om man har litt peil fra begynnelsen.
Å blåse den ren, sjekke slitasje, skifte rådelagre, camlagre, bærelagre, stempelringer, oljepumpe. pakninger mm. tar ca 2 dager.
skal den også lakkeres (hvilket er likegreit å gjøre når den nu likevel står på motorbukken!) legger du en dag til.
Er du som jeg, og fjerner støpeskjegg og andre urenheter i blokken, legger man to dager til.
Så ca en ukes jobb, og du har en nyrenovert motor.
Du kan laste ned ark til Blueprinting av motoren her.

https://www.powernationtv.com/assets/po ... -sheet.pdf

Tusen takk :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 06. Jul 2017 11:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Og har du blokka strippet på bukk, skift like gjerne frostpluggene i samme slengen. Enkelt og billig. Og siden de er ute, sett en høytrykks spyler inn i vannkanalene og blås ut rust gugga som garantert har samlet seg i bunnen av vann kanalene.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 06. Jul 2017 17:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Hotrodder skrev:
Og har du blokka strippet på bukk, skift like gjerne frostpluggene i samme slengen. Enkelt og billig. Og siden de er ute, sett en høytrykks spyler inn i vannkanalene og blås ut rust gugga som garantert har samlet seg i bunnen av vann kanalene.

Kanskje ikke så dumt, nei! :)
Takk for tipset, igjen!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support