AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 26. Mar 2017 14:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Noen som har/veit om det fins noen mulighet for å få godkjent bilen med presse?
Hva kreves av motoren I forhold til spesielle deler, når mann har presse?
Temperaturen er jo et problem med ei presse, fordi den generer mye varme. Hva kreves av utbytting av deler, og hvilke deler må byttes?
Kanskje det fins et spesielt forum for råd og tips?
Jeg spør mye, men uten spørsmål ingen svar! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Mar 2017 17:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Budsjett og hvor mye hk du ønsker er det lurt å bestemme seg for på forhånd før man starter å bygge. En Crate motor kan også godt være et fint alternativ. Kikk litt hos Minge som nevnt over. Summitracing har også masse Crate motorer.
Syns du skal beholde pressa jeg da ;) enkelt å plukke av den for eu eller hvis noen skulle henge seg opp i det.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Mar 2017 17:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Ja jeg er litt enig med deg, rokkern. ;-) blir nok til at jeg prøver å beholde pressa, jeg skal sjekke ut litt muligheter først. Og så får jeg sette opp et budsjett, så får jeg se hvor jeg havner.... 350 bh bør jeg vel kunne oppnå, uten å ringe Olav Thon, eller?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Mar 2017 18:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Terje H skrev:
350 bh bør jeg vel kunne oppnå, uten å ringe Olav Thon, eller?

Jepp, det er lett :mrgreen:

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Mar 2017 20:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Ser du lurer litt på varmegang iforhold til presse. Hvis du kjører moderat med trykk 5-6 psi så går det helt greit så lenge kjølinga på motorn er bra fra før.
Jeg kjører på rett over 5 psi på min bbc og min presse jobber litt væl hardt for og få till det i en bbc!! men jeg sliter ikke spesielt med varme. "Kanskje litt når det dukker opp en riskoker" .
Viktig at tenning og gasser er riktig innstilt iforhold til oppsett. Hvis ikke det er på stell så kan du slite med varmegang, havari osv.
Les det rokkern skrev ang. Tenning. Masse lærenyttig snabelståff.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Mai 2017 20:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 04. Des 2008 14:50
Innlegg: 288
Bosted: Sarpsborg!!!!
er fint mulig å få godkjent pressa di.. Du må få en ny effektmåling av motoren din. send inn en søknad til ombyggings gruppa på Risløkka.. har du scoop så bør ikke det overskride 8 cm over panserhøyde.. varmgang har ikke jeg hatt noe problem. selv i rushtrafikk i varmeste soldager.. men ett par el vifter og en elektrisk vannpumpe er ikke dumt.. :)

_________________
If it ain`t custom it ain`t cool....!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Mai 2017 13:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Sandy skrev:
er fint mulig å få godkjent pressa di.. Du må få en ny effektmåling av motoren din. send inn en søknad til ombyggings gruppa på Risløkka.. har du scoop så bør ikke det overskride 8 cm over panserhøyde.. varmgang har ikke jeg hatt noe problem. selv i rushtrafikk i varmeste soldager.. men ett par el vifter og en elektrisk vannpumpe er ikke dumt.. :)

Hei Sandy.
Du kommer med gledelige "nyheter" hvis du mener det skal være mulig å få godkjent pressa mi... =D>
men, siden jeg ikke har så greie på dette her, så spør jeg: Hva mener du med "ombyggingsgruppa på Risløkka..." Hvem og hva? Og jeg har en fungerende el-vifte, men elektrisk vannpumpe? Hvordan fungerer det, og hvor får jeg kjøpt det?
Mye spørsmål fra denne kanten, men blir vel slikt når jeg ikke har all verdens kunnskaper!!
Noen som veit om en 350 motor til en fornuftig pris (under 10 000,-)? 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Mai 2017 14:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 04. Des 2008 14:50
Innlegg: 288
Bosted: Sarpsborg!!!!
elektrisk vannpumpe finner du lett hos summit racing, eller ebay... fordelen er at du får jevn strømning med vann hele tiden.. vel, blir du stoppet i kontroll og de ser under panseret så vil de spørre om denne er godkjent... ombyggingsgruppa på risløkka er en avd hos BT.. de godkjenner ombygginger som gjøres på kjøretøyer... men først må du "benke" motoren din. enten om du tar den ut av bilen eller om du gjør dette på en "rullende landevei". det koster ikke all verden.

_________________
If it ain`t custom it ain`t cool....!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Mai 2017 20:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
For å få ting godkjent, så er Amcar veien å gå. Ta en telefon dit. Er bilen din levert med 350? hvor mange Hk osv. Skal du benke motoren din for å få den godkjent, så ikke få tall som er høyere enn det bilen er levert med.
Gledesdreper :roll: kanskje, men jeg har ikke tenkt å få min godkjent :lol: Har ikke presse heller da.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Mai 2017 20:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Chevy63 skrev:
For å få ting godkjent, så er Amcar veien å gå. Ta en telefon dit. Er bilen din levert med 350? hvor mange Hk osv. Skal du benke motoren din for å få den godkjent, så ikke få tall som er høyere enn det bilen er levert med.
Gledesdreper :roll: kanskje, men jeg har ikke tenkt å få min godkjent :lol: Har ikke presse heller da.

Hehe... Jeg "tror" veien til å få den godkjent med pressa er for lang og kronglete!
Så derfor skal jeg kvitte meg med pressa, og prøve å få tak I en 350 motor som er litt friskere enn de orginal 350. Får jeg tak I en på rundt 300 hk, er jeg mer enn fornøyd...
Min bil har orginal motoren , en 305 på ca 170 hk... :?
Og jeg vil også prøve å gjøre motorrommet så "ryddet" som jeg klarer. For jeg er mest ute etter en cruiserbil, som er frisk I frasparket på veien, og ikke på stripa... :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Mai 2017 20:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Sandy skrev:
elektrisk vannpumpe finner du lett hos summit racing, eller ebay... fordelen er at du får jevn strømning med vann hele tiden.. vel, blir du stoppet i kontroll og de ser under panseret så vil de spørre om denne er godkjent... ombyggingsgruppa på risløkka er en avd hos BT.. de godkjenner ombygginger som gjøres på kjøretøyer... men først må du "benke" motoren din. enten om du tar den ut av bilen eller om du gjør dette på en "rullende landevei". det koster ikke all verden.

Takk skal du ha, for verdifull informasjon. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support