AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 02:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Weiand 144.
InnleggSkrevet: Ons 28. Des 2016 13:28 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jun 2008 11:08
Innlegg: 336
Bosted: stadsbygd sør-trøndelag
Hei.Har noen erfaring med bruk av av denne type blower, på orginal chevy 350 motor og 9.5 i comp.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Weiand 144.
InnleggSkrevet: Lør 31. Des 2016 19:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 04. Des 2008 14:50
Innlegg: 288
Bosted: Sarpsborg!!!!
jeg har en 177... 95 er greit det, det du bør tenke på, er å justere tenning, samt stempelringene på motoren.. de kan fort bli for trange.. det blir mere varme utvikling... noe som kan resultere i "blow By" (skjedde meg)...

_________________
If it ain`t custom it ain`t cool....!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Weiand 144.
InnleggSkrevet: Man 02. Jan 2017 18:13 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jun 2008 11:08
Innlegg: 336
Bosted: stadsbygd sør-trøndelag
Takk for svar.Har sett på dette med varme og lest meg litt opp.F.eks Magnuson utvikler mindre varme en Weiand.Det beste er vel å gå for turbo og intercooler.Blir mye mere bygging da,men det er jo halve morroa da☺


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Weiand 144.
InnleggSkrevet: Man 02. Jan 2017 20:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 04. Des 2008 14:50
Innlegg: 288
Bosted: Sarpsborg!!!!
uansett presse eller turbo, så vil jeg anbefale å slipe til stempelringene... veldig kjedli om det går ille... bygge er kjempe artig.. masse av lykke til med prosjektet. :)

_________________
If it ain`t custom it ain`t cool....!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Weiand 144.
InnleggSkrevet: Søn 12. Feb 2017 13:02 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jun 2008 11:08
Innlegg: 336
Bosted: stadsbygd sør-trøndelag
Tenker litt rundt dette bygget og har vel mest lyst til å gå for Magnuson roots supercharger.Fant noe stoff på nettet at 9.5 i comp var greit med Magnuson grunnet at konstruksjonen pressa inn kaldere luft en f.eks Weiand.
Men så er det dette med myndighetene da.Noen som har prøvd eu kontroll med en kompressor stikkende opp over panseret?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Weiand 144.
InnleggSkrevet: Man 13. Feb 2017 11:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
hot-chevy skrev:
Tenker litt rundt dette bygget og har vel mest lyst til å gå for Magnuson roots supercharger.Fant noe stoff på nettet at 9.5 i comp var greit med Magnuson grunnet at konstruksjonen pressa inn kaldere luft en f.eks Weiand.
Men så er det dette med myndighetene da.Noen som har prøvd eu kontroll med en kompressor stikkende opp over panseret?


Jeg har en B&M 144 på min bil, og den har vært regget med den før. Så jeg er også litt spent, men mitt panser har et "overbygg", så det kan hende det er grunnen til at den har gått igjennom før?
Men jeg følger spent med på ditt spørsmål jeg også! :)
Terje


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Weiand 144.
InnleggSkrevet: Man 13. Feb 2017 11:53 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jun 2008 11:08
Innlegg: 336
Bosted: stadsbygd sør-trøndelag
Hvilken bil er det du har montert presse i?For min del er det en camaro gen 2, med 2,5" coowl hood panser som er utgangspunktet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Weiand 144.
InnleggSkrevet: Man 13. Feb 2017 14:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
hot-chevy skrev:
Hvilken bil er det du har montert presse i?For min del er det en camaro gen 2, med 2,5" coowl hood panser som er utgangspunktet.


83 trans am...
selgeren mente at min blåser er orginalmontert, men jeg er litt usikker på om det stemmer...
min bil har 305, men står oppført I vognkortet at det er 5,3 liter ???
Og på Wikipedia så har jeg lest at Pontiac leverte noen få eksemplarer med "air induction " system, på midten av 83.
Og det dokumentet har jeg skrevet ut, for å ta med å bruke ved PK....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support