AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 30. Apr 2024 06:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 27. Des 2016 00:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 23. Nov 2016 21:44
Innlegg: 7
Hei,

Har søkt rundt på forumet men finner ikke fler tips,



Har en tahoe som krangler litt med meg, så jeg forsøker å bli venn med han igjen ;)

Siden jeg kjøpte den, så har den hakka litt på hardt pådrag, så jeg tenktedieselfilter. Etter en stund så startet den plutselig ikke,
Glødelampe lyser ikke i dashen. Prøver igjen og igjen plutselig kommer glødelampe og bilen starter som bare det.
Har vært litt tungstarta i det siste, og har ikke hørt fødepumpa tikka siden jeg kjøpte den (jeg visste ikke om denne) men har nå koblet den direkte på tenningstrøm. Så den kakler å går nå. Så sikkert derfor den har vært tungatarta,

Men nå stopper den helt uten forvarsel under kjøring. Når den stopper så er dieselfilteret full av diesel, så tyder jo ikke på luft?! Eller diesel pumpe.

Har bestilt ny oljetrykkbryter for fødepumpe.

Når den stopper så starter den ikke igjen, og glødelampe lyser ikke. Venter jeg 4-5min så kommer glødelampe tilbake og bilen starter tvert, har sjekket IRR på relé og kontakter ser bra ut.

FSD ? Kan den gjøre slik at gløderele ikke lyser i dashen ?

Flere tips?

Mvh
Thomas


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Des 2016 00:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Tror du kan begynne med og lese ut feilkoder? Så kanskje ta en kikk på gløderele\tempsensor... Er som "regel" fsd,n som gjør at de stopper da!

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Des 2016 00:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 23. Nov 2016 21:44
Innlegg: 7
Gløderele klikker det i,. Men hvor sitter temperatursensor ?

Har lest ut feilkoder og ligger ingen feil inne,


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Des 2016 15:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Releer kan ikke virke selv om de tikker, vær obs. Temp sensoren ligger oppå vannpumpe overføringshuset.

Åpne vanndreneringen til filteret, legg slangen i en bøtte eller noe som kan ta imot diesel. Start bilen, pumpen under rammen skal holde motoren igang med dreneringen åpnet, hvis ikke er pumpen dårlig.

Og bytt filteret når du er i området, tøm greien og tørk vekk all guggen som ligger nedi, inkludert det lille plastikk/metall filteret på bunnen. Den trenger du bare å reingjøre og ta tilbake på plass. Disse bilene elsker å samle møkk akuratt der.

Husk å lufte systemet når du er ferdig. Bare skru filterhuset litt åpent å kjønn nøkkelen foir å få ut luften.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 31. Des 2016 19:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 04. Des 2008 14:50
Innlegg: 288
Bosted: Sarpsborg!!!!
høres ut som FSD boksen trenger å bli byttet ut.. du får ikke noe forvarsel, bilen bare stopper..

_________________
If it ain`t custom it ain`t cool....!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 31. Des 2016 22:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Ja, hvis du har uflaks så har du en dårlig FSD. Billigste reperasjonen her er jo å låne en som virker å koble den til din bil å se om probelene forsvinner.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Jan 2017 14:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 23. Nov 2016 21:44
Innlegg: 7
Har bestilt fsd fra ebay så prøver det nå.
Er jo merkelig. Kan kjøre alt fra 100meter til 8-9mil og man veit aldri når den stopper.

Men nå er den slik at når den stopper så må jeg vente 10min før den startert.
Så er vel trolig fsd som må bli litt kaldere etter den han stoppet.

Har kjøpt med forlengelse kabel, så jeg får Montert den i "front ruta" :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Jan 2017 22:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 23. Nov 2016 21:44
Innlegg: 7
Ny fsd montert.
Bilen funka i 3 dager, også samme feil.. ?

Flere tips ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Jan 2017 13:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 21. Jan 2017 17:21
Innlegg: 4
Bosted: Tromsø
Er drivstoffpumpa original.(på motoren)

Har selv opplevd feilkoder, som forsvinner med tilsetning i dieselen.
2T olje, STP diesel tilsetning.

Den originale fødepumpa har kort levetid, i ale fall etter markeds versjonen
Byttet til an annen pumpe lik denne: http://www.go2marine.com/product/160837 ... l118571557

Den har jeg hatt i 5 år, no problems.

_________________
1994 Suburban K-2500 6.5 td
med Intercooler, ATT turbo og Tuning fra US.

1972 Buick Riviera
7,5l 455 BB
Overbored
Stage 2 kam
Stage 2 Stempel
Ny kam og løftere


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Jan 2017 14:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 23. Nov 2016 21:44
Innlegg: 7
Det var hoved pumpa :)
Bilen går som ei klokke :)

Men gløder ikke slik den skal. Glødelampe bare blinker en gang fort når jeg skrur på tenning. Samma om dine er kald eller varm..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Jan 2017 16:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 21. Jan 2017 17:21
Innlegg: 4
Bosted: Tromsø
Har du målt gløde pluggene, kommer det strøm til alle 8.

_________________
1994 Suburban K-2500 6.5 td
med Intercooler, ATT turbo og Tuning fra US.

1972 Buick Riviera
7,5l 455 BB
Overbored
Stage 2 kam
Stage 2 Stempel
Ny kam og løftere


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2017 20:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Surt at det var hovedpumpen, men bra du fant årsaken.

Glødepluggene alltid vært dårlige eller skjedde det over natten?

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support