AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 21:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 27. Jun 2016 20:29 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Er nok en hydr. løfter av den billigere typen :) Ser det på "wire retainer" på toppen av løfteren...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 28. Jun 2016 07:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 23. Jan 2011 19:22
Innlegg: 23
holeshot skrev:
Er nok en hydr. løfter av den billigere typen :) Ser det på "wire retainer" på toppen av løfteren...


Kan se ut som du har et poeng...

https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Jul 2016 23:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 23. Jan 2011 19:22
Innlegg: 23
Med nyinnkjøpt Innova tenningslampe og vacuum-måler fra Holley begynner det å ligne noe - det er i alle fall verdt hver krone å investere i skikkelig tenningslampe.


Total tenning er nå justert til 36 grader på 4000 rpm.
Grunntenning 18.
Tomgangstenning med vacuum 41 grader.

Tomgang ligger på rundt 1100 rpm i P som dropper til 700-740 i Drive (mister 100 allerede bare med å holde bremsepedalen nede(hydraulisk servopumpe)).

Har byttet ut til skikkelig vacuumslange mellom forgasser og fordeler, så nå blir hvertfall ikke tenningskurven ødelagt av kollaps i vacuum. Den opprinnelig vacumslangen køddet det nok til litt.

Idle mixture ble justert etter oppskrift fra Holley. Endte med max vacuum på ca 3/4 omdreining ut.


Har vært på skikkelig test-tur i dag. Tenningsbank er ikke helt borte, men stabil og fin driftstemperatur på motor og bra respons. Ingen ryking eller bensinlukt på varm motor.

Motoren oser fremdeles litt når den er kald, men noen utfordringer skal man vel ha.

Har en mistanke om at gasseren ikke er 100% - får antydning til bensin/bensindamp i vacumslangen som er koblet mellom full manifold porten og fordeler.

Satser på noen godværskvelder for å få kjørt og testet skikkelig fremover.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Jul 2016 00:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Spørs om ikke vakuumkokken drar på vel mye fortenning. I hvert fall hvis det er på delgass du har tenningsbank.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Jul 2016 08:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 23. Jan 2011 19:22
Innlegg: 23
v8power skrev:
Spørs om ikke vakuumkokken drar på vel mye fortenning. I hvert fall hvis det er på delgass du har tenningsbank.


Det stemmer nok.

Jeg har ikke klart å redusere framtrekk på vakuum kun med justering i klokka. I går gjorde jeg derfor et forsøk på å justere hele vakuumklokka og fikk en reduksjon på 6 grader. Med andre ord tomgangstenning på 35 i stedet for 41.

Resultatet er at tenningsbanken flyttet seg noen nedover i turtallsregisteret. Problemet er tilsynelatende kun på delgass.

Tenkte å gjøre et forsøk i dag med å måle tenningskurven med og uten vakum dersom jeg får litt bistand hjemmefra. Dette for å sammenligne tenningstidspunkt og forhåpentligvis identifisere hva tenningen er når tenningsbanken kommer.

Vil strammere fjærer på vektene kompensere for høyt vakumutslag uten at det går utover total tenning i vesentlig grad? I dag har jeg fullt utslag på vektene uten vakuum rundt 3200 rpm.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jul 2016 07:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 23. Jan 2011 19:22
Innlegg: 23
Gravde frem en "defekt" Procomp fordeler jeg hadde liggende og skrudde over vakuumregulatoren. Det hjalp!

Nå har jeg 36 grader total tenning og 27 på tomgang, med umiddelbar og godt målbar endring i tenningstidspunkt når jeg justerer i klokka.

Tenningsbanken er nesten borte, men ettersom dette har blitt en øvelse med prøv og feil tar ting litt tid i sommervarmen. Jeg bor midt i et byggefelt og har enkelte kvelder antageligvis stått på hatlista til naboene [-X Heldigvis er de fleste bortreist på ferie :D

Det eneste negative nå er at motoren har blitt litt rufsete på lavt turtall.

Takk for god hjelp her på forumet!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support