AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 17:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2016 21:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Apr 2016 20:48
Innlegg: 6
Jeg kjøpte nylig en 98mod 6.5 Suburban, å har aldri tidligere hatt amerikansk bil. Denne har gått 180.000. Når jeg kjørte den med litt tung henger i går, så begynte den plutselig å gå dårligere under belastning. Ble nesten som å kjøre ut i ei myr.. Det begynte å ryke veldig sort. Jeg prøvde å koble vacum slangene til turbo utenom giveren på toppdekselet, noe som hjalp noe, men fikk ikke ønsket effekt.. Den begynte å gå dårligere å dårligere jo lengere jeg kjørte, på slutten begynte den å sperre på ca 1200 omdreininger, å ble umulig å kjøre... Turboen er ikke slarkete, å går lett rundt. Westgate ser ut til å fungere som den skal.. Når det gikk sakte nok, kunne jeg se det kom sort røyk fra motorrom på høre side.. Ble lang tekst, men håper det finnes noen her med erfaring som kan komme med tips.. Bilen er ellers helt topp, å håper jeg får den til, og kan ha glede av den fremover!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2016 22:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Skjekk motor olje og til kassen (Når den er varm), ta en kompression test på motoren. Mulig pmd driveren din dauer og.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2016 23:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Kan nesten høres ut som tett eksos? Ellers er det veldig vanlig med defekt fsd (fuel solenoid driver) Lønner seg ofte og bytte fødepumpa samtidig også! (Har liggende om du trenger)

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2016 23:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Fjerner du vakuumen til wastegaten mister du ladetrykk. Du bør surre den opp i såfall. Stramt. uvalig at turboene dør på disse.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2016 00:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Apr 2016 20:48
Innlegg: 6
Sturmtiger skrev:
Skjekk motor olje og til kassen (Når den er varm), ta en kompression test på motoren. Mulig pmd driveren din dauer og.


Oljer er sjekket og funnet i orden. Virker ikke som om det er veldig dårlig komp, men skal få det sjekket. Den går veldig fint på tomgang, å starter på første slaget.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2016 00:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Apr 2016 20:48
Innlegg: 6
doey skrev:
Kan nesten høres ut som tett eksos? Ellers er det veldig vanlig med defekt fsd (fuel solenoid driver) Lønner seg ofte og bytte fødepumpa samtidig også! (Har liggende om du trenger)


Fsd er ny, påmontert kjøler og flyttet. både hoved pumpe, og fødepumpe ble byttet for ca 1 år siden.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2016 00:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Apr 2016 20:48
Innlegg: 6
v8power skrev:
Fjerner du vakuumen til wastegaten mister du ladetrykk. Du bør surre den opp i såfall. Stramt. uvalig at turboene dør på disse.


Kjørte vakuum rett på ventilen for å se om den virket, så jeg tror den fikk nok trykk... Fikk opp motor lampe forresten, forsøkte da å koble fra batteripolene, da ble lampa borte, å den har ikke kommet tilbake...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Mai 2016 23:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Apr 2016 20:48
Innlegg: 6
Problemet er løst! :) etter å ha kommet i kontakt med noen folk i USA, så ble jeg forklart at disse bilene pøser på med diesel i vanvittige mengder hvis dem oppdager en feil.. Dette var vist for å spare motor.. Hvis den da fikk veldig lite luft, så klarte den ikke å forbrenne dieselen, da kunne den oppføre seg slik.. Jeg fjernet "sports filteret" fra Biltema som tidligere eier hadde anskaffet. Noe som forøvrig viste seg å ikke gi annet enn hodebry.. Bilen er nå god som ny!! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Mai 2016 01:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Kan umulig ha vert bare det filteret. Var det noen form for teip eller lignende bakover eller var den bare veldig tett?

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Mai 2016 06:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Apr 2016 20:48
Innlegg: 6
Sturmtiger skrev:
Kan umulig ha vert bare det filteret. Var det noen form for teip eller lignende bakover eller var den bare veldig tett?


Teip?? Var ikke noe annet enn ett filter med ei klemme på.. Jeg kan ikke skjønne dette jeg heller.. Hadde aldri trodd det var mulig at det kunne bli så ille.. Jeg mener også at om den ble slik når je kjørte med henger, så burde det oppført seg fint når den sto rolig på flatmark.. Prøvde å vaske filteret, men det hjalp ikke.. Ser ikke om det er mye dritt i d, siden det er sort fra fabrikk.. Uansett så går bilen helt supert uten filteret... Men mulig det er noe mere der ett sted som vil komme tilbake...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support