AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 23:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Søn 27. Mar 2016 13:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Jeg fant ut at noen holley gassere har 2 blandingsskruer og noen 4. Så det er oppklart. Jeg justerte halvannen gang ut på skruene men fortsatt poffet den i gassern. Så da begynnte jeg og forske litt på tenninga. Skrev feil ang. Vacumen,den var koblet på gassern. Det er heller ikke justerbart vacum på fordeleren. Fordeleren har blått lokk om det sier noe.. jeg må kjøpe meg timing tape for og justere tenningen skikkelig men jeg justerte grunntenningen til 19 grader og da gikk motoren penere. Problemet er når motoren har stått av en times tid så blir tomgang for lav, men når den har gått litt så er den fin. Motoren er jo fortsatt varm så choken slår ikke inn.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Man 28. Mar 2016 10:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Poffing i gasseren er som regel for mager blanding. Vakum sekundær gasserne er ofte for magre stock er min erfaring. Kan prøve å skru ut blandingsskruene å se hva som skjer.
Dersom motoren ikke responderer på blandingsskruene er det fordi orimærspjeldene er åpnet for mye. Kan kureres med å gi den mer fortenning på tomgang (men da blir total tenning for høy og utslaget inni fordeleren må begrenses). Men du kan også koble på full manifold vakum og øke tenningen på den måten. Da vil turtallet på tomgang mest sannsynlig økes og du kan justere ned spjeldene til ønsket tomgang og få fin respons i blandingsskruene. Jeg laga en sticky her et eller annet sted ang tenning, kan være nyttig lesning.

Ellers er det viktig å sjekke at alle sylindre tenner, og at ventilene er riktig justert, og videre at alle innsugsventilene er tette når de er lukket med mer. Men gå igjennom normal tuning av tenninga først, deretter gasser og se om du kommer i mål den veien først. Det er enklest.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Man 28. Mar 2016 14:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Takker for gode råd, nå har jeg også lest det du skrev ang. Tenning. Suverent innlegg. Motoren fungerer fint når den er god og varm men tuller med meg når den er stått av litt. Der ligger problemet mitt, med varm motor ligger tomgang på 800 omdr. Detter ned 100 omdr. Når jeg setter den i drive. Akkuratt der jeg har lyst og ha den. Poffer heller ikke igasseren da. Men etter en times tid avslått da og jeg starter den igjen så er tomgang på 400 omdr. Og den stopper når jeg setter den i drive. Da poffer den litt og tuller helt til den er god og varm igjen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Man 28. Mar 2016 14:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Vanlig det at tomgangen er litt lavere når motoren er lunka. Dette er ikke stock opplegg heller ei efi så litt strul er uungåelig. Gi den hundre omdreininger til når den er varm og litt feitere tomgang så vil det hjelpe litt.
Takk ang innlegget :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Fre 20. Mai 2016 22:49 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Da har jeg skrudd som en polakk for og få bilen klar til øra imorra men kom ikke helt i mål.. jeg mister bensintrykk. Justerer den opp til 6 psi og 10 min etterpå er den nede i 3 psi. Justerer opp igjen og den detter ned hver gang. Mulig bensinregulatoren er klar for søppla? Toppen av kaka så hentet jeg mine nye 15x10 felger igår. De stakk 1 tomme utenfor hjulbuen.. feil et... det sugde.. gidder ikke dra på øra med kappeskiver. Blir tilskuer.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Lør 21. Mai 2016 03:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Blir tilskuer her også om det er noen trøst...;)
Bensintrykket bør forøvrig stilles mens motoren går, ellers blir det for høyt trykk etterhvert når forgasseren stenger.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Lør 21. Mai 2016 11:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Motoren stod på litt høy tomgang når jeg stilte trykket. Jeg har el. Holley pumpe i kofferten. Bensinfilter, regulator, manometer i motorrom i den rekkefølge. Pumpen er plassert høyere enn tanken, det er kanskje en bakdel.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Man 23. Mai 2016 15:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Har du flere bilder av bilen din?

Bensinpumpa bør stå lavere en tanken,slik det alltid vil renne bensin ned til den.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Man 23. Mai 2016 18:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Bilder skal jeg ordne neste gang jeg er nedom værste vettu.
Holley pumpa stod på bilen når jeg kjøpte den. Det er en bra og ganske dyr pumpe men er det egentlig noen store fordeler med en el pumpe iforhold til en bra mekanisk pumpe? Kan være ganske irritabelt til tider med den duringa.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Man 23. Mai 2016 20:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Tror nok ikke plasseringa av pumpa påvirker bensintrykket ditt. Da ville det heller vært sånn at den sleit med å pumpe bensin, men så lenge det er nok til trykk så er det sikkert nok bensin også.
Kan du ikke sette den på 14psi og se hva som skjer da ?

Flere mekaniske som er meget gode ja. Så lenge motoren har mulighet til å kjøre mekanisk så ville jeg personlig gjort det.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2016 07:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
er vel ikke en sånn holley hp 150 pumpe ?
hvis det er en sånn så anbefaler jeg deg å kaste den så langt til helsikke du klarer.
Den gamle min ødla seg selv innenfra med spon å faenskap. dette har skjedd 2 andre kamerater og med samme pumpa.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2016 21:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Nei jeg har en holley blue pump, har ikke hørt noe dårlig om dem men takker for tips. Nå har jeg byttet regulatoren og trykket holder seg fint på 6,5 psi. Merket ikke noe forskjell på motorn,men nå er iallefall trykket på stell..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2016 23:37 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Vedlegg:
20160524_211226-800x450.jpg
20160524_211226-800x450.jpg [ 110.41 KiB | Vist 6332 ganger ]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2016 23:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Vedlegg:
20160524_211257-800x450.jpg
20160524_211257-800x450.jpg [ 77.84 KiB | Vist 6329 ganger ]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 454 med b&m 174 presse
InnleggSkrevet: Tir 24. Mai 2016 23:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Jan 2016 15:56
Innlegg: 73
Bosted: Råde
Vedlegg:
20160524_211238-800x450.jpg
20160524_211238-800x450.jpg [ 79.84 KiB | Vist 6327 ganger ]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support