Er det verre eller bedre når den er kald ?
Hvis den er verre så får den for lite fuel som du sier.
Mager blanding på lambda måleren kan også være at gnisten blir borte, eller at blandingen er så feit at pluggen ikke klarer å tenne.
Men hvis vi nå tar utgangspunkt i at du har mager blanding som måleren sier.
Det du må finne ut er hvilke kretser som er i bruk når problemet med mager blanding oppstår.
Du sier den er feit på tomgang, det er fint rundt 13:1 må nesten til for at tomgangen skal bli ganske stabil.
Rett over dette området så er transition kretsen, ca 1000-2400rpm ved jevn cruising. Den justeres vanskelig på dobbelpumper. Men det er mulig. Enten ved å justere idle feed restrictor (IFR), eller bytte Idle Air Speed (IAB).
Gjorde et kjapt google søk og fant den linken her men er ikke sikker på om den er noe bra. "Tuner" er nå ihvertfall en mann som har veldig oversikt på Holley gassere og har skrevet endel annet jeg har lest og skriver smart og bra.
http://www.speedtalk.com/forum/viewtopi ... =1&t=27820Dersom problemet ikke gjelder ved stabil gass men akkurat når du dytter gasspedalen inn og vare ca 1-2sekund for så å stabilisere seg er problemet 99% akspumpe, og at den trenger en annen kam. Ikke begynn med forskjellige squirtere og 50cc pumpe osv. Kjøp deg et isåfall et kamkit fra Holley, og begynn å teste ut. De kommer i forskjellige farger og for deg som har bredbåndslambda så blir det en kvel med fikling for så og finne en ganske perfekt egna kam.
Litt vanskelig å se utifra det du skriver men jeg holder en knapp på at det er snakk om feil akspumpekam i ditt tilfelle.
Ikke uvanlig at Holley`er er satt opp med litt for lite akspumpe, og litt for feit cruising.