Ja de kan godt hende, er en 750 edelbrock med manual choke. usikker på hvilken dyser og slikt, eneste som er justert er disse tomgangskruene utvendig,,og etter det eg har googlet så har ikkje disse noe å si mere blandinga på tomgang.
Du nevnte noe ang nåler i forgasseren at de kunne justeres for å gi den mer bensin? (på turtall eller generelt?) synst motoren bruker nok bensin nå sist jeg kjørte med forrige tenning og der tenningsbanken kom ved 2500-3000 rpm da eg var på en lengre tur men.. :S
Vell i går når jeg testa så hørte jeg i grunn bare tenningsbanken komme i 3 gir på flat oppoverstigning (ikke mye stigning) men da hørte jeg det godt... etter å kjørte passe opp på turtall i 2 gir og la den manuelt i 3gir og så flat pedal,,da kom den tydlig,,,,slapp gassen med en gang så klart da.
Men altså, tenningsbank skal jo være helt vekke uansett gir og motstand med riktig tenning/forgasser oppsett vell? ikke at jeg normalt bruker 3gir i lange oppoverbakker liksom men, ja..må jo være helt vekke synst jeg
Får teste litt i dag igjen med, motoren vil vell bruke enda mer bensin nå da med lavere tenning vist det er veien å gå?