AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 14. Des 2017 03:23

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 285 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 17. Apr 2016 19:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Fikk satt alt ihop på fredags natt så jeg rakk Early Birds cars and coffee på lørdags morran!

Bilde

På plass igjen! (jada, har på luftfilter også ;))
Bilde

Starta bilen og justerte tomgang og blanding. Gikk meget bra! Den nøla litt ved aks i cruisehastighet, men dette forsvant av seg selv etter å kjørt litt. Mulig det vare var noe som måtte gå seg tel?

Bilen fikk stå over natta også var det den store testen. Ville den starte kald! Og det gjorde den! Pumpa to ganger på pedalen, vred om og VREÆÆÆOOMM! God stemning! Har ikke fått kobla den choken skikkelig så den er mer eller mindre deaktivert, men bilen starta og gikk! Så da kan de bekreftes en gang for alle: aksellerasjonspumpa var synderen!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Apr 2016 07:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 20:00
Innlegg: 2446
Bosted: Tromsø
Så bra!

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1978 Dodge Ramcharger 5,2
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Apr 2016 17:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 11:04
Innlegg: 1030
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Kjedelig med tungstarta biler, så bra du fant synderen :) Har du noen bilder som viser hvordan høyden ble etter at du senka den foran?

Sent fra min London via Tapatalk

_________________
http://www.acdcvestfold.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Apr 2016 09:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Før
Bilde

Etter
Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Sist endret av Gleid den Søn 24. Apr 2016 09:11, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Apr 2016 09:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Kanskje litt vanskelig å se på bildene, men den var mye tyngre i hekken før. Droppspindlene senka mye, men siden jeg hadde nye org fjører ble det ikke nok. Kappa halvannen runde, men det ble nesten for mye! Noe lavere og det blir vanskelig å komme seg frem. Så anbefaler maks en runde i første omgang.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Apr 2016 09:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Her er også et bilde fra godkjenning hos BT. Orginal høyde!

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Apr 2016 22:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Jul 2012 19:19
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes, Norge
Ser bra ut høyden på " etter bildet "...og kult med lakkerte halvmåner på hovedlyktene - ser busigt ut :)

_________________
1952 Ford Kustomline ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2016 12:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
custom skrev:
Ser bra ut høyden på " etter bildet "...og kult med lakkerte halvmåner på hovedlyktene - ser busigt ut :)


Takk! Jeg har lenge vært litt usikker på de halvmånene, men de får bli på for øyeblikket.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2016 21:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Jul 2012 19:19
Innlegg: 59
Bosted: Sandnes, Norge
Hehe rart du sier det , har de samme på min Ford , chrome riktignok...men der er jeg også i tvil om de skal være på eller ikke...syns det var tøft uten, men og litt tøft med...ser jo mange andre kustoms rundtforbi hvor jeg syns det ser veldig bra ut...heldigvis lette å plukke av hehe :P

_________________
1952 Ford Kustomline ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2016 21:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Ja ikke sant! Mine er egentlig Chrome de og, men lakka med plastidipp. Hehe.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2016 01:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 15:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Tenkte på forgasseren, jeg kjøpte nyoverhalt fra rockauto til novaen jeg hadde. Kan anbefales hvis du skulle trenge det en annen gang. Var en helt annen bil å kjøre, selv om jeg overhalte forgasseren jeg hadde og alt så bra ut. Bare så du vet i tilfelle rottefelle

Sent fra min E5823 via Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Apr 2016 07:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
robinlintho skrev:
Tenkte på forgasseren, jeg kjøpte nyoverhalt fra rockauto til novaen jeg hadde. Kan anbefales hvis du skulle trenge det en annen gang. Var en helt annen bil å kjøre, selv om jeg overhalte forgasseren jeg hadde og alt så bra ut. Bare så du vet i tilfelle rottefelle

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Takk for tips! Min ble også en helt annen bil etter overhaling. Spesielt kaldstart!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Mai 2016 17:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Har lenge irritert meg over at jeg må opp med panseret for å bryte strømmen på batteriet med polskokontakten. Så derfor ble det kjøpt inn en strømbryter fra Biltema som jeg tenkte å plassere sånn at jeg kommer til den fra utsiden, samtidig som den er skjult.

Bilde

Fant ut at denne plasseringen ble nærmest perfekt!

Bilde

Borre litt hull og skjøte litt jordingskabel og voila!

Bilde

Ja, jeg ser den står opp ned, men den skal jo ikke synes!

Sånn ser det ut med panseret igjen!

Bilde

Aldri mer flatt batteri! Nå gjenstår det bare å få bygd om choken til manuel choke!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Mai 2016 11:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Kul bil:D

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Mai 2016 12:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
OldisEinart skrev:
Kul bil:D

Takk takk! Blitt ganske fornøyd med den nå etterhvert.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 285 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support