AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:09

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 310 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 23. Jun 2016 07:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
AW-100 skrev:
Liker den sikringsboksen... Du kobler én plussledning inn i boksen, så har du 6 sikringer ut? Ser at du trenger å få organisert ledningene ut fra batteriet litt.. :D


Stemmer det. Lette etter en sånn lenge helt til jeg fant en på ebay. Linken er et sted tidligere i tråden. Var litt vanskelig å vite hva man skulle søke på bare. Får hvertfall rydda oppi alle de småledningene på batteriet. Nå ser det jo helt jævlig ut!


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Jun 2016 09:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Gleid skrev:

Wolf, du får bare lukke øynene for mitt dårlige håndverk, dette blir mer funksjonelt enn vakkert, og bare såvidt det også... :oops:

Hvis den sitter en ukes tid tror jeg dette kan funke! Da begynner jeg med kablingen etter testperioden.


Nei da, liker andres løsninger, er ofte derfra jeg får mine ideer.
Og liker faktisk den lille boksen. har du mulighet for å finne lenken igjen?

Men ville kanskje ha vurdert rutelim i stedet for tape, da den er likeglad med om det er jevnt eller ikke. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Jun 2016 13:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Ja, rutelim eller tec7. Problemet er vel da at det da sitter no inni hampen godt også? Men slipper hull. Skal se åssen den tapen sitter etter noen dager og eventuelt bruke tec7 hvis tapen blir for pinglete. Etter å ha sett jobben med å tette hull i torpedoen på tråden din, vil jeg helst slippe det selv i framtiden. Det er ingen uorginale hull der ennå.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Jun 2016 13:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Jeg hadde mange huller å tette, inkludert noen jeg hadde laget selv. hehehe

Er enkelt å få av boksen om du bruker Tec7 eller annet, bare bruk sveisetråd som sag, når den skal kuttes av.
Bruker det samme når jeg skal ha ut limte ruter

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Jun 2016 16:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Pappa Wolf skrev:
Jeg hadde mange huller å tette, inkludert noen jeg hadde laget selv. hehehe

Er enkelt å få av boksen om du bruker Tec7 eller annet, bare bruk sveisetråd som sag, når den skal kuttes av.
Bruker det samme når jeg skal ha ut limte ruter

Smart!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 17:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Da har jeg vært så heldig å arve et gammel MIG apparat fra svogeren min. Det ser litt støvete ut, men er nesten ikke brukt.
Bilde

Aldri hørt om dette merket før, lagd i Danmark så litt usikker på hvor jeg får deler til denne...
Bilde

CO2 flaske har jeg også skaffet meg, men må få tak i gassregulator. Så da må vel den desverre tømmes først.
Bilde

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 23:56 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
AMW er vel tysk apparat, om jeg ikke husker helt feil

Men de er slitesterke som fyyyyy.

Er ikke helt sikker, men mener at de fleste deler til den får du på Jula

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Jul 2016 05:45 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Åja, så da er Hede Nielsen bare importør /grossist da?

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Jul 2016 09:49 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Ja. det eneste "danske" sveiseapparatet jeg kjenner til er Micatronic, og jeg er ikke engang sikker på om de er danske lenger!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Jul 2016 10:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Googla litt og ser ut som amw var et household brand til snap on På 80 og 90 tall. Så det lover jo bra! Fant gassmunstykke og elektrodestuss på biltema faktisk så nå venter jeg bare på lønning så jeg kan kjøpe meg reguleringsventil til co2. Fant kobling til manometer på flaska, den var skjult under en blanking.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Jul 2016 15:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Hva gjør man når man vil skru på noe annet enn bil? Jo da kan man overhale verktøy!

Fikk en gammel løpekatt for en tid siden som skal i bjelken i taket. Men den ser litt stygg ut..
Bilde

Alt tatt fra hverandre.
Bilde

Så etter et tips fra dette forumet prøvde jeg eddiksyre.
Bilde

Ett døgn senere, veldig bra! Nesten all rust og lakk borte. De største delene tar jeg en runde til.
Bilde

Så et strøk Owatrol
Bilde

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Jul 2016 13:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Da er alle delene fått et strøk owatrol og emaljelakk.

Bilde

Alt av skiver og smågreier fikk et strøk zinc
Bilde
Bilde

Nye SKF lager til løpehjul, de gamle var skikkelig dårlig. No Kina greier.
Bilde

Klar for å presses inn.
Bilde

Men nå må jeg på jobb, så får sette detta sammen imorra!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jul 2016 21:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Endelig frihelg og har i allefall klart å sette ihop katta!

Bilde

Bilde

Ingen ting som slår nymalt og nyoverhalt utstyr.
Bilde

Bilde

Bilde


Så var det bare å komme seg opp der og henge den opp! :lol:
Bilde

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Jul 2016 21:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Aaahhh.. Blir et liv før og etter kjettingtalje.

Bilde

Og nå tilbake til litt skikkelig bilskruing!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Aug 2016 23:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Skjer ikke så mye her om dagen, men jeg er ikke dau ennå! Legger stadig mer grandiose planer oppi hue mitt om hva jeg ønsker å gjøre i vinter. Siste nå er v8 konvertering. Moro med rekke sekser, men enda morsommere med åtter.

Har vært litt frem og tilbake mtp standard 350 sbc eller en nyere LS motor. Lest øyet rødt og vått på netet, og kommet frem til at jeg nok går for en god gammel 350. Orker ikke det styret med innsprut, styreenheter elekronikk og dill dall. Jeg er fullt klar over at en moderne LS motor gir mye mer forutsigbar kjøring, men skal jo være hobbybil uansett. Skruing er gøy!

Så planen er en 350 med th350 kasse. Har faktisk fått tilbud på en kasse allerede. 7000 for en ferdig overhalt. Er dette en grei pris? Snakk om en kar som gjør dette sjøl i garasjen så ikke testet eller noe, men hvis han vet hva han gjør kan det vel ikke være så galt?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 310 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support