AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 16. Des 2017 11:58

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 25. Des 2013 23:36 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 10:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
grogei skrev:
Hvorfor må du betale Hk avgift på import motor til bil ?
er kun båtmotor som har Hk avgift. eller har det kommet noe nytt ? jeg importerte motor for 3 måneder siden. ingen Hk avgift. kun mva


Hummmm det må sjekkes over nyttåret :mrgreen:
Takker for din stanhaftighet :P

-Trond-

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Des 2013 01:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 22:53
Innlegg: 757
Bosted: sula,møre og romsdal
Trond E. skrev:
grogei skrev:
Hvorfor må du betale Hk avgift på import motor til bil ?
er kun båtmotor som har Hk avgift. eller har det kommet noe nytt ? jeg importerte motor for 3 måneder siden. ingen Hk avgift. kun mva


Hummmm det må sjekkes over nyttåret :mrgreen:
Takker for din stanhaftighet :P

-Trond-


Dette stemmer...har selv importert bilmotorer fra usa...ingen Hk avgift...dette er vel bare på båtmotorer

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Des 2013 01:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 22:53
Innlegg: 757
Bosted: sula,møre og romsdal
står ingenting om avgift på bilmotor på Toll.no.... bare om båtmotor :wink:

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Des 2013 07:47 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 10:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
bad luck skrev:
står ingenting om avgift på bilmotor på Toll.no.... bare om båtmotor :wink:


NICE!! Da ble jo lageret av motorer sååååå mye større :lol:

Takk takk gutter!!

-Trond-

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Des 2013 14:58 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Velkommen ombord, og gratulerer med bil.

Det finnes ikke to her inne, som gjør alt likt, så du må ta alt med, og selv sortere fra det du ikke vil bruke!

Personlig liker jeg å starte med en overordnet plan, skrevet ned i kapitler i en notebok.
-karosseri
-Ramme
-Motor/girkasse
-Forstilling
-Bakstilling
-Interiør
-Ledningsnett
-Diverse

og ikke gjør som jeg og bare bruk en side pr kapittel, (Har måtte revidere den boken et par ganger allerede! hehehe)

Deretter er nettet din venn, søk opp alle opplysninger du kan finne om bilen, både som original, og som ombygget.

Videoer på youtube, både med bygg som er underveis, og ferdige biler, tjener til inspirasjon.
Ikke finn opp hjulet på nytt, garantert at noen har gjort det før dig, spørs er bare hvor du finner de, og om de har dokumentert prosessen.

Jeg hadde som mål, å ha min trillbar til høsten 2013 (Yeah right! :P) Har knapt blitt ferdig med karosseriet, og stadig ikke hørt mye til statens vegvesen (Er på 12'te måned nå, etter søknad nummer 2 ble sendt.)

Så sørg for å bevepne dig med tålmodighet!

Lag dig gjerne delmål, og følg de. (Jeg hadde girkasse og bakaksel som de første delmål, deretter instrumentene i bilen, flere kommer til underveis.)

Og hør gjerne på hva andre foreslår, men ha din egen mening om saken! hehehe

Held og lykke, og jeg gleder mig til å se fremgangen.

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Des 2013 08:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 10:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
Hei Pappa wolf
Takker & bukker og takk for innspill... :lol:
Er jo i den heldige situasjon att det er ikke rust å snakke om.
Så det aller første som står på agendaen er å få lekestuen/ fortebua ferdig så man kan stå varmt & tørt å kose meg med hobbyen :D
Så blir det demontering, satser på å ta for meg ramma først. Plan og ide er jo en lowrider.
Så da må jo alt av blafjærer og slikt bort. Har lyst til å bruke Jaguar bagstillin, fremme er jeg mere usikker..... Har sett på ombyggingssett til 32 ford. Flere fabrikanter med ett fellestrekk... Mustang II oppsett.

Det med tålmodighet er dyd sliter jeg litt med så att SFOOR har brukt ett år på andre søknad synes jeg er i overkant!!
Spørsmålet er da om du har fått aksept for noe? Jeg mener slik att du har noe å pusle med i påvente av uttalelse/ godkjenning av 2 søknad.
Boksing & forsterking av ramme er vell kansje ikke noe man trenger formell godkjenning for... eller?

-Trond-

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Des 2013 12:52 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Problemet var den første søknaden ble ikke registrert i systemet deres, så da jeg oppdaget det, lagde jeg tre identiske søknader, en elektronisk, og to på papir!
Den ene på papir ble sendt med post, den andre leverte jeg personlig, og denne gangen fikk jeg tre kvitteringer fra SVV.
da kom så problemene med saksbehandleren, han var ikke til å få tak i, hver gang jeg sendte en mail, fikk jeg et automatisert svar fra dem, og ringte jeg, eller mødte opp personlig, var han ikke til stede, eller i møte!
Etter 10 måneder fikk jeg ny saksbehandler, og har mye bedre kontakt med han!
Problemet nå, er at det nye regelverk gjør at han har fått mye mer å gjøre på jobben. men jeg håper naturligvis, at han snart kommer på visit, og godkjenner/plomberer rammen.

Siden det kun er rammen som skal endres på min, har jeg masser av jobb fremover! hehehe

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 04. Jan 2014 01:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 10:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
Hei folkens, En liten oppdatering.
Har da fått mail fra publikumstjenesten i SVV og fra Lillehammer trafikkstasjon, så nå har jeg fått komplett registrerings kort fra 1938 og frem til i dag.
Har også vært i kontakt med SFOOR på Risløkka, oslo og di kommer forhåpentligvis til Halden i neste uke for å plombere rammen. :lol:
Så 2014 har startet riktig så bra for meg :wink:


Vedlegg:
Filkommentar: Ett bilde av doningen ute på gårdsplassen
DSC_0020.jpg
DSC_0020.jpg [ 227.95 KiB | Vist 2685 ganger ]

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 04. Jan 2014 02:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 16:35
Innlegg: 420
Dette blir kult å følge med på!

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Jan 2014 11:15 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Nov 2013 10:28
Innlegg: 33
Bosted: Halden
Da er rammen og chassie plombert! :mrgreen:
Klarsignal for å ta løst på boksing :D

-Trond-


Vedlegg:
Filkommentar: Ramme høyreside
DSC_0021.jpg
DSC_0021.jpg [ 167.22 KiB | Vist 2636 ganger ]
Filkommentar: Ramme venstreside
DSC_0022.jpg
DSC_0022.jpg [ 150.28 KiB | Vist 2636 ganger ]
Filkommentar: Chassie :)
DSC_0023.jpg
DSC_0023.jpg [ 206.59 KiB | Vist 2636 ganger ]
Filkommentar: Kontrollseddel :)
DSC_0024.jpg
DSC_0024.jpg [ 206.99 KiB | Vist 2636 ganger ]

_________________
1935 Nash Lafayette, Fremtidig Street rod, Byggetid 3-6 år(2018)
Kan følges for intereserte :D http://nsra.no/forum/index.php?PHPSESSI ... pic=2140.0
1973 Buick Riviera Boat-Tail
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Jan 2014 12:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Dæven, det var fort! hehehe

Gratulerer, da er det bare å komme igang!

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support