AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 17. Des 2017 07:14

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2013 17:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Fint prosjekt !:)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2013 17:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 10:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Synes disse er genial. var ikke klar over dem før jeg så det på din bil

det er nok mange som kunne tengt seg å få vekk greiene fra motor rommet.

http://www.ebay.com/itm/1932-FORD-POWER ... bc&vxp=mtr

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2013 20:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Jan 2010 10:36
Innlegg: 143
Bosted: Østfold, Mysen
grogei skrev:
Synes disse er genial. var ikke klar over dem før jeg så det på din bil

det er nok mange som kunne tengt seg å få vekk greiene fra motor rommet.


Ja jeg tror det kan bli bra! ;)
Kan jo bli litt stress å lufte bremser mtp. påfylling av bremsevæske, men dette kan løses på flere måter.

_________________
Chevrolet Master Deluxe 1938
viewtopic.php?f=3&t=21997&p=163127#p163127


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2013 20:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 10:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Luke i dørken ?

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2013 20:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Jan 2010 10:36
Innlegg: 143
Bosted: Østfold, Mysen
Ja vi snakka om det. Går jo også an å legge opp en liten påfyllingsbeholder(reservoir) i motor-rommet.
Vi får se. Tror luke kan bli bra, da får man jo vekk alt fra motor-rommet.

_________________
Chevrolet Master Deluxe 1938
viewtopic.php?f=3&t=21997&p=163127#p163127


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2013 23:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Snedig ! Sånn skal jeg også ha på rodden min, om det ikke blir hel mekaniske bremser,

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 07:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 07:22
Innlegg: 1740
Bosted: Søgne
Var jo slik det var før i tiden, bare uten den store servoklokka, naturligvis.
Vanskelig å komme til er allerede nevnt som en ulempe. Vær også klar over:

-Eksosanlegget går gjerne forbi samme sted. Blir ofte veldig trangt.
-Med hovedsylinderen som laveste punkt i systemet må man bruke tilbakesalgsventiler på begge kretsene, og det er forskjellig typer av disse alt ettersom man har trommel- eller skivebremser.
-Hull i gulvet til pedalen gjør at det lett blir vått i bilen ved kjøring i regnvær.
-Servoklokka hengede ned som laveste punkt under bilen er ikke gunstig.
-Den justerbare fordelingsventilen som de aller fleste må bruke, havner også under bilen. Utsatt til, og tingvint å justere.
-Støtpinnen fra pedalen og inn på klokka, kan bli ganske lang hvis man monterer klokka et stykke bakover i ramma. Da må den gå gjennom en støtteforing av ett eller annet slag, slik at den ikke bøyer seg.

Men for all del. Problemene er løsbare, og denne typen pedaloppheng brukes av de fleste rodbyggere.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 14:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Jan 2010 10:36
Innlegg: 143
Bosted: Østfold, Mysen
Hotrodder skrev:
Var jo slik det var før i tiden, bare uten den store servoklokka, naturligvis.
Vanskelig å komme til er allerede nevnt som en ulempe.

Men for all del. Problemene er løsbare, og denne typen pedaloppheng brukes av de fleste rodbyggere.


Tilbakeslagsventiler er på plass. Vi ønsket å få en clean torpedovegg så da blir det på denne måten. Det skal nok la seg ordne ;)
Servoklokka er heller ikke det laveste punktet under bilen, det er traversen til girkassen. Men ja, det er jo noen negative sider ved dette i forhold til å ha det i motor-rommet så klart.

_________________
Chevrolet Master Deluxe 1938
viewtopic.php?f=3&t=21997&p=163127#p163127


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 16:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 07:22
Innlegg: 1740
Bosted: Søgne
Alternativet er 90 grader på tvers under dash bordet slik:

http://www.hotrodandrestoration.com/bra ... omponents/

Toyota Dyna hadde en lignende løsning originalt. Pluss de gamle butt-nesede Ford Van'ene fra 60 tallet.
Men det har selvsagt også noen ulemper.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Apr 2013 13:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Jan 2010 10:36
Innlegg: 143
Bosted: Østfold, Mysen
Ja så du hadde gjort det i din bil ;) Hvordan koblet du på de "små ekstra reservoarene"?

_________________
Chevrolet Master Deluxe 1938
viewtopic.php?f=3&t=21997&p=163127#p163127


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 08:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 07:22
Innlegg: 1740
Bosted: Søgne
For å konvertere de typiske GM hovedsylindrene til eksterne reservoarer må lokket byttes i et slik fra Kugel Components:
http://www.kugelkomponents.com/zencart/ ... cts_id=120
Dette lokket er helt tett, og med festepunkter for slanger til eksterne reservoarer. Original lokket har jo lufting i toppen som tillater "belg-pakningen" å utvide seg nedover i reservoaret ved lekkasje.

Har du ikke kjøpt hovedsylinder ennå, kan du jo kjøpe en slik. Hovedsylinder uten reservoar. http://www.kugelkomponents.com/zencart/ ... cts_id=204

Disse får du med boltmønster som passer mot de universale vakuumklokkene.

Men gjør hjemmeleksen før du handler! Det er en skog av feilkilder her: Boltmønstre, servo/ikke servobremser, pedalutveksling, sylinderstørrelser på bremsestempler i kalippere, hovedsylindre pluss masse mer.

Ved eksterne reservoarer må du f.eks passe på at disse er store nok. Ikke gøy om de suges tomme når du tråkker inn bremsene! Dersom du bruker vanlig GM hovedsylinder med det spesielle lokket (slik jeg har gjort) er reservoaret fortsatt i hovedsylinderen og de eksterne "reservoarene" er kun for å vise om noe lekker. Dermed kan de være små uten fare for at de suges tomme. See?

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2013 19:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 19:04
Innlegg: 100
Bosted: østlandet
Hotrodder skrev:
Har du ikke kjøpt hovedsylinder ennå, kan du jo kjøpe en slik. Hovedsylinder uten reservoar. http://www.kugelkomponents.com/zencart/ ... cts_id=204


Eller hvorfor ikke en slik:?
http://www.summitracing.com/parts/wil-260-7563
billigere og med reservoar...+

_________________
Shine can never replace attitude


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2013 19:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Jan 2010 10:36
Innlegg: 143
Bosted: Østfold, Mysen
Det blir nok som det er nå tenker jeg. Skal det på reservoarer blir det noe ala det hotrodder skrev, i rustfritt ;)

_________________
Chevrolet Master Deluxe 1938
viewtopic.php?f=3&t=21997&p=163127#p163127


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 24. Apr 2013 19:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Jan 2010 10:36
Innlegg: 143
Bosted: Østfold, Mysen
Karosseriet er nå sandblåst og grunnet med epoxy :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Chevrolet Master Deluxe 1938
viewtopic.php?f=3&t=21997&p=163127#p163127


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 25. Apr 2013 07:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 07:22
Innlegg: 1740
Bosted: Søgne
Ser bra ut dette! Veldig pene biler de der.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support