AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 11:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Ons 16. Jul 2014 16:40 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
rokkern skrev:
Nå syns jeg du skal trimme litt og bli med neste år du også Er gøy å kjøre fra litt pro et biler

Har itt pææng sjø :lol: Blir nok heller ProEt og Street Legal bracket om jeg kjører C3 corvette neste år. Der får man kjøre alle løp, og det er ca like mange deltakere som da jeg kjørte Sportsman for noen år siden. Eneste forskjell er at de har flyttet indeks fra 10.00 og oppover til 9.00-14.99 etter svenske regler. De kvaler også på nærmest mulig eget dial in og ikke på reaksjonstid som før.
Gatebilsklassen 11.00/6.70 ser nesten ut til å forsvinne, med bare 6-7 deltakere på de første 4 løpene i år enten den ble kjørt som bracket eller heads up...
rokkern skrev:
To veeldig mye raskere biler breaka ut.

Tja, at man breaker ut når man "stjeler" 0.4 sek fra linja og motstander kjører nesten 1 sek over indeks kan vel ikke kalles bare uflaks :mrgreen:
Ser at Ernst med rodden har skrudd siden Valle :D Der var han vel ikke under 7.20. Jeg kjørte faktisk den rodden på Gardermoen i et par løp i 2009 da Slevigen fra Stord var eier. Kul bil =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Ons 16. Jul 2014 17:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
Tror han som kjørte raskest var godt fornøyd med tida.. Det ble litt fundering og hodebry før bilen satt skikkelig!

Det var ei bra helg i Fyresdal, hyggelig å møte dere! :-D

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Ons 16. Jul 2014 18:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Takk for det ståle :) Får bli med å kjøre neste gang ! Dritartig ;)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Tor 17. Jul 2014 20:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
Ja får se om jeg kan få en bil brukende.
Buicken ble ganske rapp etter overhaling, så kanskje kan brukes..
Uansett så blir jeg nok å se på flere løp, kanskje etterhvert med egen bil i stor klasse! =D>

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Tor 17. Jul 2014 21:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det er gull Halvor ! Hyggelig å bli kjent på orntli ;)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Lør 26. Jul 2014 04:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det man ikke har det må man lage:) nå har børsja ny håndbrekk wire som med litt ettertrekking av bremseband bak fungerer sånn tålig bra..!:)

Bilde

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Lør 26. Jul 2014 10:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Vakkert!

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2014 22:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Litt moro fra Fyresdal i sommer:)

http://youtu.be/_eyRI021q6M

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Man 10. Nov 2014 10:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Fett! Savner sommeren asså.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Man 10. Nov 2014 11:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Nydelig =D>
Verdifullt å ha en slik video av starten. Slipper det litt i starten her?

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Man 10. Nov 2014 13:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det slipper veldig ja ! Ikke baneprepp i Fyresdal og venstre lane hadde veldig dårlig feste. Stort sett 60 foter rundt 1.9-2.2. Høyre var ok :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Fre 28. Nov 2014 00:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Et velkjent bilde :)

Bilde

Da er motoren på tur ut. Converteren er solgt og motoren skal få nye ringer og kanskje ny valvetrain hvis lommeboken tillater det. Kam mannen sier jeg kan hente ut 70hk med ny valvetrain. Jeg er ikke så sikker på det, men siden 560hk var sannsynlig utifra hastighet ifjor så hadde det hjulpet bra på med 50-60hk. Og så tenkte jeg å porte toppene litt selv. Bare glatte over bowlen og ta kanten i forbrenningskamrene over setene. Skal visstnok hjelpe masse på toppene mine. Er man ekstremt heldig så blir det kanskje 70-80hk til.

Håper det vil gjøre meg konkurransedyktig i Fyresdal til neste år i 6.70 klassen. Og at jeg får se 10sekundern på Gardermoen.. Håpe håpe.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Fre 28. Nov 2014 17:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Tror nok du fikser 10 sekunderen på moen :D Er vel straub du har diskutert valvetrain med ? Han er vel kjent for å levere varene på mange komboer, så er nok sikkert en (god) del å hente. Men ville portet toppene og flowet dem før jeg bestillte kam. Jo mer info, jo sikrere er man på at det blir "rett" første gangen :D
Som kristian s, savner jeg også sommeren. Derfor tok jeg en tur til Pomona,California og fikk se en av de mest dramatiske runder i Pro Stock noensinne, der hele NHRA serien ble avgjort i finalen i ett "heads up, winner takes it all" race. Rimelig fett =D> Begge nitroklassene ble også avgjort den helgen, selv om det ikke ble like mye drama som i Pro Stock. Rimelig god inspirasjon i noen måneder...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Fre 28. Nov 2014 18:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Ja du får ta en titt på hva du har plass til under der ;) en liten snurre under bilen feks? S475 76mm koster 600 dollars, litt rør og gasser mekking så har du lett de ekstra hk du trenger for å kjøre 11.00 i alle fall 9.99 også hehe.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Fre 28. Nov 2014 22:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Og så har jeg sendt en mail til Erik Weingartner for moro skyld. Sjekka litt på siden hans og så ut som det var 800 dollars for en bra portejobb med ventiljobb.

Han kan jo "flowe" i samma slengen også, her i Norge er det ikke mange som driver med sånt. Var 2000kr pr sylinder sist jeg sjekka. Det går jo ikke an.

Et annet alternativ er jo å bygge en 496 og bruke delene jeg har ekstra (topper, og valvetrain) og selge den for å finansiere mellomlegget opp til nye AFR/Brodix topper.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support