AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Jan 2018 10:13

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 558 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 38  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Lør 26. Des 2009 04:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
NOE SÅ FETT !!!!! :-) =D> =D> =D> =D> =D> =D> =P~ :P :P :P :D :D :D :) :) :) :) :) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~

Når er dette fra ca? Bilen har inntil videre samme lakken. Jeg liker den, den har fått en herlig patina nå. Dessverre må den lakkes nå, ene skjermen foran er mått blitt bytta ut, pluss endel rusterier her og der :cry:

Får du sendt meg bildet på mail elr ? Remichr@gmail.com Morro å ha !
og hvis det er fler så er det bare å komme med dem :-)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Lør 26. Des 2009 21:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 17:39
Innlegg: 2501
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Bilde er fra da jeg leverte bilen hos Frank på Fetsund... :wink:

:roll: Hmm...blei irettesatt, Vormsund, Sier Frank :mrgreen: :mrgreen:

han som hadde den noen timer, da var det vel startmotor i den... #-o

Bilde kan du jo bare kopiere inn på maskinen din... :wink:
H klikke , og så : lagre :mrgreen: =D>

Bilde


Sist endret av Bead-lock den Søn 27. Des 2009 00:45, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Lør 26. Des 2009 23:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jul 2007 19:59
Innlegg: 153
Fetsund du gitt........ #-o #-o
VORMSUND da vettu- verdens navle!! =D>

_________________
1969 Camaro pro-touring
1967 Camaro
1951 Chevy stepside


"Every good woman knows that a man has to have his toys.
If he doesn't, he finds something else to play with...
and that thing usually has breasts...:-)"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Søn 27. Des 2009 00:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 17:39
Innlegg: 2501
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
frjacobs skrev:
Fetsund du gitt........ #-o #-o
VORMSUND da vettu- verdens navle!! =D>


#-o sorrryyyyyyyyyyyy.... :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Tir 29. Des 2009 02:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Så veldig fin ut på bildet der må jeg si ! Sku ønske jeg kunne si det samme om den nå..
Her er fra i sommer :evil:
En idiot som ikke skjønte hva stopp for høyre var, han kom i 70 i en 40 sone på våt asfalt...
Jeg rakk å stoppe halvveis uti veien men skulle nok heller gitt full gass 8)

Bilde

Her er litt oppdatering på kjerra og hva som skjer i garasjen om dagen puh ! detta tar mye tid, og jeg som egentlig har bestemt meg for å aldri pusse opp bil. Jeg er nemlig ikke en av dem. Men prøver å gjøre ting litt ordentlig også, og her trengtes det mer enn bare easy fix !

Har fått på ny skjerm og innerskjerm

Bilde

Bilde


Tenkte jeg skulle gjøre verdens kjappeste lakkering av skjermen, syns lakken ellers var fet egentlig den hadde masse patina. Tusen sprekker, og masse småskiit rundt omkring, akkurat sånn jeg liker det. Men er jo ikke så lett å lakke den nye skjermen i samma farge og MED patina, så tanken helte mer og mer mot hellakkering. Rart hvordan det baller på seg detta.. og mens jeg var i gang var det like greit å ta litt rust. Og det var det jo endel av fant jeg ut..

Venstre dør:

Bilde

Høyre dør etter litt pirking i sprukken sparkel;

Bilde

Bak høyre døra etter litt sliping:

Bilde

Utsiden av høyre døra etter sliping;
Ser ikke så allerverst ut på bildet men er hull tvers igjennom, tynt metall hele hjørnet pluss at baksiden er mye verre.

Bilde

Innsiden av høyre døra:

Bilde

Kappa bort og prøvde meg som rust sveiser for første gang. Tok hjørnet på begge dørene, like greit å starte med dobbel plate når man først skal prøve seg litt elr ?!? :-)

Bilde

Bilde


Sikkert ikke helt sånn det skal gjøres men laga meg en plast mal, bøyde til ei plate som var litt tjukk og sveisa den på.

Bilde

Bilde




Punkta den på:

Bilde

Bilde




Her er baksiden før tilpasning, lot det være litt ekstra stål så jeg hadde litt å slipe på.

Bilde

Kanskje ikke tidenes beste sveis, men funker jo på et vis etter sliping hehe

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Var endel andre småsteder med rust også men det holder vel med bilder av rust og shabby sveising nå ? =D>



Og så blei det jo da endel sparkling etterhvert for det var jo endel sparkel der fra før kan du si :-P hahaha!:
På det meste fant jeg 6mm med sparkel, det virker som om hele sida på bilen er sparkla opp for å bredde den nærmest. ENORME MENGDER !

Bilde

Bilde



Ca sånn her ser den ut nå.. takket være "gode" venner som overtalte meg til å bruke vintern på å pusse bil.
Egentlig helt stikk motsatt av hva jeg hadde tenkt til i utgangspunktet. Men blir jo bedre enn den var nå takket være massiv hjelp fra de samma vennene :wink:

Bilde

Bilde

Bilde


Foreløpig gjør den seg best i mørket :P

Bilde

Det blir en bra sommer det her !!

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Ons 30. Des 2009 16:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 18. Aug 2007 18:09
Innlegg: 819
Bosted: jessheim
Synd folk ikke kab trafikkreglene, sånn noenlunde i alle fall.... =D>

fet vogn foresten :wink:

Regner med at du bor på Torshov? mener å huske at det var den jeg så mens jeg var ute å øvelseskjørte i sommer.. . :)

_________________
1942 Chevrolet 1/2. viewtopic.php?f=3&t=2696
1963 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13652
1969 Camaro Z28. viewtopic.php?f=3&t=24714


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Ons 30. Des 2009 18:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
"fet vogn foresten :wink: "
Takk for det ! Blir forhåpentligvis ganske mye fetere til sommern [-o<

Hehe, ja sånn noenlunde trafikkregler er kjekt å kunne noen ganger...

Kan vel fort være den du så på Torshov ja, ikke så mange Cheveller i nabolaget akkurat. Pleide å stå ved siden av en Nova-Sheriffbil da, var stas det hehe !

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Man 18. Jan 2010 01:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
For den som lurer... jeg pusser og pusser, har sparkel støv i ALLE kroppsåpninger ! Makan detta tar tid... Hadde jeg sett forskjell på bilen sku jeg tatt no bilder men det er ikke noe poeng nå da det ikke er no forskjell å se... :-(
Kjenner motivasjonen må jobbes litt med her nå. Er mer glad i motor og sånn hehe :-)

Har fått meg varme kanon nå ihvertfall så da får jeg bare håpe at kulda varer litt til.... hjelper på arbeidslysten det !

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Man 18. Jan 2010 10:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 17:39
Innlegg: 2501
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
rokkern skrev:
For den som lurer... jeg pusser og pusser, har sparkel støv i ALLE kroppsåpninger ! Makan detta tar tid... Hadde jeg sett forskjell på bilen sku jeg tatt no bilder men det er ikke noe poeng nå da det ikke er no forskjell å se... :-(
Kjenner motivasjonen må jobbes litt med her nå. Er mer glad i motor og sånn hehe :-)

Har fått meg varme kanon nå ihvertfall så da får jeg bare håpe at kulda varer litt til.... hjelper på arbeidslysten det !


Ett godt tips i denne endeløse slipingen er rett og slett....

Ta del for del...
Demonter alt med en gang...(på delen)
Fjern rust, sveis, blåse slipe, slip ut overgangene, ha på "melk" på rustflekker, sparkle,
begynn på neste, gjør samme der mens sparkel tørker...
jobb primert på forrige del, fiks annet mens sparkel tørker...

Vips, ett par dager og du kan legge fyller på de første delene..

Fyller er greit å få på så fort som mulig, da det blir bedre jo lengre tid den får stå å godgjøre seg... :wink:

Stå på...!! =D>

Godt å se denne bli hel og fin igjen...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Man 18. Jan 2010 18:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Takk for tips Bead Lock, men kan du utdype hva du mener med melk og fyller ??? hehe, er ganske fersk i detta, husk jeg er jo ikke en av de som egentlig driver å pusser opp bil :-p
Er av den oppfatning at det er én måte å pusse opp bil på, det er ramme løfting og full gjenoppbygning fra bånn av. Liker derfor dårlig den jobben jeg gjør nå ( og det er kanskje det som er litt umotiverende og) siden jeg veit at det ikke blir perfekt. Men den får en solid shinings og det tar jo faktisk helt latterlig mye tid det også.. Så vi får se hvordan resultatet blir, men ikke forvent så altfor mye, tar rusta på den, og det som er skrukkete og skeivt blir prøvd å få så rett som mulig for en amatørsparkler. Så får vi se, blir grei racerbil/bruksbil uten rust ihvertfall :-)

Der det var rust har jeg slipt reint, sandblåst, hatt på brunox i flere omganger og så sparkla og slipt og sparkla og slipt og sparkla og slipt og... ja dere skjønner tegninga hehehe er grei framgangsmåte det eller ? Tenkte å gi et lag sprøyte sparkel til slutt der hvor det fortsatt er merkbare kanter i overgangen mellom sparkel og gammel lakk.

Egentlig hadde bilen fortjent full overhaling, men det blir nok ikke av meg.. ! Jeg tar litt og litt så blir den bra til slutt. Skal kjøres, ikke stilles ut uansett.

trbo0le:
Bare hyggelig med linkene har jo sitti non timer og leita etter "chevelle-relatert" vett og må jo dele noen av godsakene :-) Blir spennende å se sluttresultatet ditt også. Jeg kommer til å prøve ganske heftig understell etterhvert også,, bolt on saker men MEGET bra og fornuftig pris.
Kommer til å lage en egen tråd med erfaringene rundt det etterhvert. Blir bla en kraftig forbedring av original geometrien i forstilling, mer moderne camber og caster kurver. Bare å si fra hvis du er interessert i å vite mer.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Ons 20. Jan 2010 02:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 17:39
Innlegg: 2501
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
"melk" er det wurth kaller rustomvandler...
Ett middel du smører på rust som ser ut som melk, men etter påsmøring blir blått...

Ett annet middel er denne ufyslige epoxy brunoxen du ha brukt...

Fyller er da ett 2 komponent slipegrunning...Dette man MÅ bruke!

Du nevner Sprøytesparkel... DET er ett produkt man ikke skal bruke...
Suger vann/fuktighet som en svamp...

Ellers så er jeg helt enig med deg...
Kast sammen bilen, få en blank lakk på den, og BRUK den...
Har nok opplevd for mye den der til at det er noen vits å bli gal å skulle overrestaurere den ....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Ons 20. Jan 2010 10:32 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 28. Apr 2009 14:50
Innlegg: 45
Bead-lock skrev:
"melk" er det wurth kaller rustomvandler...
Ett middel du smører på rust som ser ut som melk, men etter påsmøring blir blått...

Ett annet middel er denne ufyslige epoxy brunoxen du ha brukt...

Fyller er da ett 2 komponent slipegrunning...Dette man MÅ bruke!

Du nevner Sprøytesparkel... DET er ett produkt man ikke skal bruke...
Suger vann/fuktighet som en svamp...

Ellers så er jeg helt enig med deg...
Kast sammen bilen, få en blank lakk på den, og BRUK den...
Har nok opplevd for mye den der til at det er noen vits å bli gal å skulle overrestaurere den ....



"melk" hører hjemme i kjøleskapet! verken melk eller fyller stopper rust permanent eller tetter de rustrestene som blir liggende igjen her. 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Lør 23. Jan 2010 04:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Melk er jo ihvertfall veldig godt.

Her er dagens innsats:

Bilde

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Lør 23. Jan 2010 10:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 17:39
Innlegg: 2501
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
blacklabel skrev:
"melk" hører hjemme i kjøleskapet! verken melk eller fyller stopper rust permanent eller tetter de rustrestene som blir liggende igjen her. 8)


Så ditt tips er?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Litt om meg
InnleggSkrevet: Lør 23. Jan 2010 11:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 11:57
Innlegg: 2023
Bosted: Haugesund
rokkern skrev:
Melk er jo ihvertfall veldig godt.

Her er dagens innsats:

Bilde



fin "Ford" ;) hehe

_________________
1971 Ford Mustang Mach I
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 558 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support