For de fleste handler det jo om å kjøre fortest mulig for billigst penge. Hvis du bare skal kjøre litt fortere, så funker jo NA, men skal du kjøre mye fortere så blir NA dyrt og turbo gir mer effekt for penga.
Jeg personlig hadde likt å se flere turbobygg. Problemet med turbo for din del blir jo manuell girkasse. Ikke får du kjørt avgårde med skikkelig trykk og hvert girskift vil lide mer siden turboene må spole seg opp i hvert girskift..
Om du går til automat, twin turbo, transbrake tror jeg du kan få til en lynrask kombo med den lette bilen din og masse effekt.
700hk NA på 302 kubikk ? Det er 2.3hk pr kubikktomme, er det i det hele tatt mulig? Du tenker ikke å kjøre pumpebensin da eller ? Må nå isåfall varve hinsides all fornuft tror jeg, og det blir store service utgifter på motor. Og jeg tviler litt på om de stocke fordblockene takler det ?
Da ville jeg heller prioritert å fått opp kubikken til 400cid+ brukt en annen blokk med mere kubikk og holdt turtallet litt nede rundt "folkelige" 7-7500rpm.
Et alternativ til er jo sentrifugalpresse. Er endel som har gjort sånne bygg på sbf, og de syns jeg nå har virka veldig spreke, og du har instant boost og kan beholde manuelle kassa også. Noe å tenke på
Uansett, stemmer for turbobygg og 1000hk jeg !:)