AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 16. Des 2017 19:51

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 15. Okt 2013 06:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Savner litt tråder med fokus på trøkk i kjerrene våres her om dagen.
Noen som har noen kule trimme-prosjekter på gang iløpet av vintern eller ??

Hvis du klør skikkelig i fingra etter å dra fram lynlimpistolen og sette panel i vanén din er detta feil tråd å fortelle om det :P

Selv blei jeg helt bitt av basillen når de ENDELIG åpna for litt 402m kjøring for gatebiler på Gardermoen, så mitt fokus blir ny converter og utveksling på Chevella. Og en hel masse diverse service ræl og litt rustsveising.

Håper vi blir mange med råe gatebiler på stripa til neste år !

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Okt 2013 14:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 11:57
Innlegg: 2002
Bosted: Haugesund
Ikke noe sinnsykt men oppgraderer fra 418 SBF Cleveland til 468 BBF røfly 600hk +/-
får sjå koss d funke seongen 2014 og eventuellt stroke an te 557 eller ny siamese 460 blokk med 557 stoker kit :)
Fremdeles med 4 trinns manuell (toploader)

_________________
1971 Ford Mustang Mach I
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Okt 2013 15:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Høres morsomt ut Crazy Horse ! Er detta en borra 460 motor ? Hva bir oppsettet på motoren, topper og komp hvis du har det klart allerede ? Nysgjerrig type vett hehe. Har selv en 2 barrell 390 motor men den er nok nærmere 160hk.. Bra med torque til F100`n da..

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Okt 2013 19:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 11:57
Innlegg: 2002
Bosted: Haugesund
borra 460 ja.... har ikke specksa ennda har ikke henta den enda :)

cobra jet topper+ rulle ditt og rulle datt osv hehe

_________________
1971 Ford Mustang Mach I
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Okt 2013 19:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 11:57
Innlegg: 2002
Bosted: Haugesund
fant noke info :


468 cid BBF komplett, kan prøves i bil. SCJ alu-topper med beehive fjærer, rullevipper, Voodoo kamaksel, Perfprmer RPM-Airgap innsug med 850 Demon gasser, MSD fordeler, Meziere vannpumpe+++

_________________
1971 Ford Mustang Mach I
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Okt 2013 07:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 22:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Kommer til å bli gjort mye med motoren, men ingenting som gjør at børsa går fortere :( Må bare bli kvitt oljelekkasjen en gang for alle.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Okt 2013 15:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 11:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Ramla inn en 496 bbc i garasjen som skal få et lett oversyn, en blåst toppakning, ei rasert støtstang/rullevippe, ellers ser alt greit ut. Kan hende den havner i Buicken som har stått "tom" i et par år nå.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Okt 2013 22:41 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Jul 2012 09:10
Innlegg: 128
Ittno motortrimming her; drivverket trenger oppgradering; 207 km/t på 1/4- mila og 2 sek 60- fots tid sier sitt. Må ha mer grep i alle gir, men 1. og 2. er problembarna.

Bygger sammen en 306 SBF med webere og mek. roller i vinter; gate/ stripe- motor. Reservemotor da jeg vet at det kommer til å ryke før eller siden.

Lause dekk, forsterka drivaksler og bytte fra uniballs til foringer i den ene enden av 4- link stag på gang....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Okt 2013 00:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Effekten er ihvertfall der.. Men 2 sek, var det på preppa asfalt?

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Okt 2013 20:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 20. Apr 2010 23:06
Innlegg: 18
Her blir det bytte av utv,ble litt svett av 4.56 og 5000 i stallspeed.Går ned til 3.55 slik at det går ann å kjøre mere en 2 mil,det er det lengste jeg har hatt av langtur til nå!Fant også en litt vridd drivaksel,så det blir nye slike også,samt ny mellomaksel med 1350 kryss.Da bør det holde for litt Gardermoen traction.Har kjørt i Sportsman/Pro Et i flere år,den 11.50
klassen frister nå ...

_________________
80 Dodge van
69 Dart 512


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Okt 2013 23:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
4.56 er nok heftig etter veien ja.. ;) 11,50 kassen var helt topp. Håper den heter 10.90 til neste år så alle kan få holde full gass ! Og hjertelig velkommen. Prøver selv et gir bytte i vinter, men går andre veien, fra 3.08 til 3,73. Har 28" dekk, men vurderer 30" dekk om det blir dårig feste/slitsomt etter motorveien.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Okt 2013 21:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 11:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Har 4.56 i 56n min, 30 tom høye dekk, 2500 rpm i 80. 3000 stall, tight JAMS converter.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Okt 2013 18:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 20. Apr 2010 23:06
Innlegg: 18
Jeg hadde vel ca 2800 rpm`s ved 80 km/t målt med mobil gps.Dekka er 30 " på høyden.Samt at de var veldig `lumske`å bruke der det var sporete veibane.Ræva på bilene slang fram og tilbake som bare det.


Vedlegg:
rigth.jpg
rigth.jpg [ 86.34 KiB | Vist 3437 ganger ]

_________________
80 Dodge van
69 Dart 512
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Okt 2013 19:53 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 15. Sep 2012 08:14
Innlegg: 48
Bosted: Oslo
Ny gasser ble montert, 650 Holley DP. Må ta de siste justeringene, men hørte at motoren gikk bedre allerede ved første oppstart! Ellers blir det tetting av eksoslekasjer og oljelekasjer. Det er mine store planer! hehe

_________________
67 Chevy C10 Long Fleet


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Okt 2013 20:40 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Jul 2012 09:10
Innlegg: 128
rokkern skrev:
Effekten er ihvertfall der.. Men 2 sek, var det på preppa asfalt?


Trackbite på Gardermoen, ja. Jeg slo ut leila (riktig navn?) i 8. dels (tror jeg det var)- finalen på siste stevnet, men blei diska da jeg droppa to karosseriskruer....

Er ikke voldsom effekt, men bilen er lett. "Teoretisk" ET er 9.8, så vi får se hvor lavt jeg klarer med manuell. Spennende.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support