holeshot skrev:
Disse bilene er bygget for 100% race, samme med stock/superstock. Alle som tror noe annet bør tenke seg om. Se hvor mange som kjører det i Norge. Har selvfølgelig med KR. og gjøre. ALLE heads-up klasser koster etter en stund mer enn de fleste her på berget er villige til å bruke. Eks. pro stock. Poenget er at det som var en vinnerbil i fjor, sansynligvis må forbedres hele tiden for å holde seg i toppen. De fleste jeg kjenner liker ikke å bli slått på forhånd, og da må det kjøres fortere. Da gir de fleste opp etter en stund fordi det rett og slett koster for mye, eller at de mangler den kunnskap som er nødvendig. De største klassene på Gardermoen er alltid Bracket (ET) klassene. Der har alle samme mulighet ,og det har flere ganger hendt at den treigeste bilen i feltet har vunnet. Er ikke mye du må forandre på gatebilen din for å delta. Det dyreste er nesten påmelding og lisenser.
At det er pålagt å bruke originale topper, støpejerns manifolder, innsug, gassere etc i kombinasjon med polyglass dekk er ikke 100% race. Bur er visst tillat hvis det skjules ordentlig og dette blir vel isåfall det eneste som gjør disse bilene uegnet for gata? Stock/superstock derimot blir noe helt annet, der er det tillat med en rekke ettermarkeds racedeler, modifikasjoner og slicks.
Hvordan kommer Prostock inn i diskusjonen egentlig?