AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 14. Des 2017 03:11

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 04. Jul 2014 01:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 20. Sep 2013 16:24
Innlegg: 53
Hei

Eg trenger noen tips til og rigge min 67 Chevelle til dragrace, om eg rekker og kjøre noe i år er usikekert.

Litt info om bilen: motoren er ein shafiroff 540 cid, skudsikker TH 400, forsterket mellomaksling og ein 4 link Fab 9 bakaksel med detroit sperre.

Eg trenger litt hjelp til dekk valg nå har eg 275-45-17 bak og frame husker eg ikkje breida men er 45-17. Eg trenger og helst 2 felger eg kan bruke bak, noen som har?

Eg trenger og eit panser som eg kan sage hull i er det noen som vett om eit greit panser som kan passe? eg har ikkje herte til og ødlegge eit orginalt Chevelle panser.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Jul 2014 21:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
15" felg med m/t eller hoosier slicks, så breie og høye som du får plass til.
Slapp front med minimum 6" vandring på fjæringen fra normal høyde til fronthjula letter fra bakken.
Og 90/10 dempere foran.
En start i allefall..

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Jul 2014 05:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 20. Sep 2013 16:24
Innlegg: 53
kan du forklare hva 90/10 dempere er?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Jul 2014 12:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
De er veldig kjappe ut og veldig treige inn. Har alltid tenkt at det er 90%demping inn og 10% ut, men veit ikke om det blir helt riktig å tenke prosent. Men egentlig samma det.
Ideen er at fronten skal gå kjapt opp, overføre vekt bakover, mer vekt på bakhjula=bedre feste.
Jo kjappere vektoverføring jo bedre. Tenk offroad-aktig front. Bakenden kan være litt myk den også, men ikke på langt nær så myk som fronten.

Skip til 1:50
https://www.youtube.com/watch?v=bWmSQj-DutE

Og så er det en fordel med anti roll bar. bmr, trz og endel flere selger dem. Hindrer at høyre bakende går ned og venstre opp ved start. Jevnere trykk på begge hjulene=bedre feste bak.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Jul 2014 11:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 10:21
Innlegg: 492
rokkern skrev:
Bakenden kan være litt myk den også, men ikke på langt nær så myk som fronten.

Hva funka best på den grå da du testet bakdemper justering på Gmoen ? myk, hard eller middels ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Jul 2014 12:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
60 fotene varierte som følger:

Støtdemper justeringer bak 1-16 klikk, 16 slappest.
Full slapp 1.59
Full tight 1.62
Midt i 1.578
12 klikk mot slapp 1.56
14 klikk 1.573

Selvfølgelig flere variabler, men det er nok til å gi en pekepinn.
Overrasket at det var så mye å hente! Begynte med nye dekk så det gikk nok et par drag før de satt som de skulle.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Jul 2014 12:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Du kan jo poste hele komboen din Collin.
Så kan vi diskutere litt hvordan det vil funke.
Tenker da på:
Størrelse på gasser og headers
Effekt, hvor mye og hvor maks effekt er både torque og hp
Stall speed
Utveksling
Dekk
Vekt (veid på biltilsynet når det er stengt-ikke det som står i vognkortet..det er bare et tall.. )

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Jul 2014 09:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 20. Sep 2013 16:24
Innlegg: 53
Eg må først og fremst få på noen skjikelige dekk slik at eg får feste.
15" felg vett eg ikkje om eg får på pga bremsecalipteren.

Og anti roll bar har eg på alerede.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Jul 2014 12:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 09:08
Innlegg: 2568
Bosted: Oslo
Er du sikker på at det ikke er vanlig stabstag/sway bar du har på bilen ?

Mange som blander litt begreper når det gjelder dette..

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Jul 2014 06:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 20. Sep 2013 16:24
Innlegg: 53
Slik ser bakenden min ut ca: https://www.cachassisworks.com/c-168-fa ... works.aspx
Så eg er temelig sikker på at eg har anti roll bar


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support