AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Terminliste for Street og Dragrace 2013
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=57&t=22106
Side 1 av 3

Forfatter:  Bead-lock [ Tir 26. Feb 2013 22:58 ]
Innleggets emne:  Terminliste for Street og Dragrace 2013

Her lager vi en liste med dato, hvor, klasser som kan kjøres...

Jeg prøver å oppdatere listen etterhvert som jeg eller andre legger til løp i tråden under her...

MAI
4 – 5 mai. - Gardermoen Raceway : NM , og LISENSOPPKJØRING 402 meter
11 mai - Brumunddal : Street Legal 201 meter

JUNI
1 - 2 Juni. - Valle Raceway , Stersdalen 401 meter??
7 - 9 Juni. - Gardermoen Raceway : NM / EDRS 402 meter, TD kjører 201
8 Juni - Eikås, Bergen, Street legal 201 meter
29 - 30 juni. - Hell Raceway : Trønderlag 201 meter

JULI
5 - 7 Juli. - Fyresdal Raceway: 201 meter

AUGUST
2 - 4 August. - Gardermoen Raceway: NM / RDRS 402 meter, TD kjører 201
31-1 September. - Gardermoen Raceway : NM 402 meter

SEPTEMBER
14 - 15 September - Eikås , Bergen , Street Legal. 201 meter


DRAGRACE i Sverige...

TOP DOORSLAMMER
http://www.topdoorslammer.se/
Race dates 2013
This year's series is a part of EDRS.
The teams will count their 5 best out of 7 races.

1. Tierp 11-12 May
2. Malmö 17-19 May
3. Sundsvall 31 May-2 June
4. Piteå 5-7 July
5. Tierp 26-28 July
6. Gardermoen 2-4 August
7. Malmö 6-8 September

Shootouts/Other races
Orsa 21-23 June
Tierp 12-15 July
Sundsvall 19-21 July
Vansbro 14-15 September

Forfatter:  rokkern [ Ons 27. Feb 2013 02:23 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Dragrce i Norge 2013

Kan vi få en presisjon på om det er snakk om 1/8 el 1/4 ?

Håper det blir no a'la right on treffet i år, med engangslisens og mulighet for å kjøre 1/4 uten at det skal koste flere tusen for to runder på stripa. Det hadde vært fet!!!

Forfatter:  holeshot [ Ons 27. Feb 2013 12:23 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Dragrce i Norge 2013

I 2012 var det bare Gardermoen som kjørte 1/4 mile, alle andre kjørte 1/8 mile. Eneste sted hvor du kan kjøpe engangs lisens er på Street Legal. Hell, Valle og Fyresdal kjører både SL og ET klasser, så der er det best preparert bane for testing. Tviler på at det blir noe gatebilskjøring på Gardermoen, som det var for noen år siden. Ligger også terminlister her: http://bilsport.no/kalender/terminlister/

Forfatter:  moparman [ Tor 28. Feb 2013 23:16 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Dragrce i Norge 2013

Blir og jobbet med street legal i Fredrikstad. Dato vet jeg desverre ikke.

Forfatter:  Bead-lock [ Tor 28. Feb 2013 23:28 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Dragrce i Norge 2013

Blir vel SL flere plasser, Bergen Eikåsen?, Hot August, oppdal,
Datoer kommer vel etterhvert... :roll:

Forfatter:  Bead-lock [ Lør 02. Mar 2013 22:29 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Dragrce i Norge 2013

Kjula, ved Eskilstuna er en plass mange fra Norge reiser for å se på pro street/ streetrace biler, Gamle vintage racere og alle som kjører gobil parkerer inne på området, så parkeringen kan mange ganger være en flott plass og traske noen runder..
kanonhyggelig stemning og masse god mat...
Test og Tune klassen for de som bare vil teste bilen...

http://www.kjuladragway.com/

KJULA PISTONHEAD OPEN 2013

RACEDATUM:

25-26 maj. Pistonhead Open #1 Spring Nats.

29-30 juni. Pistonhead Open #2 BS June SVDA.

10-11 augusti. Pistonhead Open #3 BS Aug SVDA.

31 aug - 1 sep. Pistonhead Open #4 Fall Nats. Finaler PO.

21-22 sep. Pistonhead Slight Return Night of Fire.

Eventuellt en ickepublik testhelg i maj, men troligtvis inte.

KLASSER

SPS - SUPER PRO STREET

Klassbreakout på 201m är 4.40 sek och 6.60 sek på 402m.
Klassen följer SBF:s Advanced ET-reglemente med följande tillägg:
Stegtyp: Haltande Pro.
Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.
Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.
Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.
Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.
Kaross: 2 öppningsbara dörrar.
Chassi: Fjädrat 25:1E.
Hjulbas: Min 100” / Max 115”
(Undantag: S10, Ranger och Dakota truckar vars hjulbas max får vara 125”
och ”full size” truckar som får ha en max hjulbas av 140”.)
Bakfälgar: Bead Lock alt inner liner krävs sedan 980101 i adv ET.
Överdrivning: Fritt vid användande av kompressor, rotstyp och High helix.
För skruvkompressor se överdrivningstabell DRT 1.12.
Turbo och lustgas är tillåtet men ej lustgas tillsammans med överladdning.
Växellåda: Fritt. Automatlåda ska vara försedd med effektiv oljeuppsamlingsanordning.
Drivmedel: Blyfri bensin eller methanol, nitrometan är ej tillåtet.
Licens: Internationell A3/B3 eller C1 krävs i klassen from 2006.
För övrigt så gäller ET reglementets regler för Advanced ET.
Körning snabbare än 4.40/6.60 stryks vid kvalvända. Vid eliminering diskning.
Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.
Se reglemente: http://superprostreet.com/Super_Pro_Str ... ebook.html

TH - TEN´N HALF

Klassbreakout på 201m är 4.60 sek och 7.00 sek på 402m.
Klassen följer SBF:s Advanced ET- och ET-reglemente med följande tillägg:
Stegtyp: Haltande Pro.
Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.
Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.
Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.
Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.
Däck: Slicks/Däck som är märkta med 33x10,5W tillåtna. Däck bredare än dessa ej tillåtna oavsett konstruktion.
Motor. Motor fritt, Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.
Bilens klassning och förares licens är avgörande.
Körning snabbare än 4.60/7.00 med godkänd bil stryks vid kvalvända. Vid eliminering diskning.
Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.
Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras.
Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.
Elektronisk styrning typ trottelstopp etc. förbjudet i klassen.
Bil ska vägas för att få tillgodoräkna kval/elimineringsrunda.
Max påviktning 230 kg.
Vikt inkl förare:
Big Block 1150kg.
Small Block 1000kg.
6-cyl 900kg.
5-cyl 800kg.
4-cyl samt 2 skivig Wankel och framhjulsdrivet, fri vikt.

PS - PRO STREET

Klassbreakout på 201m är 4.80 sek och 7.60 sek på 402m.
Klassen följer SBF:s ET-reglemente med följande tillägg:
Stegtyp: Haltande Pro
Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.
Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.
Föraren får inte vara mittplacerad i bilen
Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna
Slicks tillåtet.
Motor. Motor fritt, Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.
Bilar utrustade med koppling: + 50 kg.
Bilar utrustade med 10,5 W-däck: -75 kg.
Klassens ”Break Out” är 4.80 sek på 201 meter och 7.60 sek på 402 meter.
Kvalvända som körs snabbare än 4.80 sek på 201 meter eller 7.60 sek på 402 meter stryks.
Vid körning snabbare än 4.70 sek på 201 meter och 7.50 sek på 402 meter,
utesluts man från fortsatt tävlan i klassen under gällande tävling, oavsett chassie typ.
Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras från tävlingen.
Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras från tävlingen.
Bil ska vägas för att få tillgodoräkna kval/elimineringsrunda.
Elektronisk styrning typ trottelstopp etc. förbjudet i klassen
Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.
Max påviktning 230kg.
Vikt inkl förare:
Big Block 1150kg.
Small Block 1000kg.
6-cyl 900kg.
5-cyl 800kg.
4-cyl samt 2 skivig Wankel och framhjulsdrivet, fri vikt.

FAQ

PRO STREET föreningen har beslutat att bibehålla vikten 2013.
Vikten kan komma att ändras till 2014, då vi vet bättre vad vi har för bilar i klassen.

PRO STREET har beslutat att ändra klassbreak out på 201 meter till 4.80 från 4.60 då denna tid inte alls relaterar till 402 meterstiden 7.50. Detta görs för att konkurrensförhållandet ska vara balanserat om en serie går på både 402 och 201-metersbanor.

PRO STREET medger viktlättnad för eventuella deltagare, som valt att köra på 10,5 däck, som kompensation.
Varför 4-cyl etc fri vikt i PRO STREET?.
Dom minimivikter 4-cyl etc skulle få ligger oftast utanför vad som är fysiskt möjligt.
För att spara vägningstid på något som kanske aldrig kommer uppnås så har dom fri vikt tillsvidare.



4TO6 - FOUR TO SIX

Klassbreakout på 201m är 3.66 sek och 6.00 sek på 402m.
Klassen följer SBF:s Advanced ET- och ET-reglemente med följande tillägg:
Stegtyp: Haltande Pro.
Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.
Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.
Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.
Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.
Slicks tillåtet.
Motor. Max 6 cylindrar. Övrigt fritt. Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.
Bilens klassning och förares licens är avgörande.
Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.
Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras.
Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.
Bil ska vägas för att få tillgodoräkna kval/elimineringsrunda.
Max påviktning 230kg.
Min vikt inl förare:
6-cyl 900kg.
5-cyl 800kg.
4-cyl samt 2 skivig Wankel och framhjulsdrivet, fri vikt.

FAQ

Varför har 4-6 fri fart?
Dom har fri fart enl gällande säkerhetsreglemente.
Klassen måste få en chans att forma sig innan ytterligare regler införs.
Varför 4-cyl etc fri vikt?.
Dom minimivikter 4-cyl etc skulle få ligger oftast utanför vad som är fysiskt möjligt.
För att spara vägningstid på något som kanske aldrig kommer uppnås så har dom fri vikt tillsvidare.


STREET 8,50 (FD. WCT - WIDE CAST TREAD)

Klassbreakout på 201m är 5.10 sek och 8.60 sek på 402m.
Klassen följer SBF:s ET-reglemente med följande tillägg:
Stegtyp: Haltande Pro
Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.
Bilar med kaross, öppningsbara dörrar och fjädring på alla fyra hjulen.
Föraren får inte vara mittplacerad i bilen
Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna
Fabriksmönstrade gatslicks, maxhöjd 32”.
Slicks max 31x10,5W.
Mönstrade ”Drag” radialdäck, fritt.
Vi går efter fabriksmärkning på däcket.
Motor. Motor fritt, Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.
Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.
Bil ska köras för egen maskin tillbaka till depå efter avslutad repa.
Kvalvända snabbare än 8.60 räknas inte.
Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.
Bil som kör snabbare än 8.60 i eliminering diskvalificeras.
Återbogserad bil kval = struken kvalificeringstid gällande runda.
Återbogserad bil eliminering = Diskvalificerad från fortsatt tävlande i klassen, oavsett anledning.
Elektronisk styrning typ trottelstopp etc. förbjudet i klassen
Max påviktning 230kg.
Min vikt inkl förare:
Big Block 1300kg.
Small Block 1200kg.
4-5-6-cyl Fri vikt.
Max 16-bilarsstege.

FAQ:

Klassen STREET vänder sig först och främst till de sk. balkbilarna som inte uppdateras efter SBFs regler 2013 och till sk ”gatbilar”. Bäst lämpad är klassen för bilar mellan 8.50 -10.00 sekunder.

STREET har en begränsning på 32” höjd för fabriksmönstrade däck?
Vid genomgång av dom vanliga fabrikaten så visade det sig att det var ett lämpligt förfarande för att få till en rättvisa mellan slicks, ”DOT” och radialer.
STREET har ju fri ¨bredd på fabriksmönstrade ”Drag” radialdäck, vad är rättvisan?
Vi tror att det är vettigt men framtiden är facit. Med Drag radialdäck menas inte slicksstomme.
Varför får small block ha mindre vikt i STREET?
Vanligtvis så är det lättare att få ut mer tillförlitlig effekt ur en stor motor så vi tror att detta ger en rättvisare racing.


REAL STREET (FD. CT - CAST TREAD)

Klassbreakout på 201m är 5.10 sek och 8.60 sek på 402m.
Stegtyp: Haltande Pro
Stegar enligt DR 4.3.1, max 16 till eliminering.
Bilar med kaross, öppningsbara dörrar och fjädring på alla fyra hjulen.
Föraren får inte vara mittplacerad i bilen
Dragsters, funnycars, altereds är inte tillåtna
Max 10,1” ( 257mm ) DOT och eller E märkta däck. Detta gäller av fabrikanten uppgivet slitbanemått.
Gällande däcktvister så åligger det föraren att visa vart man kan hitta av fabrikanten uppgivet mått.
Max 28x 9” fabriksmärkta slicks.
4WD endast E-märkta däck.
Fri trimning
Föraren skall om möjligt meddela besiktningen bilens eventuella prestanda.
Då kan rätt säkerhetsbesiktning utföras och eventuell uteslutning i tävlingen undvikas.
Chassin godkända för 7,50 eller lägre är ej tillåtet.
Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.
Wheelie bars ej tillåtet.
Gatbilsklass = Effektiv ljuddämpning
Stora bilar som bevisligen inte kan väga under 1450kg kan av personalen komma att vinkas förbi vågen av tidsmässiga skäl. Detta avgör personalen vid vågen, ingen annan.
Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.
Bil ska köras för egen maskin tillbaka till depå efter avslutad repa.
Återbogserad bil kval = struken kvalificeringstid gällande runda.
Återbogserad bil eliminering = Diskvalificerad från fortsatt tävlande i klassen, oavsett anledning.
Max påviktning 230 kg.
Min vikt inkl förare:
8 eller fler cyl 1450kg.
6 cyl 1200kg.
4 cyl & Wankel 1000kg.
VW-bubblor med max 4 cylindrar utan överladd, fri vikt.

FAQ:

Klassen REAL STREET vänder sig först och främst till vassa gatbilar i spannet mellan 10.00-14.00 sekunder. Bilar som kan köras till och från banan för egen maskin.
REAL STREET fri fart?
Javisst, fri fart inom ET reglementet. Din bil måste uppfylla alla säkerhetskrav samt klassa in enligt RS regler. MAO fri fart innebär i praktiken väldigt fort men inte mer.
REAL STREET 10,1” (257mm) slitbanebredd på mönstrade däck?
Det borde motsvara vad en normal ”varjedagbil” får in samt göra skillnaden mellan slicks och gatdäck försumbar.
Varför måste REAL STREET ha effektiv ljuddämpning?
Klassen är tänkt för ”Normala” gatbilar. Dom har ljuddämpning ute i trafik.
Urkopplade avgassystem i hängandes i ståltråd under bilarna undviks med denna regel.
Varför måste inte alla i REAL STREET väga?
Bilar i den klassen innefattar ibland pickuper och t.ex. fullsizebilar som omöjligt kan komma under 1450kg. För att spara tid så kan dom bli förbivinkade av vågpersonalen.
Varför kan man inte bara mäta däcken i REAL STREET?
Många däck blir bredare efter slitage. Ditt däck kan alltså vara godkänt vid första tävlingstillfället men för brett på slutet av säsongen. Därför går vi efter av fabrikanten angivet mått.
Gällande däcktvister så åligger det föraren att visa vart man kan hitta av fabrikanten uppgivet mått!
Om funktionär inte har tillräcklig kunskap om just ditt däck så åligger det dig att bevisa genom t.ex. originalbroschyr eller fabrikantens hemsida att just ditt däck är godkänt för klassen.

ET PRO

Bracket 8.50-15.00
Stegtyp: Haltande Pro
Stegar enligt DR 4.3.1
Vid färre än 8 deltagare körs ”all in”. Över 8 bump.
Klassen är öppen för samtliga biltyper, dragsters eller doorslammer bilar.
Slickskrav. Undantaget J15 och J16-förare.
Motor fritt. Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.
Alla typer av växellådor får användas, automat, Lenco, Liberty, G-Force med flera.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.
Gasreglage: Så kallade Trottelstop förbjudna. Gasreglage ska manövreras av förarens fot.
Inga elektroniska, pneumatiska, hydrauliska etc hjälpmedel får på något sätt påverka gasreglaget. Se DRT 1.15.
Fördröjningboxar: Så kallade Delay Boxar förbjudna
I ovanstående klasser får ingen anordning (elektrisk, pneumatisk eller hydraulisk) eller modifiering av befintliga komponenter med uppsåt att skapa en justerbar fördröjning mellan det att föraren släpper kopplingen, transbraken etc. och bilens rörelse framåt förekomma.
Inkvalning sker på dial-in för den aktuella rundan och måste vara inom tidsintervallet 8.50 sek - 15,00 sek.
1/4 mile (5,10 sek. - 9,60 sek. 1/8 mile) med undantag för J15 & J16 förare, för att kvalrundan ska räknas.
Rörligt dial-in används på tävlingarna.
Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalificeras.
Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalificeras.

UNDANTAG:

För förare med J15 eller J16 licens tillåter vi att sätta ett dial-in långsammare än 9.60 sekunder på 201 meter eller 15.00 sekunder på 402 meter.
En J15 eller J16 förares kvaltid får köra långsammare 9.60 sek på 201 meter eller 15.00s på 402 meter.
J15 förare får inte köra fortare och sätta ett dial-in lägre än 10.50 sek på 201 meter eller 16.00 sek på 402 meter enligt SBF’s regelbok.
J16 förare får inte köra fortare och sätta ett dial-in lägre än 8.70 sek på 201 meter eller 13.50 sek på 402 meter enligt SBF’s regelbok

FAQ

ET PRO har till 2013 justerats efter de nya chassireglementet, ner/upp till 8.50.
ET SUPER PRO och ET PRO har slagits ihop till en klass då deltagarantalet är måttligt i den ”snabba” bracketen. Det finns andra klasser i serien för de som vill köra fortare än 8.50.
ET PRO har tagit bort ”all in” då vi anser att det ska finnas ett värde i ett kval. Dock så får alla chansen, vid ett startfält som underskrider 8 bilar, att vara med och tävla.



JR - JUNIOR DRAGSTER

Denna klass följer SBF:s regelverk. För mer information se; sbf.se.
Reglerna följs till 100% enligt SBF’s regler för Jr. Dragster.



TT - TEST´N TUNE 6.00 - 14.00

Tidskortskörning

MC:

TB - TWIN BIKE

http://www.twinbike.se/empty_13.html


TT MC - TEST´N TUNE MC

Tidskortskörning

ÖVRIGA KLASSER BIL:

VINTAGE A - VINTAGE DRAG

Nostalgiracers typ Frontmotordragsters, Funnys och altereds.

VINTAGE B - VINTAGE DRAG BODY

Nostalgiracers typ classic cars, gassers och hot rods.

VINTAGE C - VINTAGE DRAG MC

Nostalgiracers typ MC.

TOP DOORSLAMMER

Se reglemente: http://s-d-a.se/reglerbil.html

PC - PRO COMP

Se reglemente: http://www.pro-comp.se/index.asp

ÖVRIGA KLASSER MC:

CB - CLASSIC BIKE - Vintage C
JRB - JUNIOR DRAG BIKE
SGB- SUPER GAS BIKE
SCB - SUPER COMP BIKE
PTB - PRO TWIN BIKE - SM-deltävling
PSB - PRO STREET BIKE - SM-deltävling
SSB - SUPER STREET BIKE
PXB - PRO EXTREME BIKE - f.d Top Eliminator

FAQ
Måste man väga varje runda?
Du måste alltid väga under eliminering om inte vågpersonalen säger annat.
Under kval så måste du ha vägt din snabbaste repa för att den skall gälla.
Om du kört 9,0 repan innan och nu kört 9,1 så kan du bara köra förbi vågen om du redan har en godkänd 9,0 kvalrepa.
Jag vill bara få ett tidkort på bilen, inte tävla.!
Det finns möjlighet att köra något som heter Test & Tune om man bara vill ha ett tidkort.

Forfatter:  THM [ Man 11. Mar 2013 19:14 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

det blir SL i fredrikstad i august. tror det er 26. der ble det lagt ny asfalt i fjor høst og er kjempefeste.

Forfatter:  rokkern [ Man 11. Mar 2013 22:58 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

Bra! Gi beskjed til de om at de burde komme på banen her og informere om arrangementet.

Forfatter:  Bead-lock [ Fre 15. Mar 2013 22:26 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

rokkern skrev:
Bra! Gi beskjed til de om at de burde komme på banen her og informere om arrangementet.

Ja det ville jo være kanom om de laget en egen tråd om det...
og kom med info til de som måtte ville teste bilen sin og til det publikummet de vil lure til å komme... =D>

Forfatter:  Bead-lock [ Fre 15. Mar 2013 22:31 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

De som organiserer mye av det mange liker å kalle "skikkelig" dragracing har sin egen hjemmeside, og her er link til racekalenderen for 2013...

http://www.speedgroup.eu/EDRS/EDRS_race ... r_2013.pdf

Masse mere info her på siden deres...

http://www.speedgroup.eu/

HER finner dere MASSE info om alle løpene utover sommeren i mange forskjellige serier i Europa...
Info om førere og arrangører ++++++++++

http://www.dragracing.eu/index.asp

Forfatter:  Bead-lock [ Man 18. Mar 2013 21:24 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

la til datoene for kongeklassen med dører...
Gardermoen i August er eneste sjansen ti å se disse i Norge...
All info på... http://www.topdoorslammer.se/

Daniel Karlsson
Race dates 2013
This year's series is a part of EDRS.
The teams will count their 5 best out of 7 races.

1. Tierp 11-12 May
2. Malmö 17-19 May
3. Sundsvall 31 May-2 June
4. Piteå 5-7 July
5. Tierp 26-28 July
6. Gardermoen 2-4 August
7. Malmö 6-8 September

Shootouts/Other races
Orsa 21-23 June
Tierp 12-15 July
Sundsvall 19-21 July
Vansbro 14-15 September

Bilde

Jan Birkenes kjører i denne klassen...

Bilde

Pirre ble 1 i TD cuppen 2011

Bilde

Bowtietvister er mekaniker i denne bilen... Kvalvik racing..1963 Corvette

Bilde

Forfatter:  Bead-lock [ Tir 19. Mar 2013 23:45 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

Da er programmet klart for Speed Weekend...
Her er noe for ALLE... bil, mc, rundt rundt ogrett fram i flere former...

http://www.xtremeracing.se/index.php?z= ... &menyID=10

Hovedsiden... med all mulig info... =D>

http://www.xtremeracing.se/index.php?sprakID=2

Forfatter:  v8power [ Ons 20. Mar 2013 02:11 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

Det blir Sl på Eikås,Bergen lørdag 8 Juni og Lørdag og Søndag 14 og 15 September

Forfatter:  Bead-lock [ Ons 20. Mar 2013 12:03 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

Klikk på Motorsoffan på www.nitroz.se ikveld...KL 1900

Motorsoffan #109, SM i Streetracing
2013-03-20 - 09:45 // nitroz.se


***Vinn friplåtar till Speed Week Festival på Tierp Arena ikväll, läs mer nedan***

Ikväll blir det snack om Streetracing. Vi får gäster från bland annat Landracing som kommer att köra SM i Streetracing på ett flertal orter i sommar.
Gästlista ser ut enligt följande:
Glenn Ocklund, Norrtälje
Joakim Gustafsson G:son
Ulf Lundgren Ljusdal
Thomas Lindqvist
och på telefon
Björn Wallgren, Bor i Hofors
När Björn fick höra talas om SM i Streetracing började han direkt bygga en ny motor till sin Monza. Björn kommer köra till och från alla tävlingar ca 250 mil, lastar ur däck, verktyg och solstolen å sen köra!

Kvällens programledare: Lelle Olsson
SideKick: Pär ”PiPPi” Willén

Frågor ställer ni som vanligt till soffan@nitroz.se
www.nitroz.se kl 19:00

Vi lottar ut 5 st paket om 4 biljetter (Fredag 12:e Juli) till Speed Week Festival den som pågår under tiden 12-18 Juli på Tierp Arena. Skicka in mail under programmets gång 19-20 med Namn & adress så är ni med i dragningen som sker i direktsändning. Biljetterna skickar vi med posten!

Välkomna!

Forfatter:  Bead-lock [ Ons 20. Mar 2013 12:06 ]
Innleggets emne:  Re: Terminliste for Street og Dragrace 2013

v8power skrev:
Det blir Sl på Eikås,Bergen lørdag 8 Juni og Lørdag og Søndag 14 og 15 September


Kanonbra, skal føre det inn...

Lag gjerne en egen tråd med en liten presentasjon av dere som arrangører, hva det koster å delta og publikum og slikt, og sleng så ut bilder og info etter første løpet...

Bruke den tråden som oppdateringstråd under løpet hadde også vært kooolt , med litt tider og hvem som kjører best i kvalet og slikt..

Kanskje sette opp ett Web cam som viser banen bakenifra, så man ser startplata og framover...?? =D>

Side 1 av 3 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/