AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 11. Des 2017 14:09

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 16. Mar 2013 23:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 13. Mai 2007 22:48
Innlegg: 269
Beadlock: Mulig det faktisk er åpent for det i regelverket, det vet jeg ikke. Grunnen til at jeg alikevel er påståelig, er at vi selv kjører i en klasse, som i likhet med STF, "vil inneholde" biler som får annen chassistag enn det som krevdes tidligere, nemlig krav om SFI spec under 8.50 sec. I forbindelse med at vi fikk ordnet med SFI tag, ga kontrolanten og funksjonærer beskjed om at bil og sikkerhetsutsyr skal være godkjent for indexet i klassen de skal kjøre i, og at de ikke vil klasse inn en bil som ikke er godkjent for 7.50 hvis indexet er 7.50. De krever også 25.1 Chassis i competition BN/A og CN/A, selv om begge de har index over 7.50. Grunnen de ga.. at de ikke har tid eller ressurser til å følge med at folk ikke kjører teknisk break out annet enn i bracket klassene. Om dette er praksis over alt, vet jeg veldig lite om, men jeg synes det er ett rimelig argument fra arrangørens side.
Helt enig i at super klassene ikke kan sammenlignes med 10.5 pga throttle stop og div, men det er kanskje ikke så mange andre alternativer hvis man skal kjøre heads up? :)

_________________
www.go-orange.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 12:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 17:39
Innlegg: 2501
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
ser den..
hva som praktiseres er jo en ting, men hva sier regelverket tro?

Håpløst at man ikke prioriterer klasser som ikke er bracket baserte...
Hvem som er pådriveren for bracketkjøringen skulle jo vært morro og vist, NBF eller NDRG,
eller enkeltpersoner som ikke burde hatt noe å sagt...
(siden de ikke er aktive eller framtidsrettede i tankesettet sitt...)

Men, det ender jo bare med at de som ikke har lyst til å kjøre ET eller superklasser,
de pakker sakene og reiser til Sverige og kjører..
De som taper på det er jo tilslutt tilskuerene og NDRG...

Men, skiiiit samme,
viktigste nå er å få 100 pers på lisenskurs til bil og mc og 250 team på Junistevnet på Gardermoen.. [-o<


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Mar 2013 11:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 10:21
Innlegg: 492
Bead-lock skrev:
Hvem som er pådriveren for bracketkjøringen skulle jo vært morro og vist, NBF eller NDRG,
eller enkeltpersoner som ikke burde hatt noe å sagt

Bracket klassene ble opprettet på begynnelsen av 90 tallet av en gjeng som ville ha en klasse for gatebiler. (bla. Trond Isebakke som da var i NBF) Reglene ble skrevet av fra NHRA boka, med noen mindre forandringer.
På den tiden var valget for en gatebil, enten Super Street, eller Stock. (du kunne faktisk kvale i S.ST på 13 sek i 90/91,he he) Skulle du kjøre Stock på Mantorp, var det ut i 1.runde om ikke motstanderen dreit seg ut :lol: Første bracket race på G.moen var vel i 93, og etter noen år ble bracket den største klassen, mens super-klassene forsvant (i Norge).
Grunnen er vel så enkel som KR. og at du i utgangspunktet kan vinne uansett bil/motor.
Om du kjører 5-6 race pr år, vil du kanskje ikke investere det som kreves av tid og penger for å holde seg i toppen i en Heads-Up klasse. Men for all del, folk er forskjellige, og må få lov å ha forskjellige meninger om ting og tang.
Bracket racing kjedelig for publikum ? Yes, kanskje, men det er alltid de tregeste klassene uansett...Se bare hvor mange som forlater tribunen i NHRA etter at nitro-klassene er ferdige...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Mar 2013 01:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 17:39
Innlegg: 2501
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Trond Isebakke var ikke i NBF,
men ER i NBF, sammen med Bjørn Gulbrandsen som har sittet som leder i mange år..
Hilberg Johannessen fra Amcar også sitter i styret...

Hva disse på denne listen under VIL med dragracingen i Norge hadde vært morro og vist...

http://bilsport.no/om-nbf/seksjoner-og-utvalg/

Dragraceseksjon – dragrace@bilsport.no
Arild Christiansen Leder
Hege Kihlgren Nestleder
Trond Isebakke
Tommy Jakobsen
Bjørn Gulbrandsen
Hillberg Ove Johannessen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2013 21:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 09. Feb 2006 06:51
Innlegg: 9
Bosted: jessheim
Nå har det endelig åpnet seg for gatebil/streetlegal på 402 meter igjen.
Egen klasse LegalRacing som det en gang het er utgått, men alternativet er vel så bra :-)
Velkommen til Gardermoen Raceway på alle stevnedatoer :-)
Under så sakser jeg inn en god forklaring fra facebook av Trond Høst:


!! ENDELIG !! STOR OG GOD NYHET FOR STREET LEGAL FØRERE SOM OGSÅ VIL KJØRE DRAGRACING MED SIN REGISTRERTE GATEBIL :-) LES ALT !!!! DEL OG SPRE RUNT TIL ALLE DET KAN VÆRE AV INTERESSE FOR !!! ER DERE MED ??? RACEREADY??
Ny mulighet for dere som har lyst til og kjøre både street legal og dragrace med den registrerte gatebilen deres. Ved og laste ned og fylle ut de to linkede skjemaene og sende dem inn til NBF og betale totalt Kr.1150,- som inkluderere både førerlisens og vognlisens med forsikringer for deg som fører for !HELE ÅRET!, kan du nå kjøre begge deler hele sesongen uten og måtte verken gå på noe som helst kurs eller annet og kjøre både street legal og dragracing på samme lisens. Det betyr i praksis at du kan
kjøre ned til 7,70 på street legal og dragracing på 201 m baner og ned til 11.50 på 402 m. Du vil da kunne delta i selve dragracingløpet på lik linje med alle andre deltagere,
og ikke bli satt i egen klasse /bås og av den grunn vis dårlig vær eller annet som har gjort at denne gruppen biler og førere har blitt tilsidesatt. Da er du med i hele konkuransen på lik linje som alle andre hele løpet igjennom både i NM og cup og alt som kjøres med lik mulighet til og både kjøre og vinne. Dette er noe ALLE street legal førere burde benytte seg av for mange har ventet på en slik mulighetn LENGE ! Då får du en helårs dragracing lisens og kan kjøre ALLE løp du vil melde deg på hele sesongen og slipper og løse de engangslisensene til 350 kr stykke vær gang som klubbene må kjøpe inn. Betyr også mindre jobb i sekreteriate på løpet for arangører og ting går fortere unna i innsjekking og alt blir enklere for alle parter. Så om du har amcar -tysk- japse eller annen bil. DETTE burde du prøve:-) Dette gjelder da for klassen Pro ET ( het før Sportsmann) hvor du setter din egen tid og kan endre den etter hvert som du kjører bedre og bedre for vær runde og dermed LIK MULIGHET for alle til og vinne og ha det GØY :-) Registrer dere som førere på www.dragracing.eu med all den infoen dere vil HELT gratis . Der skjer alle påmeldinger til alle løp.
Førerlisens skjema : http://bilsport.no/uploads/forerlisens_ ... rr_115.pdf
Vognlisens skjema : http://bilsport.no/uploads/vognlisens_sl_dr_113.pdf
For videre info kan mail sendes til NBF på : dragrace@bilsport.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Mai 2013 21:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Jul 2012 09:10
Innlegg: 128
"Alle" kjenner til at sovernevnte "regel" aldri ble vedtatt. NBF skulle jobbe med saken og publisere en regel som ga Street- legal bilene tilgang på 402m- stevner. Noen som har sett noe av dette enda?

Som svar til Jones; joda- er kontrollant som SFI- sertifiserer nå. Tror det er Kjetil...

I reglementet heter det under ET 8.5 krever SFI, ja.

Nå veit ikke jeg hvor mange biler som stiller i 10.5 eller Pro street på Gardermoen (der jeg kommer til å kjøre), men antagelig før jeg kjøre flere pass i ET racing, så da får det bli det. Får sette indekset lavt...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Mai 2013 18:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 17:39
Innlegg: 2501
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Er det nå bestemt?

Forslaget ble trukket av 2 i NBF drag komiteen, og de skal være møte i den komiteen den 12 eller 14 mai, husker ikke helt hva det ble tilslutt...

Så de som vil kjøre der får vente noen dager... så sjekke NBF sidene... #-o


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support