AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 04. Mai 2024 07:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 10. Jul 2021 07:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 10. Jul 2021 07:19
Innlegg: 1
Hei er det noe som hvet hva slags motor olje jeg skal bruke på bilen ?

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Jul 2021 08:54 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
76 motore vil gjerne ha zink tilsetting og mineralsk olje.
Jeg er litt gjerrig, og har brukt biltemas CLassic i flere biler uten problemer. men jeg bytter gjerne olje hver høst.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Nov 2022 10:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Velkommen ombord.

Lag deg gjerne en prosjekttråd, med mange bilder. (vi liker bilder!)

Jeg hadde samme problem med min 77 Aspen, og endte med å kjøpe et overhalingskitt til mastersylinderen. kostet en brøkdel av ny, og var enkel å renovere.

Overhalingskittet kjøpte jeg av samme kar som jeg handlet bilen av. I utgangspunktet, så skulle det bare bli et billig prosjekt, som ikke skulle være noe annet enn moro for meg og guttene mine.
Det ble som vanlig til at jeg gikk amok, med å bygge motoren etter eget hode, kaste penger etter bilen i fleng og bare kose meg. Har deler nok til å bygge enda en motor til bilen, og fortsatt ha til overs.
Jeg håper aldri at kona selger den bilen for det jeg sier det har kostet! Hahahaha

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Nov 2022 01:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Neste gang du er rundt bilen så er det bare å legge seg under og se på bunnpanna så ser du om det er 727 eller 904. Du ser at 727 har en liten «hale» ut på passasjersiden.
Bilde

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Nov 2022 13:11 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 01. Feb 2022 13:50
Innlegg: 58
Bosted: Hurum/Riga
RichardHamre skrev:
Heisann! Ny på forumet her! Har skaffet meg en 1979 registrert Chrysler Lebaron Medallion sedan (er 78 mod).
Har en 360 med enten 904 eller 727 kasse (usikker). Vært avregga siden 1992, og er så og si rustfri under! Kun gått 114K :D

Satser på å få den godkjent til sommeren! Er student i Amsterdam, så må skru effektiv når jeg er hjemme i Norge :o
Sliter med at bremsepedalen ikke returnerer opp når motoren er igang, så ordna en ny (brukt) bremsekraftforsterker og mastersylinder! Noen som vet om det fikser saken?

Ellers virker motor og gir superbra, skifta olje og filter her og der, ingenting så brent eller misfarget ut :mrgreen:

Hadde vært gøy å sett bilder av andres tilsvarende biler! Evt om noen har noe deler liggende, det er alltid interessant


Dette er mitt innlegg fra min tråd om min bil. Et troll som har tatt det, til informasjon til alle om leser det.

_________________
Tas viss notiek no Marijas ielas, Rīgā :unibrow:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Nov 2022 20:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Godfire skrev:
RichardHamre skrev:
Heisann! Ny på forumet her! Har skaffet meg en 1979 registrert Chrysler Lebaron Medallion sedan (er 78 mod).
Har en 360 med enten 904 eller 727 kasse (usikker). Vært avregga siden 1992, og er så og si rustfri under! Kun gått 114K :D

Satser på å få den godkjent til sommeren! Er student i Amsterdam, så må skru effektiv når jeg er hjemme i Norge :o
Sliter med at bremsepedalen ikke returnerer opp når motoren er igang, så ordna en ny (brukt) bremsekraftforsterker og mastersylinder! Noen som vet om det fikser saken?

Ellers virker motor og gir superbra, skifta olje og filter her og der, ingenting så brent eller misfarget ut :mrgreen:

Hadde vært gøy å sett bilder av andres tilsvarende biler! Evt om noen har noe deler liggende, det er alltid interessant


Dette er mitt innlegg fra min tråd om min bil. Et troll som har tatt det, til informasjon til alle om leser det.

Litt treg i toppen. så registrerte det ikke før du sa det. Slettet innlegget hans nå.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support