Hei godtfolk,
Trenger litt tips fra en som er god på motoreletronikken på en Chevrolet Suburban 2001 6.0L som har fått ettermontert LPG.
Fikk fukt inni LPG kontroll-modulen min, og den tok kvelden, det er en Technocarb EFS600, jeg bruker ikke LPG uansett, så jeg har hele tiden tenkt på å få fjerna systemet, men etter den fikk fukt inni seg, så bestemte den seg for å slå på gass hele tideņ, selv om bryteren er av. Og da kommer man ikke langt når fordamperen er defekt.
Å plugge ut modulen funker dårlig, da fuelpumpa og injektorene stenges/åpnes av denne boksen,
Har funnet følgende skjema på modulen;
http://documents.rasoenterprises.com/Te ... Manual.pdfSåvidt jeg kan se, så _burde_ det være så enkelt som å;
* Fjerne modulen
* koble fuelpump input (pin 12/yellow) til pin 5 (white/violet) (power output to OEM pump) på 20 pin connectoren
* koble injector disabling circuit violet/black (pin 2) til white/green (pin 6) på 8 pin connectoren (se side 5 i nevnte manual hvorden de har forbikloblet injectorene)
* koble fuel level sender pin 8 (white/light blue) til pin 4 (black/white) på 8 pins connectoren
Er det noe jeg har oversett? Resten av tilkoblingene er vel bare for å lure systemet til å tro at allt er ok når den kjører på gass?
Takknemmlig for alle tips her.