AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 18. Des 2017 10:06

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 17. Jun 2016 17:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 06:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Lurer fælt på hva biltilsynet kan komme til å si når jeg kommer med dette rattet og skal ha skilter for første gangen
på min '73 Firebird Formula?
Var et dyrt ratt men solid ratt, jeg burde heller kjøpt nytt originalt ratt, kostet litt mindre faktisk, og er egentlig stiligere.
Men gjort er gjort, noen her med erfaringer på denne årgangen? (rattet er forresten til salgs)
Er ikke bilene etter 1971 bevaringsverdige? avhenger av hvilken tilsyn man velger, forskjellig praksis på alle.


Vedlegg:
Filkommentar: .
Alluminium, skulle være solid dette.
.
.

billet steering wheel-a.jpg
billet steering wheel-a.jpg [ 20.37 KiB | Vist 3043 ganger ]
Filkommentar: .
.
.

billet steering wheel-b.jpg
billet steering wheel-b.jpg [ 36.81 KiB | Vist 3043 ganger ]
Filkommentar: .
Her det originale rattet, som er et flott ratt.
.
.
.

firebirdsw.jpg
firebirdsw.jpg [ 9.68 KiB | Vist 3043 ganger ]

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 17. Jun 2016 21:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Om den er bevaringsverdig kommer an på hvordan den ble registrert når den først kom inn i landet. Krav til ratt er jeg litt usikker på, men fikk kritikk på EU kontroll for noen år siden på en Amazon jeg hadde et mindre ratt på. Var visstnok krav til diameter.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Jun 2016 16:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 06:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Gleid skrev:
Om den er bevaringsverdig kommer an på hvordan den ble registrert når den først kom inn i landet. Krav til ratt er jeg litt usikker på, men fikk kritikk på EU kontroll for noen år siden på en Amazon jeg hadde et mindre ratt på. Var visstnok krav til diameter.


Sent from my iPad using Tapatalk

Denne er ikke registrert, men skal bli det. Om det er diameteren det står på, da tror jeg ikke dette skal by på problemer,
er omtrent samme diameteren som det originale. Disse bilene ble levert med såkalt GT-ratt.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Jun 2016 09:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Biltilsynet henger seg som oftest opp i uorginale ratt, og uten tut bl.a, men har du orginal rattet ville eg ha hatt det liggende bak i bagasjen ellernoe i tilfelle de ikke liker det nye rattet, så kan du bare ta frem det orginale å vifte med å si "MEN DETTE ER JO DET ORGINALE RATTET, ER DET MYE BEDRE DA??" :P synst begge ratta var kule forresten. Det gt rattet ligner jo på mangen av de som blir ettermontert av mangen også. Men ofte spør det etter papir på ditt og datt. Men jeg villa ha prøvd vertfall med det nye. :)

Biltema ratt som de selger fks er ikke godkjent ,det skjønner jeg godt for de kan brettes sammen med arma :p

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Jun 2016 22:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Er det ikke meninga ratta skal gi etter hvis man kræsjer a?

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Jun 2016 20:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 06:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Gleid skrev:
Er det ikke meninga ratta skal gi etter hvis man kræsjer a?

Skal kunne tåle at man kan dra seg opp av setet etter rattet, uten at du sitter med rattringen i hånda.
Har knekt et ratt pga dette, da mekanikeren som skulle teste bilen under en eu-kontroll dro seg opp etter rattet. :lol:

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 22. Jun 2016 13:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Dæven da hadde jeg blitt sur! Hvis en eller annen diger Mekaniker knekker rattet mitt!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Jun 2016 12:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 06:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Gleid skrev:
Dæven da hadde jeg blitt sur! Hvis en eller annen diger Mekaniker knekker rattet mitt!

Rattet knakk i ett av de tre festpunktene som rattringen er festet i. Hentet bilen uten at noen sa et ord om hva som
hadde hendt. Var et helt nytt krom-ratt til corvette'n min.
Gadd ikke å kverulere med verkstedet om saken, de visste godt hva som skjedde med rattet, og godkjente det.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support