AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 21:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Planlegger kjøp av Tahoe
InnleggSkrevet: Søn 12. Jul 2015 23:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Jul 2015 20:50
Innlegg: 4
Jeg vurderer å kjøpe en Tahoe (04/05-modell) ettersom at jeg da får en relativt stor bil og som er godkjent for inntil 3500kg hengervekt.
Det jeg ser etter er i utgangspunktet en som allerede har, eller som jeg kan få bygget om til LPG-drift

Er ikke helt opplyst på hva jeg ellers bør se etter, spesielt angående gear/drivverk, bremser, og motor.
Har forstått det slik at disse kan være veldig forskjellig utstyrt.
Kunne tenke meg noen tilbakemeldinger og gode råd angående dette

Jeg finner hele tiden slike biler til salgs, men jeg er litt redd for at jeg ikke stiller de riktige/nødvendige spørsmålene til selger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 13. Jul 2015 01:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Stort sett veldig stødige biler, jeg har en 06 tahoe med lpg selv til bruksbil og har skrudd en del tahoe både for meg selv og andre!
Jeg var tidligere i Øst europa og fikk bygget om en til gass, ingenting og utsette på dette, billig og bra standard...
Pass på om bilen har gått lenge med gass og det ikke er byttet topper, da kan du fort ende opp med ei ganske stor regning...
Ellers er det litt som biler flest, hør etter ulyder, se etter rust etc etc... Stort sett ganske billige deler til disse :)
De skal ha en ganske omfattende service hver 60.000km med bytte av alle oljer,filtre, brytepinne og etc.

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 13. Jul 2015 20:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Jul 2015 20:50
Innlegg: 4
Hei doey og takk for infoen. :)
Jo, jeg har fått med meg at de originalt har svake topper og at det fort koster en rundt 50000,- å bytte dem.
Ellers så ser jeg at flere skriver om forsterkede gearkasser og at andre igjen har gearkasser med "henger-modus"???
Om noe av dette er forskjellig ut ifra årsmodeller, eller modell-type, vet jeg ikke


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 13. Jul 2015 23:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Trenger ikke og koste 50.000,- nei! Så vidt meg bekjent så er det kun en type girkasse tahoen fra 2001 t.o.m 2006 er levert med og det er 4l60e kassen, solide kasser om de bare får sitt vedlikehold, har aldri sett noen som er levert med noe forsterket kasse fra fabrikk jeg iallefall! Angående den henger modusen så tror jeg nesten alle etter 2003 jeg har sett har hatt denne!
Jeg har tilgang på rpo koder (Utstyrsliste) på disse bilene om jeg bare får et chassinummer og kan fortelle deg alt da den evt bilen du skal kjøpe har, og evt ikke har...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 14. Jul 2015 02:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Jul 2015 20:50
Innlegg: 4
Hei igjen doey
Er veldig glad for tilbakemeldingene du gir og de skal bli benyttet til fulle.
Noe eldre bil enn 2003 kjøper jeg garantert ikke, så da er jeg kvitt ett problem.
Tror heller ikke at de såkalte forsterkede gearkassene er levert originalt, men det har kommet meg for øret at "konverterne" må byttes ettersom at de originale har vært for svake ved mye bruk av tunge hengere????
Om dette gir en form for "forsterkning" vet jeg imidlertid ikke.
Har observert at noen Tahoer benevnes som "LT", mens andre benevnes med "Z71" ???


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 22. Jul 2015 12:54 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 12. Okt 2010 12:53
Innlegg: 127
Bosted: Gjøvik
benzon skrev:
Hei igjen doey
Er veldig glad for tilbakemeldingene du gir og de skal bli benyttet til fulle.
Noe eldre bil enn 2003 kjøper jeg garantert ikke, så da er jeg kvitt ett problem.
Tror heller ikke at de såkalte forsterkede gearkassene er levert originalt, men det har kommet meg for øret at "konverterne" må byttes ettersom at de originale har vært for svake ved mye bruk av tunge hengere????
Om dette gir en form for "forsterkning" vet jeg imidlertid ikke.
Har observert at noen Tahoer benevnes som "LT", mens andre benevnes med "Z71" ???



Alle disse Tahoene har vel en 4L65E automat, som er en noe sterkere utgave av den gamle 4L60E som igjen vel er samme innmat som 4L60/Th700R4. Automatene fungerer fint, men skal de trekke tungt må en nok regne med en overhaling ved 150.000 km. Det er i allefall min erfaring med en bil jeg har eid og senere har fult kjennskap til, som nå har passert 230.000 km. Aldri sett en innmat i en automat mer sliten enn den, men den gikk de første 90.000 km i et malefirma i Oslo antakeligvis mye med en lift hengende etter. Vet ikke om en kan sette inn en 4L80E i disse? De kassene sitter i en del Suburbans og er langt bedre, basert på den gamle TH400.

Tahoene er stort sett greie, men ved gassdrift, se opp for brente ventiler, ventiler som "spiser opp ventilsetet". Nevnte bil fikk installert et gassanlegg i 2007 hos gasstech. Med smøring (vacuumdrevet). I år har bilen fått 2 nye topper etter ca. 140.000 km med gassdrift. Og da har den siden 2007 knapt dratt en henger, bare blitt brukt til persontransport. Det håpløse med et smøresystem basert på vacuum er jo at når du virkelig trenger smøring så er det mest sannsynelig lite vacuum tilgjengelig til å trekke dette inn i innsuget.

LT, LS er vel betegnelser for utstyr/versjon. Z71 er vel en slags offroadpakke.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Jul 2015 20:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Jul 2015 20:50
Innlegg: 4
Tusen takk for opplysningene Buick-riviera, legger tipsene på harddisken til videre bruk
Har ingen bil på blokken enda, men de kommer nok 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 36 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support