benzon skrev:
Hei igjen doey
Er veldig glad for tilbakemeldingene du gir og de skal bli benyttet til fulle.
Noe eldre bil enn 2003 kjøper jeg garantert ikke, så da er jeg kvitt ett problem.
Tror heller ikke at de såkalte forsterkede gearkassene er levert originalt, men det har kommet meg for øret at "konverterne" må byttes ettersom at de originale har vært for svake ved mye bruk av tunge hengere????
Om dette gir en form for "forsterkning" vet jeg imidlertid ikke.
Har observert at noen Tahoer benevnes som "LT", mens andre benevnes med "Z71" ???
Alle disse Tahoene har vel en 4L65E automat, som er en noe sterkere utgave av den gamle 4L60E som igjen vel er samme innmat som 4L60/Th700R4. Automatene fungerer fint, men skal de trekke tungt må en nok regne med en overhaling ved 150.000 km. Det er i allefall min erfaring med en bil jeg har eid og senere har fult kjennskap til, som nå har passert 230.000 km. Aldri sett en innmat i en automat mer sliten enn den, men den gikk de første 90.000 km i et malefirma i Oslo antakeligvis mye med en lift hengende etter. Vet ikke om en kan sette inn en 4L80E i disse? De kassene sitter i en del Suburbans og er langt bedre, basert på den gamle TH400.
Tahoene er stort sett greie, men ved gassdrift, se opp for brente ventiler, ventiler som "spiser opp ventilsetet". Nevnte bil fikk installert et gassanlegg i 2007 hos gasstech. Med smøring (vacuumdrevet). I år har bilen fått 2 nye topper etter ca. 140.000 km med gassdrift. Og da har den siden 2007 knapt dratt en henger, bare blitt brukt til persontransport. Det håpløse med et smøresystem basert på vacuum er jo at når du virkelig trenger smøring så er det mest sannsynelig lite vacuum tilgjengelig til å trekke dette inn i innsuget.
LT, LS er vel betegnelser for utstyr/versjon. Z71 er vel en slags offroadpakke.