AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 24. Mar 2015 12:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Har brukt de her noen ganger nå, forskjellige batcher og forskjellige størrelser/vekt, alt fra bakaksler til småtterier, og ting har gått rimelig knirkefritt. Har aldri blitt mer ventetid enn 3uker til en måned, nå har jeg venta snart 3mnd på denne batchen, helt grei sending men ting stopper opp.

Vet ikke hva det er, de skylder på alt fra flystreik til tollvesen...

Noen som kan anbefale andre shipping alternativer USA til Norge? Ingen grunn til å fortsette å kjøpe tjenester av et selskap hvis det finnes andre som har et bedre, mer stabilt tilbud.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Mar 2015 16:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 22. Aug 2011 10:47
Innlegg: 108
Bosted: Kongsberg
Følger med på denne. Jeg har også brukt JetCarrier endel de siste årene og ting har endret seg endel til det værre i det siste. Informasjon er bortimot totalt fraværende for tiden og selv henvendelser merket med "Critical" tar det dagesvis å få svar på.
Oppdateringer skjer i sirup. Feks står pakkene mine som kom til JetCarrier i Tistedal for akkurat 14 dager siden, fortsatt i "invoiced, in transit"
Denne batchen tok 5,5 uke og ikke 21 dager som de skriver på hjemmesiden. Årsaken denne gangen var visstnok havnestreik.
Det hjelper jo ikke akkurat at de bruker PostNord til forsendelse internt i Norge heller. Maken til ineffektiv gjeng skal man lete lenge etter. 6 dager på 17mil er ikke i nærheten av bra nok. Sjåføren som omsider kom var kjempehyggelig og veldig hjelpsom da, det skal han ha.

_________________
Mvh
Morten Aase

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Mar 2015 16:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Alle vet jo at postnord er ett pengehull.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Mar 2015 17:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
postnord fungerer utmerket for meg iallefall og så langt så har jetcarrier fungert meeget bra... :)
og jeg bestiller MYE i løpet av ett år til å være privatperson.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Mar 2015 19:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Ja fungert fint for meg og. Frem til denne batchen. Ingen kommunikasjon, nye forklaringer for hver telefonsamtale og "jaaaa, de pakkene som har ligget her ganske lenge jaa"...

Bare pess det der vøtt.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Mar 2015 21:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
Begynte å bruke JetCarrier for noen mnd. siden.
Har fungert knirkefritt. 5-6sendinger
Varer som dem har mottatt før Torsdagen, har jeg hatt Tirsdagen uka etter.

PS: har kun benyttet Flyfrakta.

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Mar 2015 12:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Hvis jeg bare skal ha småtterier som går på fly, og ikke tungt i tillegg, bruker jeg DHL. Er her på ei uke, og opp hit til Longyearbyen på ei uke klarer ikke JetCarrier å slå uansett.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Mar 2015 16:47 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Synd at det kødder seg til....
Har fungert bra for meg, hver gang, og har brukt de i mange år.
Shipalong gjør vel noe av det samme som jetcarrier også, tror jeg.

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Apr 2015 17:19 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
Karmann skrev:
Følger med på denne. Jeg har også brukt JetCarrier endel de siste årene og ting har endret seg endel til det værre i det siste. Informasjon er bortimot totalt fraværende for tiden og selv henvendelser merket med "Critical" tar det dagesvis å få svar på.
Oppdateringer skjer i sirup. Feks står pakkene mine som kom til JetCarrier i Tistedal for akkurat 14 dager siden, fortsatt i "invoiced, in transit"
Denne batchen tok 5,5 uke og ikke 21 dager som de skriver på hjemmesiden. Årsaken denne gangen var visstnok havnestreik.
Det hjelper jo ikke akkurat at de bruker PostNord til forsendelse internt i Norge heller. Maken til ineffektiv gjeng skal man lete lenge etter. 6 dager på 17mil er ikke i nærheten av bra nok. Sjåføren som omsider kom var kjempehyggelig og veldig hjelpsom da, det skal han ha.
Sirup er en god beskrivelse.
Har brukt Jetcarrier nesten helt fra begynnelsen, men er kun de siste mnd det har gått trått der synes jeg. Pakker som blir borte og som plutselig dukker opp etter noen dager/uker. Merkelige kyrilliske tegn i sporingsnummeret som da gjør sporing umulig, så får man bare sitte og vente og håpe den dukker opp. Lite info å få om noen ting egentlig.

Hadde en sak med dem for en liten stund siden; Pga noen backorder på deler hos nettbutikken ble det litt fram og tilbake med bestilling av deler, og den ene pakken (1 av 5) jeg booket inn hos JC ble ført opp med 20 dollar for lite, dermed holdt de tilbake hele forsendelsen på 5 pakker i påvente av at jeg skulle fremskaffe ny faktura på riktig beløp. Men å informere om dette klarte de ikke, de satt bare på gjerdet og ventet til jeg ringte og etterlyste pakkene. Tok over 2 uker ekstra hele denne greia.

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Apr 2015 22:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
Infected Mushroom skrev:
Karmann skrev:
Følger med på denne. Jeg har også brukt JetCarrier endel de siste årene og ting har endret seg endel til det værre i det siste. Informasjon er bortimot totalt fraværende for tiden og selv henvendelser merket med "Critical" tar det dagesvis å få svar på.
Oppdateringer skjer i sirup. Feks står pakkene mine som kom til JetCarrier i Tistedal for akkurat 14 dager siden, fortsatt i "invoiced, in transit"
Denne batchen tok 5,5 uke og ikke 21 dager som de skriver på hjemmesiden. Årsaken denne gangen var visstnok havnestreik.
Det hjelper jo ikke akkurat at de bruker PostNord til forsendelse internt i Norge heller. Maken til ineffektiv gjeng skal man lete lenge etter. 6 dager på 17mil er ikke i nærheten av bra nok. Sjåføren som omsider kom var kjempehyggelig og veldig hjelpsom da, det skal han ha.
Sirup er en god beskrivelse.
Har brukt Jetcarrier nesten helt fra begynnelsen, men er kun de siste mnd det har gått trått der synes jeg. Pakker som blir borte og som plutselig dukker opp etter noen dager/uker. Merkelige kyrilliske tegn i sporingsnummeret som da gjør sporing umulig, så får man bare sitte og vente og håpe den dukker opp. Lite info å få om noen ting egentlig.

Hadde en sak med dem for en liten stund siden; Pga noen backorder på deler hos nettbutikken ble det litt fram og tilbake med bestilling av deler, og den ene pakken (1 av 5) jeg booket inn hos JC ble ført opp med 20 dollar for lite, dermed holdt de tilbake hele forsendelsen på 5 pakker i påvente av at jeg skulle fremskaffe ny faktura på riktig beløp. Men å informere om dette klarte de ikke, de satt bare på gjerdet og ventet til jeg ringte og etterlyste pakkene. Tok over 2 uker ekstra hele denne greia.



henger meg på denne...helt enig,

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Apr 2015 23:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
Karmann skrev:
Sjåføren som omsider kom var kjempehyggelig og veldig hjelpsom da, det skal han ha.


Her tar du opp en sak jeg vil påpeke.. Ikke for å vri tema over på noe annet altså..
Men som sjåfør selv, vil jeg bare få si at DET ER IKKE VÅR SKYLD!

Selvsagt er sjåføren hyggelig og grei.. Han gjør sin del av jobben.. Det er ofte dere kunder/mottakere som ike er greie.. Dere kjefter oss sjåfører huden full, for at varer er seine, mangler eller til tider, kommer for tidlig!

Det blir som at jeg skal kjefte opp damen bak disken hos Expert, når telefon abo jeg kjøpte av de, er treigt! Hun har bare solgt det, ikke laget det, ikke fremstilt tilbudet eller noe annet, enn å få en jobb, som innebar å selge en vare for en tredjepart!
Slik er det med oss sjåfører og..

Så slutt å kjeft på oss når varen endelig kommer!

Sorry, måtte bare få det ut.. Utenom det har jeg ikke noe konstruktivt å komme med, da jeg ikke har kjennskap til JC! Eneste er at jeg brukte USPS til en liten forsending fra Cali til Skien (t-skjorte og genser), men de og fikk samme problemer som dere lister opp her.. Og uten mulighet å kontakte de, da man måtte ha en US adresse for å surfe seg gjennom alle punktene før man fikk skrevet noe til de.. Og telefon var bare automatisert.. Måtte til slutt kontakte de jeg kjøpte varen av, for å be de sjekke opp i status!

Noe som resulterte i penger tilbake, da varen var borte.. Og varen på døren 2 dager etterpå (bare 1,5 mnd etter de seinest skulle ha kommet!), gratis varer er fint :)

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 10. Apr 2015 11:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 822
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Infected Mushroom skrev:
Karmann skrev:
Følger med på denne. Jeg har også brukt JetCarrier endel de siste årene og ting har endret seg endel til det værre i det siste. Informasjon er bortimot totalt fraværende for tiden og selv henvendelser merket med "Critical" tar det dagesvis å få svar på.
Oppdateringer skjer i sirup. Feks står pakkene mine som kom til JetCarrier i Tistedal for akkurat 14 dager siden, fortsatt i "invoiced, in transit"
Denne batchen tok 5,5 uke og ikke 21 dager som de skriver på hjemmesiden. Årsaken denne gangen var visstnok havnestreik.
Det hjelper jo ikke akkurat at de bruker PostNord til forsendelse internt i Norge heller. Maken til ineffektiv gjeng skal man lete lenge etter. 6 dager på 17mil er ikke i nærheten av bra nok. Sjåføren som omsider kom var kjempehyggelig og veldig hjelpsom da, det skal han ha.
Sirup er en god beskrivelse.
Har brukt Jetcarrier nesten helt fra begynnelsen, men er kun de siste mnd det har gått trått der synes jeg. Pakker som blir borte og som plutselig dukker opp etter noen dager/uker. Merkelige kyrilliske tegn i sporingsnummeret som da gjør sporing umulig, så får man bare sitte og vente og håpe den dukker opp. Lite info å få om noen ting egentlig.

Hadde en sak med dem for en liten stund siden; Pga noen backorder på deler hos nettbutikken ble det litt fram og tilbake med bestilling av deler, og den ene pakken (1 av 5) jeg booket inn hos JC ble ført opp med 20 dollar for lite, dermed holdt de tilbake hele forsendelsen på 5 pakker i påvente av at jeg skulle fremskaffe ny faktura på riktig beløp. Men å informere om dette klarte de ikke, de satt bare på gjerdet og ventet til jeg ringte og etterlyste pakkene. Tok over 2 uker ekstra hele denne greia.


Var borti akkurat samme sak faktisk, dog bare i en annen setting, de ventet på en pakke som aldri skulle komme, men jeg måtte betale lagerleia fordi og ingen info før jeg til slutt måtte etterlyse pakken etter et par uker, da hadde den ligget der hele tida!

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Apr 2015 22:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Det er tydeligvis ikke bare meg som har merket at det går treigere med JetCarrier da. Jeg tror nesten jeg må ta en telefeon til en litt høyere opp enn kundemottaker-dama i Tistedal. Hyggelig hun men er tydelig at hun er for langt nede på "rangstigen" til å få endret noe.

Skal kontakte ShipAlong imorra. Kansje de har en bedre prosess.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Apr 2015 16:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
tror jeg trekker tilbake alle anbefalinger..... satan te køddegreier skal man lete lenge etter..... nå er det faen meg forsinka 1.5 uker til og det er allerede 1 uke eller mer forsinka denne sjøbatch nr 1265
hvis jeg ikke får den jævla shortblokka snart så er sesongen min føkked...

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Apr 2015 16:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Crazy Horse skrev:
tror jeg trekker tilbake alle anbefalinger..... satan te køddegreier skal man lete lenge etter..... nå er det faen meg forsinka 1.5 uker til og det er allerede 1 uke eller mer forsinka denne sjøbatch nr 1265
hvis jeg ikke får den jævla shortblokka snart så er sesongen min føkked...



som jeg sa tidligere så har det funka bra men 99 % av de bestillingene har vært fly.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support