AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 06:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 24. Okt 2014 08:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Prøv å kjøpe deg en billig oljetrykksmåler fra f.ex Biltema for å teste, det må ikke nødvendigvis være oljepumpa. Hvis motstanden i sensoren er feil vil utslaget bli feil også. Har dessuten en Jeep hvor jeg aldri fikk mer enn 1/4 motortemperatur, der måtte jeg bytte selve instrumentet...


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 09:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
At bakhjulene låser kan være så enkelt som en vask, smør og justering av bremsesko. For stor avstand mellom sko og trommel akkompagnert av gammelt bremsestøv fører gjerne til låsing når bremsen først blir aktivert. Kan også være pga lekkasje i hjulsylindre, men sjekk først tilstanden.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 12:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 15:56
Innlegg: 92
Har du byttet olje og oljefilter, det er mange som ikke "gidder" å bytte filter:/ jeg hentet meg en tahoe som.var litt dårlig oljetrykk på, byttet filter med.nytt og skikkelig å trykket økte mye. 6.5 diesel er en skikkelig gjerriknark på forbruk og en god motor dersom du vedlikeholder den.
Gi den en "tuneupp" og den vil ta vare på deg( noe som bør gjøres på alle biler når du kjøper dem brukt)

Pri nr 1. Kjøling :
Det er meget viktig å ha et velfungerende kjølesystem da motor ikke liker å gå varm ( det er da problemene kommer) flush kjølesystem sett inn nye termostater acdelco, rens radiator finner og alle andre kjølere i grillen, sjekk at det ikke er dritt som ligger mellom kjølere og radiator. Bytt Vifteclutchen(denne Taper seg ca 200rpm i året.
Pri 2: eksos, Fjerne sotfeller og gammal dritt, kjøp stor potte og kjør 3 " på alt. ( igjen sota eksos + høy egt og evt sprekker i topp)
Pri 3: mekanisk ip? Juster ip til litt mer fortenning.
Pri 4: bytt diesel filter, evt bytt Lp .
Pri 5: bytt luft filter med acdelco.

Om den ryker mye og lenge under oppstart eller høyt forbruk så er dysene klare :bytt Glødeplugger i samme slengen, koster ca 380,- dysa og ikke mange kronene med plugger.
Og selvfølgelig riktig olje 15w40 mineral eller delsyntetisk.


Mr.C

Mr.C


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 12:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 15:56
Innlegg: 92
esbandos skrev:
Ble til at jeg kjøpte bilen..
Er overrasket over hvor bra stand den er i, men litt småting er det jo..

Var f.eks under bilen/motoren å så, og er endel oljelekk/svetting fra både motor og servosystem.
Synes også motor har litt dårlig oljetrykk.. Ligger på streken midt mellom 0 og halv på måleren ved turtall.. Men det kan hende det fikser seg ved bytte til ei olje med annen viskositet. :)

Var ingen problemer under kjøring heller. Girer silkemykt.
Eneste "problemet" ved kjøring, er at den låser bakhjulene dersom man bremser hardt..

Ang bremsene skal det være en vekt ventil til bakbremsene slik at dersom du øker vekten så skal bremse effekten også økes, det kan være denne kanskje er låst seg på maks og fører til for mye trykk/effekt på bremser i forhold til vekt.

Mr.C


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 12:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 15:56
Innlegg: 92
kristian s skrev:
Må ikke prate dritt om dieselmotorer her på forumet. Er noen som blir veldig lei seg når man gjør det :lol:

Beklager til trådstarter men jeg klarer ikke å holde meg.

Regner med du refererer til den latterlige posten du laget om hatet ditt til diesel? Slike ukonstruktive holdninger lager bare irritasjon og sinne og splittelse på en plass der alle søker fellesskap i vår interesse - Amcar
Uavhengig hva motor eller amerikansk bil man har / liker så ser jeg ikke noe grunn til å spre hat å galle på alle som ikke har samme oppfatning som deg.

Jeg mener at dette er et forum for alle Amcar interesserte.

Mr.C


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Des 2014 20:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 15. Mai 2008 00:54
Innlegg: 134
Bosted: Harstad, Troms
Da har jeg fått holdt på litt med bilen, og h ar funnet ut at grunnen til dårlig oljetrykk på motor, var faktisk pga den var fri for olje.. :O
Sjekka olja før jeg dro, og da var den rett over minimum. Etter 1T kjøring, var peilepinnen tørr.. :p

Men fylte på ny olje, og oljetrykket ble som normalt igjen. Jeg kjørte på grav, og så at det var oljelekk fra noen slanger under.. Vanskelig å si hvilke slanger det var, da det var masse oljegris overalt, så jeg fikk avfetta skikkelig og spylt av med høytrykk, så skal få meg på grav igjen snart å se om det er kommet noe mer. Er ingen dråper på bakken under bilen når den går på tomgang.. :/

Kan legge ved noen bilder av bilen i det minste, så kan dere si om den er verdt mer/mindre.. :)
Den er meget fin i interiøret. Ingen skader der. Eneste skadene innvendig, er at enkelte persienner ikke virker, men dette er dog bagateller.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Des 2014 23:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 15:56
Innlegg: 92
Det er typisk at oljekjølerrørene lekker og har mange motorer på samvittigheten. Anbefaler å bytte desse asap.

Fin van :)

Mr.C


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support