AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Apr 2024 22:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 33 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 11. Sep 2014 20:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Nov 2009 21:46
Innlegg: 138
Bosted: oslo
BigDooley skrev:
Kansje du bør lese tråden, det står flere plasser at jeg stusser over hvorfor folk gjør dette, gjør det ikke???
Og jeg kunne tatt denne telefonen om jeg ville (men som sagt...). Derfor har du ingen makt i det hele tatt som selger, det er igjen "kjøpers marked" uansett.

Det er lett å sitte bak tastaturet å slå seg på brystkassa, å si at du selger bilen på moro, jeg tror deg ikke, beklager. Fordi dette bryter mot alt jeg har lært innen salg og markedsføring.

Nei, jeg forteller ikke hvilken to biler dette gjelder. Hva jeg skal kjøpe og hva jeg betaler angår bare meg, inntil jeg har utført handelen. Det skjønner du vel?

Ville eller tørre hvem vet? Og hvem bryr seg? I hvertfall ikke selger.
Tror vi alle har skjønt du er en holden mann. Man blir vel slik av å kjøre veteranbil på 6.2D med billig forbruk? Min 7.3 er ikke billig, men effektiv.
Og jeg har ikke spurt etter pengesummene du skal kjøpe bilene for. Regner med du skal prute litt i den samme epostutvekslingen uten å ha sett bilen live for jeg liker også å prute når jeg står med selger ved bilen?
Og når du skriver A som en egen tråd om at du skal kjøpe biler og kringkaster det hele over et fritt tilgjengelig internett så skriv B også. Hva er så hemmelig? Du eier ikke så mye som et rustflak fra disse 2 bilene du skriver om, og kommer sikkert ikke til å gjøre det i fremtiden heller. Du har ikke engang oppnådd kontakt med 2 forskjellige selgere engang :roll:


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: Tor 11. Sep 2014 22:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Syns denne tråden til tider er småstygg.
Hva er poenget med å sitte å rakke ned på hverandres kjøretøyer osv?
Er vi her inne for å krangle, eller dele info?

Det man bør ha i bakhodet, er at endel mennesker lider av, det vi på godt norsk kalles telefonskrekk.
Dette er en form for sosial angst. Jeg insinuerer på ingen måte at trådstarter har dette.
Men for de som lider av dette, er internett med tilgang på mail, mobiltelefon med tilgang på sms, en befriende måte å kommunisere på.
Å innrømme ovenfor andre at man har skrekk/fobi for noe er ikke alltid like enkelt.
(Har selv araknofobia).
Tror de fleste har noe de er redd for. Å da latterliggjøre andres fobier, syns jeg blir lavmål.

Om selger skriver i annonse at han/hun kun svarer på telefon, kan man jo evt få en venn til å ringe for seg.

Syns ellers det er fint at annonsen har ærlig,riktig og masse info om salgsobjektet.
En fengende introtekst er heller ikke å forakte. Da får man som regel ikke 1000 spørsmål.
Sier ikke at man unngår det. Men minsker risikoen for det.
Og GODE detaljerte bilder.

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
 
InnleggSkrevet: Fre 12. Sep 2014 06:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Nå har jeg sittet å lest igjennom tråden, og setter punktum for diskusjonen.
Har fått et par henvendelser ang. språkbruken, og det er nok til at jeg må reagere.
Vi kan ikke alle være enige, og vi har alle forskjellige innfallsvinkler til det å kjøpe/selge bil.
Så tråden låses

Moderator

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 33 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support