AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 04:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Chevvy Tahoe kjøpsråd
InnleggSkrevet: Fre 02. Jan 2015 14:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 02. Jan 2015 14:06
Innlegg: 4
Hei!
Jeg er stolt eier av en Land Rover Freelander og jeg er relativt fersk familiefar. Jeg har alltid vært definitivt anglo/U.S. i bilsmak, derav Freelanderen som vi er meget fornøyd med. Men, den tøffe lille briten er litt for liten for behovene til en familie med barnevogn etc, så jeg har begynt å vurdere å bytte den ut en gang om ikke altfor lenge. 4x4 er viktig til snøfull-lukeparkering i tigerstaden samt gårdsbesøk hos svigers, i tillegg til at plassen i en Tahoe er temmelig fantastisk.

Budsjettet er rundt 200.000,- og for den prisen ser jeg at det ligger flere hyggelige Tahoe bensinutgaver på finn som kan kjøres på B-førerkort. Men jeg trenger litt råd og tips. (Tipsene jeg fikk fra Land Rover-menigheten hjalp meg å gjøre et knallkjøp av en Freelander, så tenker at litt hjemmelekser kan være litt lurt her også). Hva bør jeg se etter? Hva bør jeg unngå? Har disse bilene gjengangerfeil som jeg bør være obs på? Den store fordelen med Land Rover er ekstremt hyggelige delepriser fra UK. Deleprisene hos for eksempel Mercedes kan ganges med 4... Hvordan er det med Tahoe?

Så vidt jeg kan se er bensinforbruk det eneste negative med Tahoe - og for meg gjør ikke det noe. Kjører heller bare litt mindre, så sparer man fort det inn. Bil må måles i smil per mil.

Jeg vurderer også Land Rover Discovery, men til den prisen må det bli en godt innkjørt 2'er fra ca 2002. Skjønner at Amcar-folk vil anbefale en Tahoe over Disco, men jeg vil i så fall vite litt HVORFOR? Elsker utseendet og kjøreegenskapene på begge disse bilene...

På forhånd takk for svar!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevvy Tahoe kjøpsråd
InnleggSkrevet: Fre 02. Jan 2015 16:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Kjører en 2006 Tahoe selv, skrur også en del Amerikanske Trucks og etc og er generellt fornøyd med og ha Tahoe til bruksbil, iallefall de dagene på vinteren jeg drar henger og etc :) Kjente og kjære gjengangerfeil er det vel strengt tatt ikke så mye av, Noe er det jo men vedlikehold og oppfølging er alfa omega på en så stor og tung bil! understellsbehandling er viktig, de ruster fælt under om det ikke er gjort. Jeg kjører på gass og da er det ikke ille med kostnad om man veier opp imot at du sitter høyt og godt, trekker på alle 4 hjula og tross alt er en v8 som brummer! De fleste feila avdekker du fort ved en prøvetur egentlig?
Hør etter ulyder, hjullagra forran hender ryker, prøv bilen i 4wd, lytt etter ulyder fra transferkasse!
Ellers er det vel som alle andre biler egentlig? vil anbefale de fra 2003 og oppover.
Delepriser vil jeg si stort sett er hyggelige...
Lykke til i jakten :)

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevvy Tahoe kjøpsråd
InnleggSkrevet: Søn 04. Jan 2015 15:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 02. Jan 2015 14:06
Innlegg: 4
Takk for tips! Det er ikke nok ikke aktuelt denne siden av påsken, men må nok beregne god tid på å godsnakke kona ;-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevvy Tahoe kjøpsråd
InnleggSkrevet: Søn 04. Jan 2015 15:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 22. Aug 2011 10:47
Innlegg: 108
Bosted: Kongsberg
Jeg har hatt en 2003 Tahoe som bruksbil i et drøyt år nå. Overhodet ingen problemer. Starter og går hver gang, alltid.
Veldig glad i plassen inni og sterk motor som kan dra tunge hengere ved behov.
Greit nok at den bruker litt bensin men siden vedlikeholdsutgiftene har vært 0 hittil(bortsett fra et oljeskift) så er det helt greit.
Før hadde jeg en bil som det var mye mindre plass i og brukte en god del mindre bensin, men som hadde et deleforbruk som var direkte ugreit. Totalt sett var den bilen MYE dyrere å ha.

_________________
Mvh
Morten Aase

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevvy Tahoe kjøpsråd
InnleggSkrevet: Man 05. Jan 2015 10:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 02. Jan 2015 14:06
Innlegg: 4
Jeg får bare mer og mer lyst på! Men foreløpig må jeg nok vente til Freelanderen begynner å få noen feil for å rettferdiggjøre bilbytte. Snusing på finn er likevel et fint avbrekk i hverdagen :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevvy Tahoe kjøpsråd
InnleggSkrevet: Tir 27. Jan 2015 01:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 04. Okt 2009 23:07
Innlegg: 53
Kjører ikke tahoe selv men tror nok det er bil som kan anbefales myebillige deler på amrikanske bildeler og mye god råd hos bergheim auto er nok god på disse bilene de


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevvy Tahoe kjøpsråd
InnleggSkrevet: Tor 29. Jan 2015 14:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Husk at nå kan -00 og klasses ned til B fra C1 førerkort. Mange som ikke vet det og sliter med salget av C1 og dertil lave priser. Klasser du ned selv koster det deg under kr 5000,-

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support