AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 13:23

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Dynolicious for Iphone
InnleggSkrevet: Lør 01. Jan 2011 14:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Dagens lokale sendere skal korrigere for feilmarginer over AM og FM nettet
Isin tid var dette i bruk for romfarten. Hvordan det gavner oss båt/bilb rukere vet jeg ikke.
Uten at jeg vet noe sårlig mer tipper jeg dette e dyrt utstyr som ikke er implentert i den daglige gpsbruk i bil/båt/PDA
Mulig at skipsfarten bruker det i sine systemer som AIS
otherways I have no clue

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Dynolicious for Iphone
InnleggSkrevet: Søn 09. Jan 2011 15:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Hakkannen skrev:
Du har nok bedre peiling på GPS enn meg Tomas, fin informasjon. Men hva med de norske lokale senderne, vil ikke de gi større nøyaktighet i Norge? Leste om disse i Båtmagasinet for noen år siden. Forsto det slik at disse lokale senderne ga norske båteiere mer presis navigasjon enn om senderne ikke hadde vært der, nettopp for å kompensere for satelittenes unøyaktighet. Mulig stasjonene bare var på planleggingsstadiet da det ble skrevet, det er som sagt en del år siden det sto skrevet.

Hvis så er tilfelle vil vel Dunolicious kunne være forholdsvis nøyaktig for å registrere forandringer ved justeringer av motor.


Er det A-GPS du mener her?
Står litt om det her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Assisted_G ... ing_System

Går nokså off-topic nå da, men kan være av interesse for noen. Er jo flere av oss som er båtfolk også. :D

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Dynolicious for Iphone
InnleggSkrevet: Man 10. Jan 2011 00:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Har fått prøvd den litt, virker lovende.
1. Har ikke vært tørr asfalt enda, så vanskelig å få feste
2. Har ikke kjøpt meg holder til den enda, og det å holde den fast i bilen med handa gir ikke bra nok resultater, man kan se på g-kraft måleren at det er forstyrrelser.. kommer til å gå for et sånn tom tom car kit, da sitter den helt fast i frontvinduet.
3. Med automat blir toppeffekten når man girer... så det er vanskelig å få vite nøyaktig, siden den viser en graf som er vanskelig å lese nøyaktig av, og hk tallet blir altfor høyt, vi har vel alle merka hvor mye skyv som kommer i det tvåan legges inn... Så om man skal gjøre dette for å få vite hk, vil jeg anbefale å kjøre mykt i 1.gir og gi klampen uten kickdown når den girer til 2 og slippe opp før man har 3. gir

Å bruke andre gir er ganske smart fordi det gir ikke så mye rykk og napp (forstyrrelser) som i første gir, og mindre vind motstand enn i 3. og 4. gir.

Blir spennende å se til våren, om man får bra nok resultater til å kunne begynne å tune, prøvde noen ganger med 230E idag, mye variasjon i tall, men det fine er at når det er en dårlig måling, så vises det fort da man plutselig har fått 645 hk og sånn.. Av de tre rundene som var bra idag fikk jeg ca 129hk og 131, og den siste 645hk hehe. Bilen skal ha 136hk, men er jo ikke helt sikker på hva den veier med meg og annen skit inni. Å tune en 600hk bil med dette blir nok rimelig trøblete, and vanlig 350 med 250 hk derimot tror jeg skulle være mulig med litt innsats faktisk. Forutsatt at man tar flere runder og får samme tall sånn at man har et godt grunnlag.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Dynolicious for Iphone
InnleggSkrevet: Søn 30. Jan 2011 15:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Mai 2008 23:37
Innlegg: 356
Bosted: Melhus (Trondheim)
rokkern skrev:
Dårlig respons på denne da folk !
Dette ser jo helt rått ut :-) Ingen som har prøvd altså ?
Vil jo være et perfekt verktøy å teste ut kjerra og tune den med. Til og med den virker halvparten så bra som folk sier !



Hei

Har ikke i-phone har ikke tenkt og kjøpe det heller ;) da det finnes noe mye bedre nemelig Android telefoner -hehe

Spøk til side......... jeg har prøvd denne appen en del -> http://dynomaster.trackaroo.com/welcome

i-phone eller android app skall vist virke bedre en duppeditene fra g-tech -> http://www.gtechpro.com/

Jeg tror ikke måling av Torch/HP blir nøyaktig nok, men for meg er heller ikke det det mest interesante, men tider på 60 ft 200 og 400 meter er meget interesant og kan nok brukes til tuning med gode resultater. Spesielt 60ft er interesant når man driver med SL.

Har prøvd Dynomaster lit med Toyotan i vinter -lol . Gleder meg til våren da jeg skal prøve den på Valianten, må nok passe seg lit da, kan jo ikke risikere og miste lappen heller kan vi vell ;)

_________________
#_______________________#
67 Plymouth Valiant
78 Dodge Aspen Wagon
80 Chevrolet Malibu Sedan
01 Jeep Grand Cherokee
________________________
93 Toyota Camry
________________________
80 Suzuki GS 450
#_______________________#


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Dynolicious for Iphone
InnleggSkrevet: Fre 08. Jul 2011 01:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Hei!

Har du fått testet Dynolicius noe mer?
Sitter å laster ned nå :D

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Dynolicious for Iphone
InnleggSkrevet: Fre 08. Jul 2011 09:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Hakkannen skrev:
Du har nok bedre peiling på GPS enn meg Tomas, fin informasjon. Men hva med de norske lokale senderne, vil ikke de gi større nøyaktighet i Norge? Leste om disse i Båtmagasinet for noen år siden. Forsto det slik at disse lokale senderne ga norske båteiere mer presis navigasjon enn om senderne ikke hadde vært der, nettopp for å kompensere for satelittenes unøyaktighet. Mulig stasjonene bare var på planleggingsstadiet da det ble skrevet, det er som sagt en del år siden det sto skrevet.

Hvis så er tilfelle vil vel Dunolicious kunne være forholdsvis nøyaktig for å registrere forandringer ved justeringer av motor.

Langt fra topic, men litt mer om GPS:

Feilkildene i GPS-signalet skyldes bl.a brytninger av signalet gjennom atmosfæren. GPS'n går ut fra at signalet går i rett linje, mens det i realiteten går i en LITEN vinkel, og således tilbakelegger en litt lengre avstand enn beregningsgrunnlaget.

For å kompensere for denne feilen kan du montere en bakkestasjon, som "vet" sin eksakte posisjon. Når denne får kontakt med de samme satellittene som mottakeren din, vil denne "høre" hvor satellittene "tror" den er. Så vil denne sende ut et korreksjonssignal til din mottaker, som gjør at nøyaktigheten kommer ned på rundt 5cm i 95% av tilfellene, 1m innenfor 100. (husker ikke helt hvir nøyaktig, men NØYAKTIG!) Norge har som første land i verden begynt å fly instrumentinnflyginger basert på GPS, og der er det ikke godt nok med 15m nøyaktighet... :)

Disse bakkestasjonene er ikke tilgjengelig for en vanlig GPS, men vet ikke om det kan være noe av det samme dere snakker om innen båttrafikken?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Dynolicious for Iphone
InnleggSkrevet: Ons 13. Jul 2011 03:01 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Mar 2008 12:52
Innlegg: 33
Bosted: Mosjøen
Har hatt denne appen i noen år, virker greit, har brukt den mest til banekjøring for å måler lateral-g. Legger man inn 0% tap på drivlinja får man hjulhester. Den gangen jeg kjøpte denne appen var det en fyr på Pro-Touring.com som hadde lasta ned appen, testa den mot en G-Tech på en 1/4mile dragrace bane. Han kom fram til at Dynolicius var nermere den offesielle tida på banen en G-Techen.

Og hvorfor prater dere om GPS? Dynolicius bruker ikke GPS, men iPhonens accelerometer. Og iPhone har en veldig følsom accelerometer som gir den en god base for en slik app.
Hvis du er ute etter å finne hvor mye hester du har, besøk en dynobenk, men hvis du vil se forandringer du gjør med oppsettet på bilen er dette et ypperlig redskap.

_________________
Member of The Rapid Transit System Bilde
http://www.fquick.com/jvike


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support